- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Náznaky říkají, že Abraham žil někdy počátkem 18. století za Chamurapiho. Pak ovšem nemohl putovat z Uru, protože Ur již asi tisíc roků neexistoval. Také nemohl putovat z Uru chaldejského, který vznikl až někdy v 9. století. Také je otázkou, jestli nějaký Abraham vůbec existoval. Mhla to být jen personifiákace toho, že byly zrušeny lidské oběti, zejména oběti dětí.
Ur sumerský byl kolem r. 2003 vypleněn Elamity a pak možná ještě přežíval. Pokud máme důvody datovat Exodus do 18. egyptské dynastie. pak by po přičtení egyptského zajetí a putování patriarchů připadlo, že Abram se svým otcem z tohoto Uru vyšli před touto událostí. Jako Kaldejský Ur je nazván v Novém Zákoně, protože v té době jižní oblast Babylónie byla obývána Chaldejci.
Pak je zde druhá možnost, že šlo skutečně o Ur v podhůří Araratu v době, kdy tam Chaldejci ještě sídlili, tedy před obdobím nájezdů proti Babylonii.
Zajímavé čtení, těším se na pokračování, ... karma
"tehdy rozšířený Baalův kult, nazývaný také kult plodnosti, se vyznačoval divokými sexuálními orgiemi, které byly formou bohoslužby" - to je škoda, že tohle náboženství už neexistuje. To by bylo pro lidstvo přínosem. Mojžíš přinesl jenom vraždění. A mimochodem já vraždění nenazývám "dobrodružství". A nepříjde mi vhodné překrucovat Starý zákon aby byl o cestování. Hlavní téma je evidentně to jak Izrael zabíjí všechny kolem sebe a bůh jim v tom pomáhá, dokud ho poslouchají. A když ho přestanou poslouchat, tak on jim přestane pomáhat v zabíjení. To je celá pointa knih Mojžíšových.
No vidíte, zrovna v neděli jsem si otevřel Žalm 106, 34-38 kde je jasně psáno důvod vybití kenaánských národů. Obětování vlastních dětí, jak si můžete v každé lepší historické práci ověřit. Původně jsem přemýšlel, zda autora blogu doplnit, ale když už jste skočil na špek Jinak univerzalita lidských práv je až důsledkem křesťanské civilizace. Ve starověku se národy mezi sebou vybíjely, v lepším případě " jen " zotročovaly. A to i ke Kenaánu byl Hospodin spravedlivý, když Abramovi říká : Sem se vrátí až čtvrté pokolení, neboť se ještě nenaplnila míra Emorejcovy nepravosti ( Gn 15,16 )
"Kdo čte Starý zákon poprvé, je obvykle překvapen" ... krvežíznivostí popisovaného boha a množstvím lidí, které zabil nebo nařídil zabít.
Při druhém čtení si začne všímat detailů, jako třeba že Abraham se živil tím, že pásl svou manželku.
Nepásl. Bál se, že ho faraon ( Gn 12 ) nebo gérarský abímelek ( Gn 20 ) zabijí, aby si Sáru mohli vzít za manželku.