Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MV

marek.voksay,blogidnes

16. 6. 2011 9:09
óbrkarma

R^

0 0
možnosti
JH

kpt.Dabač

14. 2. 2011 20:00
Harvard všichni nepotřebujeme

S panem Okumarou plně souhlasím, jsem již 21 let majitel firmy která se zabývá měřením a regulací, topenařinou, vodoinstalatérstvím. Sehnat řemeslníka je problém pro bohy, občas se někdo prohlásí za řemeslníka, dáte mu práci a nejopzději třetí den jem musíte propustit přestože má výuční list neumí vůbec nic a v mnoha případech nezálež na věku. Ano chápal bychto kdyby naše firma  platila lidem minimální mzdu ale jsme firma která má nejnižší průměrný plat 22 000 Kč( uklízečka) a nejvyšší dělnický  38 000 Kč + stravenky + diety a 13 plat. Je pravda že u firmy je mnoho lidí zaměstnáno 15 až 21 let. Přesto máme problém sehnat slušné řemeslníky. Nejsou. Když jsem poslal ředitele firmy do několika učilišť tak se přihlásili 2 skoro lemplové do roka odešli (a to brali více jak 25 000Kč měsíčně). Zbyteku  účňů když se jich ptal co budou dělat, tak každý chěl obchodovat, ještě nevěděli s čím, ale rukama se živit nebudou. Po čase se ukázalo že obchod spočíval v pěstování konopí a jeho distribuci.

0 0
možnosti
LP

Spazik

15. 2. 2011 16:34
Re: Harvard všichni nepotřebujeme

Když ono to pro ty kluky z učňáků taky neni jednoduchý. Nevím jak je to ve velkých městech, ale třeba tady u nás na Semilsku (Liberecký kraj) znám tu pár kluků bývalých spolužáků, co vylezli z učňáků (automechanici, elektrikáři, kuchaři) a i ti co nejsou lemplové a rádi by pracovali v oboru mají většinou dost problém sehnat práci, většinou nakonec seženou, ale aby objezdili 3 okresy a většinou potom někam 20-30km dojíždět se nevyplatí, za těch +-15k hrubýho. Dost často to je i práce mimo obor v nějaké montovně nebo jako řidič dodávky/kamionu.

Často je taky vezmou jen když pojedou na svůj živnosťák.

0 0
možnosti
LH

lahab

14. 2. 2011 17:18
Jenom malá poznámka...

permanentní tlak z MŠMT na maximální množství titulovaných vede mj. k devalvaci vědecké hodnosti jako takové. Za chvíli bude bc. obor kosmetička podlahových krytin.Takže nově promovaný student má mnohem menší znalosti a pracovní (studijní) návykay, než ten před 10 lety.

Sám jsem VŠ vzdělán již před mnoha lety ale titul nikam nepíšu, protože je to o lidech ne o titulech. Znám pár lidí, kteří to mají z obou stran odoktorované a přitom jsou v životě nepoužitelní. Víc si vážím dlaždiče, který kvalitně udělá chodník, než projektanta, který mi naprojektuje dům, ve kterém se nedá žít.

0 0
možnosti
KR

RADA11

11. 2. 2011 22:20
Se vším v podstatě souhlasím

ale vím o Japonsku, že svůj úspěch založili na okopírování (a krádežích patentů), a pamatuji si, že japonská elektronika byla přímo symbolem šmejdu, totéž platí o autech. Japonci umí geniálně zdokonalovat, ale nejsou kreativní, a nic nového taky nevymyslí. Celé to táhne Evropa a nechává si to ukrást (dnes taky Číňany).

0 0
možnosti
A

AVyellow

19. 2. 2011 17:20
Re: Se vším v podstatě souhlasím

Coze? Delate si snad legraci? Japonsko je technologicky o nekolik set kroku napred pred ostatnim svetem, takze asi tezko bude neco kopirovat... staci se jen podivat na jejich gastronomii, architekturu, modu i hudbu a zjistite, ze Japonci jsou velmi kreativni a inovativni....... Evropa netahne nic, ta se akorat sama zene do zahuby (prave pro svoji nadutost a pocit nadrazenosti....)

