Hledá se politik, nějaká „mimosa publica, politica“

Mimóza je rostlina s listy citlivými na dotek. Nebo já tak říkám člověku, který je prostě „mimo“, např. v práci. Třeba někteří politici, to jsou dobré příklady takových „mimóz“. Mimózy kvetou od jara do podzimu. Čas těch politických přijde teď na podzim a v zimě, kdy "vykvetou", tj. budou nás přesvědčovat svými mimózními programy, abychom dali hlas právě jim.

Mimosa pudicawww.guide-to-houseplants.com

Začátek kampaně. Oranžáda. Jasně, může za to reklamní agentura, která prostě pracovala špatně a z „v jejich očích dobrého nápadu se životabudičem“ se stala jednoduše ostuda. Ale není to téma, je to reklamní předmět, který se nepovedl. Sice to dokládá, že jsou politici mimo, sami ani nevědí, co všechno musí běžní občané, obchodníci, podnikatelé, atd. dodržovat, ale budiž. Reklamka udělala chybu.

Horší je to s volebními programy, ty si programují totiž oni sami, takže tady už žádná omluva neplatí. Jsme teprve na začátku kampaně, perly budou přibývat, ale už teď je to k pokochání.. Řekněte dost Nečasově vládě – Církevní restituce – DPH potravin a léků – Valorizace penzí. Z druhé strany barikády: Kraje bez dluhů – Problémy řešíme dnes, jinak zítra budou horší nebo Máme místo pro nový start – program transparentního kraje s pravidly.

Proč je všechno tak "mimo"? Kde jsou lokální témata, ryze krajská? Kde je řešení toho, co nás trápí a s čím se lopotíme každý den? Kde je program pro krajské vzdělávání, zdravotnictví, dopravu, kulturu,…? Jak to bude s EU projekty a financováním? S cestovním ruchem? Se životním prostředím?

Mimosa pudica znamená Citlivka stydlivá. Citlivost a stydlivost. Poslední vlastnosti, které bychom u politiků hledali. Nebo snad nějaká výjimka, když už ne pudica, tak alespoň „publica, politica“, nenajde se? Uvidíme. Nechme se překvapit.

Autor: Olga Bartoňová | středa 29.8.2012 14:05 | karma článku: 7,99 | přečteno: 591x