- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
je nesporný, proto je též nesporná jejich zodpovědnost a povinnost nést za tento běh následky - někdy pozitivní, jindy holt negativní.
Církev je v podstatě zahraniční firma, mající filiálky na našem území. A my jí teď máme dát majetek, který jí u nás nepatří a k tomu štědrou výslužku po dobu 30 let ? Tůdle, za 30 let, tady bude 30 věřících. Velmi bohatých věřících. Díky naší hlouposti (myslím dnešní zkorumpovanou vládu a parlament)
Majetek se má vracet jednotlivým subjektům, jako jsou farnosti apod., které podléhají vyšším církevním institucím pouze z hlediska církevního, nikoli obchodního práva. Neodpověděl jste ale na to hlavní, tedy zda odluku ano a restituce ne, případně co potom s neufinancovatelným církevním majetkem.
Církve jsou zločinecké organizace, které v historii lidstva neudělaly nic dobrého, tak nevím, proč bych jim "měl" (stát) vracet majetek, který stejně postavili nějací nevolníci (poddaní feudálů)! A bylo jen dobře, že byl znárodněn komunisty a díky tomu se vrátil zpět potomkům lidí, od kterých byl tento majetek církví "nabyt" (nakraden)
S Vasim planoucim neochvejnym presvedcenim to dotahnete jiste daleko!
když budeme muset "slábnoucí duchovní odkaz příštím generacím zhodnocovat finančním majetkem církve...To je totiž to nejhorší co jim můžeme dát.
Asi jste nepochopil, o čem je v textu řeč.
Tak si představte, že po strýčkovi zdědíte zámek s rozsáhlým panstvím.
Protože však žijete ze sociálních dávek a vaše vyhlídky na získání slušně placeného pracovního místa nejsou valné, nebudete mít prostředky ani na daně státu, natož pak údržbu objektu a obhospodařování okolních pozemků. Objekt je pro svůj zanedbaný stav neprodejný, ale zbourat jej nelze, neboť je památkově chráněn.
Není lepší se takového dědictví vzdát ???
Okolní pozemky mohu snadno pronajmout a z nájmu zajistit provoz. Rovněž je možné vzít si rozumný úvěr, případně i zámek nebo jeho část pronajímat. Anebo zůstat sedět a brečet nad svým osudem.
"Proč Vy sám hromadíte majetek, když "nahý jste přišel na svět a nahý z něho odejdete???" Respektive, "Proč Vy můžete hromadit majetek a cizí nikoliv???"
Liberté, EGALITÉ, fraternité.
Mate tam dost veci odargumentovanych slabe. Napriklad prazska katedrala - to neni otazka nejednoznacnosti prava. A nejvetsi problem je slovo "restituce". Diky teto vlade mnoho lidi pod pojmem "restituce" rozumi vyplaceni nejakych nahrad. Proto povazuji za nestastne to slovo pouzivat.
Díky za názor. V otázce vlastnictví církevního majetku vycházím z názorů historiků a slovo restituce přece jen preferuji před jinými termíny .
Nepsal jsem apologetiku této formy církevních restitucí, ale zamyslel jsem se nad významem církevních restitucí jako takových.