0 0
možnosti
MK

shr3k

28. 1. 2011 12:25
Ve skutečnosti je to s distribucí inteligence

mnohem horší a mít průměrné IQ není žádná výhra. Více viz Hubálek na http://tinyurl.com/nedivtesenicemu Faktem je, že v posledních dvaceti letech u nás dochází k absolutní devalvaci úrovně vzdělání. Maturitu dnes levou zadní absolvují v praktickém životě absolutně nepoužitelní mladí lidé a získat vysokoškolský titul mnohdy spočívá jen v umném opsání něčeho, co bylo už dávno napsáno někým jiným.

0 0
možnosti
MM

sama_pozitiva

28. 1. 2011 21:12
Re: Ve skutečnosti je to s distribucí inteligence

Na tu devalvaci vzdělání se přišlo jak?  Ve skutečnosti jsem přesvědčen, že vzdělání naopak získává v poslední době konečně zase svoje místo. Pořád je lepší vzdělání dnes, než když vzdělání VŠ či SŠ mohl dostat kdejaký kripl, který měl jedinou kvalifikaci a to, že jeho papá byl ve straně. Tahle fáma o propadání úrovně školství pochází dle mne jednoznačně od těch různých komunistických kreatur, co pomalu ale jistě ztrácejí respekt na školách respekt. Co teď učí na zákl. školách si ani respekt nezaslouží. valitu už si musíte i na zákl. stupni zaplatit. Sám si vzpomínám na své učitele, které si člověk po revoluci mohl doshledat v seznamech StB. Jak vřískají, že je nikdo ve škole už nerespektuje.

0 0
možnosti
LU

pidla

20. 1. 2011 14:50
Moc hezky jste to napsal,

degradace řemesel a poctivé práce je již dokonána. A málokterý obor se nazývá pravým jménem. Je to již hodně dávno, co mne vyděsila floristka místo květinářky.:-)R^

0 0
možnosti
DK

Danny_Kay

19. 1. 2011 18:37
Hmm, clanek je to hezky, jenze...

...svet ma jeden zasadni nedostatek - je zde prilis malo Tomiu Okamuru...:-/

0 0
možnosti
A

AVyellow

19. 2. 2011 17:23
Re: Hmm, clanek je to hezky, jenze...

Presne to rikam porad.. kdyby kazdy premyslel jako Tomio a jemu podobni, tenhle svet by byl uplne jinde (ted se momentalne nachazime temer v pr--li :-))

0 0
možnosti
MM

Miroš Málek

18. 1. 2011 11:11
---

Pan Okamura jako obvykle dodává čtivý a hlavopatový článek. Několik drobných postřehů bych však měl:

1. Absolvent gymnázia jako nikdo je nepravdivé tvrzení 2. Je podstatně pravděpodobnější získat kvalitní práci jako VŠ, než jako člověk bez základního vzdělání, jakkoliv jisté 50 let staré příklady ukazují, že i ta druhá varianta možná je. 3. Vyučený elektrikář není elektrikář, ale absolvent elektroučiliště. Nesmí pracovat samostatně, tak bych ho nenazýval elektrikářem. Navíc jakýkoliv vyučený řemeslník je v základu jen absolvent učiliště. Jestli je i tím řemeslníkem, to záleží především na jeho zájmu o řemeslo a na jeho mistrovi. Špatný mistr je stejný handicap, jako učeň bez zájmu.

Ovšem i jako VŠ bych své dítě dal na učiliště, kde jsou kvalitní pedagogové, pokud by jevilo o řemeslo dostatečný zájem (tj. nikoliv "chci na školu, kde se nejsnadněji proleze").

