- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
„No tak holt pojedeme po starý jako po revoluci, tu jejich dálničku si kupovat nebudu,“ povídá mi sousedka, která se právě chystá na předvánoční nákupy do Německa. „Po dálnici to je sice pohodlnější a rychlejší, ušetřím tím i za benzín a je to šetrnější i k přírodě, ale co mi zbyde?“
A přesně takhle bude uvažovat většina příhraničních cestovatelů. Vybere se podstatně méně, než se v kalkulacích uvádí, ale jinak zavedení mýtného v Německu chápu. Široká síť dálnic, o kategorii lepší ne-li o víc než u nás, jen to mýtné není samospasitelné, jak se prezentuje. Otázkou totiž bude, jak moc bude známka stát.
V Česku máme mýtné pro kamiony a autobusy, dálniční známky pro osobní auta. A právě ono zmiňované objíždění placených úseků drtí města a vesnice např. na Kladrubsku v Plzeňském kraji. Právě ve zmiňované lokalitě je tento problém hlavně s kamiony. Ale přesně tenhle bič si na sebe ušijí Němci v podobě osobní dopravy Zakázat kamionovou dopravu za nějakých podmínek zákazovými značkami lze, osobní dopravu omezit takto jednoduše nejde. A než aby si cizozemci koupili známku, budou se snažit placeným úsekům všemožně vyhnout. A cena roční dálniční známky v krajní variantě až za 9000,- korun tuto razanci ještě znásobí. Nemyslíte?
Další články autora |
Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...