Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BM

Faktem je, že se dřív na každou střední školu dělaly přijímačky, takže i zde byla určitá selekce (pravda byly protekce). Další selekce byla během studia, ne každý se dostal až do čtvrťáku. Dnes se tam dostane každý a pakliže není úplný lempl tak i do toho čtvrťáku.. Došlo tak k devalvaci středního vzdělání a bohužel i toho vysokoškolského.

3 0
možnosti
BD

Jsem ročník 1947. Mám maturitu i vysokou školu. A praxi mám opravdu pestrou.A tak snad mohu něco přidat do úvah.

Maturita je naprostá zbytečnost.Po základní škole by byla dobrá střední povinná škola tak 2 roky pro zajištění obecného vzdělání pro vstup do života.A dále by se školy dělily na odborné s nějakými odbornými zkouškami jako např. řidičský průkaz,svářečský průkaz, osvědčení pro elektrikáře a podobně. Druhá větev by byla něco jako nyní Bakalářské studium. A následně Magisterské a doktoranské studium.

Každý zubař by nemusel být MUDr ani MDDr.Každý obsluhující lékařských diagnostických přístrojů by nemusel mít doktorát.A každý projektant by vůbec nemusel být inženýr. I tento titul je zbytečný.A to jsem inženýr i já !

Maturita současného typu k ničemu není. To není žádný vstup dp života. Ani náhodou.

Ale podpořil bych jakékoliv doživotní vzdělávání. A vše platit v rámci nepodmíněného základníhoi příjmu - což je teoreticky zdarma na úkor nákladů společnosti.

Jiná cesta není a hlavně nebude.V

4 0
možnosti
EK

Podobně to funguje v Kanadě.

2 0
možnosti
MP

Kdyby si školu platili studenti, bylo by minimum propadů. Ale když to platí stát, tk o co jde? Že po tak drahém studiu pro stát, musí tento stát po jejich vystudování podporovat tyto studenty jako nezaměstnané... Vyplatí se to státu, platit studenta a pak nezaměstnaného??

0 0
možnosti
Foto

Testy z ČJL jsou skutečně poměrně lehké - teď (vyšší byly nepříjemné a postavené na teorii, která byla třeba pro budoucí studenty medicíny zcela irelevantní - ismy, jazykovědné pojmy, básnické tropy ;-D). V naší třídě jsme letos měli z ČJL testů asi tři dvojky.

Matematika je těžší. Celkem správně to studenty směruje k výběru jazyka.

Je chvályhodné, že se veřejnost zajímá o maturity. Testy ovšem v tuto chvíli nejsou problém. Doporučuji soustředit se na maturitní četbu - jsme tlačeni ke školní četbě, což opět omezí možnosti výběru a přivede do škol POVINNOU ČETBU, které jsme se léta snažili vyhnout.

Škola stanoví 40 titulů, které se budou stále opakovat. Snažíme se proti tomu nějak bránit, ale docházejí nám síly. Děkujeme.

1 0
možnosti
KB

Naše země nepotřebuje další lidi do kanceláří se střední školou, bakalářským či magisterským koupeným titulem (tohle všechno je vstupenka do klubu nezaměstnaných)...máme obrovský nedostatek řemeslníků např. instalatéra těžko seženete a přitom je to extrémně důležitá profese.

5 0
možnosti
JM

J98i40r82i 85M14a51l93i22n81a

21. 6. 2014 16:43

Tak je tomu i v Kanade a nejspis ve vetsine sveta. Ale co s tim chcete delat ?

1 1
možnosti
JP

Ne každý je obdařen vysokou inteligencí, aby měl mozkovou kapacitu na to, absolvovat bez potíží gymnazium a hladce navázal, jako ůspěšný student, vysočku. Nedá se nic dělat. Přírodní selekce je zákon, který se nedá žádným způsobem obejít. Navyšování počtu studentů znamená snížení kvality středního i vysokého školství. Učitelé chtíc nechtíc musí přihlédnout k zákonu ekonomické závislosti a tak dají prostor i (slušně řečeno) méně talentovaným žákům. Když vystuduje netalent, zaručeně vyštípe v prvním zaměstnání ty, kteří ho převyšují. Ten, kdo je obdařen inteligencí, pochybuje vždy o svých krocích v intenci "vím, že nic nevím". Netalent vždy ví, že všechno ví a prozradí tak na sebe svému okolí důležitou informaci: že neví, že nic neví. V prostředí konstantních věd netalenta rychle odhalí, pokud pracuje jako psycholog, politolog, psychiatr, už je to horší.