Také bych přidal poznámku k budoucím šéfům a dědicům milionů -

0 0
možnosti
MM

Miroš Málek

18. 1. 2011 11:14
Re: ---

- ano, musejí přijít do kontaktu s obyčejnými lidmi, jednak aby si pak svého postavení víc vážili, jednak aby nevypadali jako úplně mimo. Ovšem je jisté, že víc, než na nějakém vzdělání na Harvardu záleží na tom, s kým se potkáte, případně s kým se znají vaši rodiče. Vlivné rodiny, jako je ta Bushovic, či svého času Kennedy, jenom zaplňují prázdné místo po neexistující aristokracii. Což je mimochodem důkazem o nevyhnutelnosti existence takové vrstvy.

0 0
možnosti
AH

alex hart

18. 1. 2011 10:45
K čemu je dobré řemeslo -1-

Pane Okamuro,

váš článek se mi líbil. Jen si myslím, že nevystihuje plně reálnou situaci. Dovolím si jej proto trochu doplnit o další pohledy na věc. Myslím si totiž, že dobrý řemeslník musí, chtě-nechtě, dost přemýšlet o tom, co dělá. Jinak to nikdy neudělá pořádně. Čili nikdy nejde jen samu práci rukama, ale vždy je v tom fortelu také ta znalost a zkušenost. A taky dost přemýšlení,  jak to udělat, abych dokázal i něco nového, co jsem ještě nedělal. Problém současné doby vidím v tom, že potřeba skutečných řemeslníků je poměrně malá. Koli je dnes vůbec dobrých fortelných řemeslníků? Výroba je už dávno hromadná, tam o řemeslo nejde, tam velmi často plně postačí jen lidé se zácvikem.  V opravárenství zase velmi často tzv. "řemeslníci" fungují jen jako vyměňovači dílů. Navíc se věci dnes vyrábějí tak, aby se co nejdříve rozbily, zničily a opravit něšly, musely se zahodit a koupit nové. Takže nám nakonec  zbývá jen pár řemesel, kde se ještě opravdu pracuje těma rukama.

0 0
možnosti
AH

alex hart

18. 1. 2011 10:47
K čemu je dobré řemeslo -2-

Třeba ti vámi zmínění zedníci, či obkladači nebo instalatéři.

Pak si objednáte odbornou firmu, třeba na úpravy v bytě nebo rodiném domku, a zjistíte, že všechny tyto profese (zedník, obkladač, instalatér) dělá jeden člověk, resp. ten, kdo je tem právě po ruce. A podle toho to taky vypadá. Samozřejmě je otázka, ve kterém z těchto oborů je vlastně vyučen, a zda je vůbec vyučen. Sám bych si to udělal v mnoha případech lépe a čistěji. A v tom abych ty "řemeslníky" vyhodil, mi brání jen to, že nemám dost času, abych to dělal sám (samozřejmě bych nebyl tak rychlý jako oni) a nechuť se s nimi dohadovat o tom, zda je to či není provedeno správně. Tak fungují reální "řemeslníci" dnes. Ale to jistě víte taky.

.

Přesto bych vůbec nezavrhoval, aby se mnozí "absolventi" základních škol vyučili. Problém je ale v tom, že už i úroveň základního je otřesná, a na učňácích to není lepší.

0 0
možnosti
  • Počet článků 157
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 75105x
Mám moravsko-japonsko-korejský původ (maminka pochází z Bystřice pod Hostýnem ve Zlínském kraji, tatínek z Japonska), žiju více než 35 let v České republice a žil jsem v dětství také necelých 10 let v Japonsku. Jsem zastáncem přímé demokracie, tedy systému přímé odpovědnosti politiků vůči občanům a zároveň větší možnosti přímého zapojení občanů do ovlivňování veřejného dění. Jsem předsedou parlamentního Hnutí Svoboda a Přímá demokracie (SPD) www.spd.cz https://www.facebook.com/hnutispd

https://www.facebook.com/tomio.cz

https://twitter.com/tomio_cz

www.tomio.cz

http://www.japafoods.cz/