Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Trochu se to zamluvilo, paní Pavlíková, můžu ale požádat o praktickou informaci? 

Kdy jste naposled mluvila s učitelem aktivně působícím na "obyčejné" střední škole? 

Viděla jste v posledních několika málo letech maturitní zadání? 

Viděla jste v posledních několika málo letech maturitní slohové práce žáků "obyčejné" školy?  

Četla jste na sociálních sítích komentáře maturantů k náročnosti zadání? 

- - - 

Nemohu se totiž zbavit dojmu, že o problému nic nevíte a že jste informována leda tak na úrovni několika bulvárních zpráv.

1 0
možnosti
OP

Milý pane, vy chcete jediné, prosadit svůj názor. Já svůj názor na věc uvedla jak v článku, tak v diskusi, pramenem jsou život, setkání s lidmi, literatura, média  a vlastní úsudek. Až budu chtít se o některých podrobnostech těchto zdrojů rozpovídat, udělám to, ale nikoliv jako poslušné odpovědi na vaše invektivy

0 0
možnosti

Takže když to shrneme: 

- autorka neví, jak vlastně dnes maturity vypadají

- autorka neví, jaká je situace na školách

- autorka neví, jak vypadá úroveň a objektivita hodnocení žáků 

- autorka neví, co obnáší centrální hodnocení 

- autorka nechce, aby byli žáci stresováni zkouškou 

- autorka nechce, aby stát kontroloval, za co vyplatil peníze 

:-/   

Ale měli bychom se mít rádi, být na sebe hodní, pracovat s láskou a pak se věci samy napraví. Vlk bude pobývat s beránkem, levhart s kůzletem odpočívat.

2 0
možnosti
OP

Splnil jste zadání státu, stát se vám odmění

0 1
možnosti
MB

Můj názor je ten, že slohová práce je dílko, které nelze objektivně hodnotit (narozdíl od matematiky). Maturanti by měli hlavně prokázat, že umí psát bez chyb.

0 0
možnosti
VH

Souhlasím. Pak by ovšem neměla být součástí maturit.

0 0
možnosti
Foto

Naopak, dnes když školy o své žáky doslova bojují a předhánějí se ve svých nabídkách, je velmi důležité nestranné posuzování maturitních prací studentů.

Co přiláká rodiče a jejich děti více, jako statistika úspěšnosti absolventů. Když se rozhlédneme kolem sebe, kolik podrazů, korupce a nečestnosti vidíme, je proti tomu malá pomoc maturujícímu studentovi, ten nejmenší přečin.

Všichni však tyto praktiky v našem státě kritizujeme, odsuzujeme a žádáme zlepšení.

Proč tedy nezačít u maturit, již tady je třeba ukázat, že bez práce nejsou koláče a kdo se nepřipravil, nebo se celou dobu ve škole flákal, musí z kola ven.

3 0
možnosti
VH

Napsala jste to za mnohé z nás jednoduše a perfektně.

0 0
možnosti
JN

Paní Pavlíková, je to poněkud jinak:

Centrální hodnocení neznamená, že slohovou práci hodnotí za velké peníze zaměstnanci Cermatu, ale pouze to, že kvůli objektivitě nehodnotí maturitní práci např. studenta z Olomouce češtinář z jeho školy, ale češtinář např. z Pardubic, Brna, Břeclavi... Ten češtinář akorát musí předtím absolvovat u Cermatu speciální proškolení a jeho odměna bude v podstatě stejná jako je tomu v případě, kdy práci opravuje češtinář ze stejné školy.

Takže tímto čtenáře (byť asi nezáměrně) uvádíte v omyl...

1 0
možnosti
OP

Díky za příspěvek :-). Tento výklad posouvá téma trochu jinam, ale pokud je správný, můj článek by byl i vůči němu kritický. Proč se vynakládají peníze na přesuny, školení odborníků, kteří mají být z podstaty věci profesionály? Pokud je pochybnost o profesionalitě jednotlivců, nechť se řeší případ od případu. Pořád je tam ta instituce, která chce ze státního rozpočtu odčerpávat

0 0
možnosti
VH

Takže dotaz:

  Lze objektivně ohodnotit slohovou práci?

  Pokud   a n o , umí ji objektivně ohodnotit   k a ž d ý   s příslušnou odborností. Tedy spíše člověk z "instituce", než vazbami svázaný vyučující. Není proč si stěžovat.

   Pokud  n e ,  je třeba slohovou zcela z maturitní vypustit. Maturita by měla být   o b j e k t i v n í m   hodnocením žáka.

    PS: Jsem přesvědčen že sloh nelze objektivně hodnotit, o čemž nás přesvědčí totálně odlišné kritiky jakéhokoliv literáního díla. Snad bych ještě poznamenal, že znám mnoho kantorů, kteří nepochopí vtip a z génia udělají hlupáka. (Poznámka: bylo by účelnější raději rozšířit zkoušku z matiky.)

0 0
možnosti
OP

Víte, pane Hrubý, ten archaismus, že kantor učí s láskou, se mi jeví jako nejlepší z možných přístupů. Pokud učí s láskou, také s láskou hodnotí a člověk, který má ke svým žákům vztah, moc chyb nenadělá. Cermat hodnotí za peníze, jenže peníze nikdy objektivitu nezplodí

0 0
možnosti
Foto

Naprostý souhlas.

Státní maturity, jež bazírují na počtu slov, odstavců a přesném dodržení zadaného formátu zcela ignorují individuální variabilitu a originalitu.

Ve finále budeme mít maturitní práce, které dokonale popíší výkopovou práci u cesty či recept na kuře a la bažant. 

Projdou všichni.

1 0
možnosti

Mýlíte se. Anonymní hodnocení je navrhováno zejména proto, aby neprocházely extrémně mizerné práce. Vámi zmiňovaná "individuální variabilita a originalita" je záležitostí malé části škol, mnohem víc je těch, kde by mohli být rádi, pokud by maturant dokázal aspoň ty výkopové práce popsat v souvislých větách bez katastrofálních chyb gramatických i stylistických.

1 0
možnosti
MP

Vymýšlejí jen vysavače na státní peníze. Za mého mládí posuzoval tyto maturitní slohovky vyučující a potom se posílaly na "kraj". Zřejmě kvůli namátkové kontrole a dočasné nezávislé archivaci. A to nemluvím o tom, že studentů tehdy nematurovalo tolik.

1 0
možnosti

Pokud je posuzuje vyučující, má hodnocení k objektivitě daleko. Ve značné míře zcela prokazatelně maturantům dost nadržují.   

- - - 

A to mi povězte, co je to za vysavač, není-li za ohodnocení písemek honorován češtinář A z města X, ale češtinář B z města Y?

0 0
možnosti
  • Počet článků 501
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1454x
Cítím se spoluzodpovědná za devastaci lidských myslí a chci něco udělat pro pozitivní změnu. Moje příspěvky jsou alternativou k většinovému pojetí

FB skupina od 03/2020: Poznámky Olgy Pavlíkové

Seznam rubrik