    K nejčastějším chybám v českém pravopise patří psaní zájmen. Kdo má zájem, toho rychle a logicky přiučím. Kdy psát mne, mě, mně, mi? Je to opravdu jednoduché. Příklad: Podej mi pero= podám ti pero, Už mě pusť=už tě pustím, Nestarej se o mne= nestarám se o tebe. Nemluv tolik o mně, já o tobě také nemluvím. Už mi to konečně vysvětli, já ti potom vysvětlím, čemu rozumím. Z toho vyplývá, že mě= tě, mne= tebe, mně= tobě atd. Snad nejčastější chyba  je ve slově kdybyste. Kdybyste se píše proto dohromady, protože se píše dohromady kdybychom. Tak, jako se nedá napsat kdyby chom, nedá se napsat kdyby jste.  Tam, kde lze dosadít formu "bychom", musíte  též dosadit "byste"

   Hezký den přeje všem, kteří si jdou do diskuzí popřemýšlet a zároveň něco přidat ze svého vidění světa. Osobní názor není nikdy absolutní pravda. Má svoji hodnotu pouze v diskuzi, kdy se svůj názor snažím prosadit. Někdo mi ho potvrdí, někdo se ho snaží vyvrátit. Pokud někdo stále a se vším nesouhlasí, má vůči pisateli vytvořeny psychopatogenní vazby, kdy všechno zneguje. I takové vazby zde na síti jsou. Většinou se jedná o lidi, kteří ví, že všechno ví

8 1
možnosti
JM

A nejhorsi jsou trpaslici. A jeste k tomu uzvaneni…..Rv

1 5
možnosti
JSS

Jo - dopadlo takto. Ale co s Těmi, co neprospěli? A jsou ta kritéria pro maturanta dobře nastavena? Snad hlavní není, jestli složí test nebo zrovna neexeluje v překladu. Ono totiž je to větší stresová zátěž. Přece rozhodující musí být průběžné hodnocení a též píle studenta. My totiž potřebujeme pilné lidi - pracovité - svědomité.  Kdo má o Boha - to přece není ještě to ořechové.... 

           Takže  je necháme  vařit přes léto v knihách. Jasně, těm co by to potřebovali jako koza drbání OK. Ale spousta se v tom bude topit znova - objem látky není totiž  na 2-3 měsíce v stresovém stavu. No nakonec  to dají tak polovině neúspěšných. Ale co s Těmi, co buď na to nemají, ve stresu už neberou. Máme řešení? Kam půjdou ? To je chcete hnát k lopatě, ap? Východisko je samozřejmě učební obor - nějakou kvalifikaci musí získat. To ovšem Vážení od školství jsou další 3 roky, kdy už vrstevník je bakalář.

          Takže řešení je opravdu vybrat možné uchazače na tu a tu střední školu. Jinak není možné -  vše stojí - nás všechny i rodiče !

1 0
možnosti
DK

Myslím, že člověk ve 14 letech ještě neví, co chce..já jsem toho záříjným příkladem...ale když jsem zjistila, že úzce specializovaný obor mi nesedí, tak jsem večerně vystudovala další školu...s malým dítěm...s odřenýma ušima, ale bez trojek, protože jsem moc chtěla...

3 0
možnosti
JM

R^ Ano, zásadní chyba je v té přímé úměře: čím víc studentů, tím víc peněz pro školu.

Pak se nabere každý, i když na to nemá

8 2
možnosti
DK

Z maturity se stala vstupenka do života, ovšem nepracuje jim hlavička a ručičky nechtějí....Bohužel je to asi tím, že jsou obyčejný průměr ...

6 1
možnosti
MP

Přebytek škol musí nutně snižovat jejich kvalitu, a to přímo úměrně! Čím víc škol, tím horší kvalita studia. Je-li vysoce vzdělaný každý, pak toto vzdělání nemůže mít  žádnou hodnotu. Je potřena zrušit polovinu škol.

8 3
možnosti
  • Počet článků 3045
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2467x
důchodce