Vlastenectví stranou, když nám to dávají zadarmo…

Ministerstvo zahraničních věcí získá na dalších pět let opět zcela zdarma 68 nových vozů BMW. Diplomaté, jejichž posláním je mj. i šířit dobré jméno České republiky, budou dělat reklamu Bavorákům. „Je to pro nás otázka prestiže,“ říká automobilka.

No aby ne, takových se ve světě asi moc nenajde, co mají tradiční domácí značku (i když tady asi bude leckdo reptat), kterou vymění za tu sousedskou. Dokážete si představit Francouze? Brity? Američany, jak na úkor vlastních značek upřednostní cizí?

Zaklínadlem pro vítěze této soutěže je slůvko: ZADARMO. Kromě toho, že už moje babička říkala, že nic není zadarmo a to, co se tak tváří, člověk dvojnásob zaplatí, tak nebyla druhým zájemcem o tuto zakázku náhodou Škoda Auto???

Co takhle vyhlásit veřejnou soutěž na oficiální dary? Co nám kdo dá zadarmo, to budeme rozdávat. A jistě se zájemců najde dostatek, vždyť je to „otázka prestiže“. Státní rozpočet ušetří. Vždyť je přece jedno, zda obdarujeme návštěvu Becherovku nebo Jägermeisterem, obojí je na trávení. České sklo, no proč to třeba nevyměnit za rakouský porcelán, obojí je do vitríny a české hodinky za ty švýcarské, oboje přece ukazují kolik je hodin. Vambereckou krajku, české granáty nebo pero Hardmuth za…

Na Hradě se bude při oficiálních setkáních a večeřích místo plzeňského piva nalévat Heineken, místo moravských vín budou státníci popíjet to z Bordeaux a místo tradiční kuchyně jim budeme servírovat pizzu… Ale až vyhrajeme nějaké to zlato na OH, MS či kdekoli jinde, navlékneme se do modro-bílo-červených dresů a budeme svorně křičet z plných plic: „Kdo neskáče, není Čech.“

Autor: Olga Bartoňová | čtvrtek 9.8.2012 15:06 | karma článku: 23,14 | přečteno: 1191x