Děkujeme za pochopení.
V78i82k84t45o87r 36Š71e60d43i15v79ý
Trochu se to zamluvilo, paní Pavlíková, můžu ale požádat o praktickou informaci?
Kdy jste naposled mluvila s učitelem aktivně působícím na "obyčejné" střední škole?
Viděla jste v posledních několika málo letech maturitní zadání?
Viděla jste v posledních několika málo letech maturitní slohové práce žáků "obyčejné" školy?
Četla jste na sociálních sítích komentáře maturantů k náročnosti zadání?
- - -
Nemohu se totiž zbavit dojmu, že o problému nic nevíte a že jste informována leda tak na úrovni několika bulvárních zpráv.
O25l93g50a 80P37a52v38l86í20k88o81v20á
Milý pane, vy chcete jediné, prosadit svůj názor. Já svůj názor na věc uvedla jak v článku, tak v diskusi, pramenem jsou život, setkání s lidmi, literatura, média a vlastní úsudek. Až budu chtít se o některých podrobnostech těchto zdrojů rozpovídat, udělám to, ale nikoliv jako poslušné odpovědi na vaše invektivy
V49i49k71t17o60r 85Š26e51d53i54v56ý
Takže když to shrneme:
- autorka neví, jak vlastně dnes maturity vypadají
- autorka neví, jaká je situace na školách
- autorka neví, jak vypadá úroveň a objektivita hodnocení žáků
- autorka neví, co obnáší centrální hodnocení
- autorka nechce, aby byli žáci stresováni zkouškou
- autorka nechce, aby stát kontroloval, za co vyplatil peníze
Ale měli bychom se mít rádi, být na sebe hodní, pracovat s láskou a pak se věci samy napraví. Vlk bude pobývat s beránkem, levhart s kůzletem odpočívat.
O65l71g73a 56P57a24v63l14í52k24o96v10á
Splnil jste zadání státu, stát se vám odmění
M46i65r26o54s58l31a35v 59B74á67r42t44a
Můj názor je ten, že slohová práce je dílko, které nelze objektivně hodnotit (narozdíl od matematiky). Maturanti by měli hlavně prokázat, že umí psát bez chyb.
V73l80a74d85i44m90í60r 34H68r38u78b16ý
Souhlasím. Pak by ovšem neměla být součástí maturit.
M80a93r24i32e 15T46o66m23š49í12č16k89o16v36á
Naopak, dnes když školy o své žáky doslova bojují a předhánějí se ve svých nabídkách, je velmi důležité nestranné posuzování maturitních prací studentů.
Co přiláká rodiče a jejich děti více, jako statistika úspěšnosti absolventů. Když se rozhlédneme kolem sebe, kolik podrazů, korupce a nečestnosti vidíme, je proti tomu malá pomoc maturujícímu studentovi, ten nejmenší přečin.
Všichni však tyto praktiky v našem státě kritizujeme, odsuzujeme a žádáme zlepšení.
Proč tedy nezačít u maturit, již tady je třeba ukázat, že bez práce nejsou koláče a kdo se nepřipravil, nebo se celou dobu ve škole flákal, musí z kola ven.
V93l26a92d79i87m32í36r 10H74r82u37b29ý
Napsala jste to za mnohé z nás jednoduše a perfektně.
J22o91s89e37f 71N67o58ž45i59č44k98a
Paní Pavlíková, je to poněkud jinak:
Centrální hodnocení neznamená, že slohovou práci hodnotí za velké peníze zaměstnanci Cermatu, ale pouze to, že kvůli objektivitě nehodnotí maturitní práci např. studenta z Olomouce češtinář z jeho školy, ale češtinář např. z Pardubic, Brna, Břeclavi... Ten češtinář akorát musí předtím absolvovat u Cermatu speciální proškolení a jeho odměna bude v podstatě stejná jako je tomu v případě, kdy práci opravuje češtinář ze stejné školy.
Takže tímto čtenáře (byť asi nezáměrně) uvádíte v omyl...
O29l23g17a 54P92a42v66l89í67k58o50v74á
Díky za příspěvek . Tento výklad posouvá téma trochu jinam, ale pokud je správný, můj článek by byl i vůči němu kritický. Proč se vynakládají peníze na přesuny, školení odborníků, kteří mají být z podstaty věci profesionály? Pokud je pochybnost o profesionalitě jednotlivců, nechť se řeší případ od případu. Pořád je tam ta instituce, která chce ze státního rozpočtu odčerpávat
V66l53a80d15i52m16í15r 21H85r13u92b53ý
Takže dotaz:
Lze objektivně ohodnotit slohovou práci?
Pokud a n o , umí ji objektivně ohodnotit k a ž d ý s příslušnou odborností. Tedy spíše člověk z "instituce", než vazbami svázaný vyučující. Není proč si stěžovat.
Pokud n e , je třeba slohovou zcela z maturitní vypustit. Maturita by měla být o b j e k t i v n í m hodnocením žáka.
PS: Jsem přesvědčen že sloh nelze objektivně hodnotit, o čemž nás přesvědčí totálně odlišné kritiky jakéhokoliv literáního díla. Snad bych ještě poznamenal, že znám mnoho kantorů, kteří nepochopí vtip a z génia udělají hlupáka. (Poznámka: bylo by účelnější raději rozšířit zkoušku z matiky.)
O76l84g76a 44P57a54v56l91í93k95o79v72á
Víte, pane Hrubý, ten archaismus, že kantor učí s láskou, se mi jeví jako nejlepší z možných přístupů. Pokud učí s láskou, také s láskou hodnotí a člověk, který má ke svým žákům vztah, moc chyb nenadělá. Cermat hodnotí za peníze, jenže peníze nikdy objektivitu nezplodí
T42o39m93á42š 84V24o78d78v47á34ř45k56a
Naprostý souhlas.
Státní maturity, jež bazírují na počtu slov, odstavců a přesném dodržení zadaného formátu zcela ignorují individuální variabilitu a originalitu.
Ve finále budeme mít maturitní práce, které dokonale popíší výkopovou práci u cesty či recept na kuře a la bažant.
Projdou všichni.
V65i24k51t39o47r 57Š95e36d68i40v69ý
Mýlíte se. Anonymní hodnocení je navrhováno zejména proto, aby neprocházely extrémně mizerné práce. Vámi zmiňovaná "individuální variabilita a originalita" je záležitostí malé části škol, mnohem víc je těch, kde by mohli být rádi, pokud by maturant dokázal aspoň ty výkopové práce popsat v souvislých větách bez katastrofálních chyb gramatických i stylistických.
M25a96r19i45e 21P66o55k78o86r80n47á
Vymýšlejí jen vysavače na státní peníze. Za mého mládí posuzoval tyto maturitní slohovky vyučující a potom se posílaly na "kraj". Zřejmě kvůli namátkové kontrole a dočasné nezávislé archivaci. A to nemluvím o tom, že studentů tehdy nematurovalo tolik.
V75i58k72t30o95r 17Š33e54d28i40v38ý
Pokud je posuzuje vyučující, má hodnocení k objektivitě daleko. Ve značné míře zcela prokazatelně maturantům dost nadržují.
- - -
A to mi povězte, co je to za vysavač, není-li za ohodnocení písemek honorován češtinář A z města X, ale češtinář B z města Y?
- Počet článků 501
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1444x
FB skupina od 03/2020: Poznámky Olgy Pavlíkové