Děkujeme za pochopení.
L57u83m58í14r 90V61i15t72h21a
Pokud řeknete prodejci aut, že chcete rodinné auto s motorem o 150 koňských silách, s veškerou dostupnou výbavou, doživotní zárukou a pojištěním zdarma, ale že mu zaplatíte pouze základní model ("holinku" s nejslabším motorem a bez pojistky) a zbytek zaplatíte, až si budete kupovat další, tak si sami budete připadat trapně. Víte, že se Vám ten prodejce vysměje. Proč by tedy učitelé na tuhle hru měli přistupovat?
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/082020/26082020CC840C3F085E56BD0491A9CB733B5C6A.jpg)
F24r49a22n70t40i65š34e44k 60K70š52í30r
Protože jste placeni z ukradených peněz. Tohle vám totiž tak nějak stále uniká.
M58i95l14a55n 64Š13ť54a58s89t98n59ý
Průměr je hezký, ne? Co já bych za to kolikrát dal, abych dostal za tři.
J17i74r65k89a 42K27u83z44e48l80k14a
Paní Sicht...je především hloupá. Ovšem ne dost na to, aby neměla potřebu své hlouposti šířit prostřednictvím médií. Kdyby to bylo naopak, viděli bychom o ní z jiných zdrojů. No, tedy nemá cenu ji řešit. Ztráta času.
J48o86s16e92f 31Š73o61l31t87e36s
Já se přiznám, že jako rodič nechápu ostatní rodiče. Proč se jako rodiče, jejichž děti chodí do vzdělávacího zařízení, nezajímají více o to vzdělávací zařízení a co by mohli udělat pro to, aby bylo lepší? Jaké možnosti vlastně má rodič, pokud by chtěl nějak spolupracovat se školou? Je mi jasné, že peníze budou asi vždy na prvním místě, ale je reálné věnovat škole finanční dary? Může škola přijmout nabídku odborníka/rodiče, že udělá přednášku pro studenty? Jaká pro toto platí pravidla? Může majitel stavební firmy nabídnout škole bezplatné stavební úpravy nebo třeba rekonstrukci hřiště? Případně nabídnout práce za náklady?
J95o11s28e61f 68N24o88ž81i63č65k10a
Věnovat škole finanční dar určitě možné je. Co se týká nabídky udělat pro studenty přednášku, také je to jistě možné - záleží pak samozřejmě na vedení příslušné školy, zda se tuto nabídku rozhodne akceptovat (což platí i v případě jiných Vámi zmíněných věcí).
J44a11n 43K86a17r81a77s91e58k
ty testy nerikaji nic o vzdelani, nybrz ukazuji pouze, v jakych zemich nebo spolecenstvech se dokazi na testy lepe pripravit ci zda je struktura spolecnosti takovemu testovani vice naklonena.
V Nemecku maji nejlepsi vysledky (uz desetiteli) v Bavorsku, Badensku.-Wuerttemrberksu a Sasku. V techto zemich vladne (vladla) desetileti pravice a vetsina obyvatel je toho nazoru, ze to je ten duvod (v zemich kde vladla dlouho soc.dem. jsou vysledky horsi).
Pritom se zapomina, ze v tech 3 jmenovnych zemich se nalezaji nejvyssi nemecke hory - to muze byt prave take ten duvod - nejhorsi vysledky jsou tradicne v Bremach, a ty lezi na urovni more. :-)
Ty testy jsou nicnerikajici a je spravne, ze autor blogu situaci nedramatizuje - i kdyz bych ocekaval, ze se do toho jako ucitel trochu vic naveze.
Naprosto jina katastrofa je, kdyz zde musi clovek v diskuzi cist ... 'pani Sichtarovou jako ekonomku uznavam' :-(
J16i77ř96í 60K37u26č47e38r51a
Do blogů paní Šichtařové prosakují politické ambice a její názory jsou shodné s názory vůdce strany. Bohužel se dere o oblastí, ve kterých se vyzná jen obecně a obsah pak pokulhává a její pověst experta dostává velké rány.
Protlačit dítě od základky po diplom není žádná sranda. Stojí ro rodiče spoustu nervů a peněz. Proto očekáváme od učitelů plný fundovaný výkon a ten nevydá blbě placený učitel se zastaralou metodikou a starými učebními pomůckami, navíc v chátrající škole. Proto je nutné podpořit učitele boji o slušné mzdy.
Jaká černá díra žere peníze ze státní kasy, když všechna ministerstva (kromě MF) jsou procentuálně podhodnocena?
J50o12s89e96f 31Š82o25l85t22e88s
Přijde mi, že p. Šichtařová se řídí stejným klíčem jako Bureš. Udělá si průzkum veřejného mínění a pak napíše článek odpovídající názoru největší skupiny.
T65o65m33á50š 92T86a71t28í43č79e53k
K závěru článku bych jenom podotkl, že dle mého názoru by se paní Šichtařová určitě kdykoliv postavila ráda proti egalistickým "psychologům, mediálním vzdělávacím expertům i některým rodičům".
Ovšem její výjimečně středeční blog jsem nečetl, spíše kvůli nedostatku času, ale také proto, že jsem přesně to očekával - kritiku lačných kantorů. Nicméně až dnes v jeho důsledku vydám svoje stanovisko, které se týče i Vašeho posledního blogu k tématu: Relativně nízké platy jsou v mých očích až ten druhý problém, proč učitelský sbor poněkud schází na úbytě. První důvod je to, že učitelství není vážené povolání - protože není vážené ani vzdělání a la "když to nepotřebuju k životu (= pohodlný výdělek a pěstování nicnedělání), je to pro moji lhostejnou hlavu zbytečné". Tento postoj má hlubší a rozšířenější kořeny, ale učitelé jsou kvůli němu tajtrlíci (ať to řeknu v souladu s pravidly), tak to prostě je. A pochopitelně k takovému znevažování vaší profese přispívají i neomarxistické úlety ve stylu inkluze, které vedou rodiče k úvahám, do které školy dát dítě, aby to přežilo pokud možno v duševním i fyzickém zdraví.
A to je společenský problém (řekl bych filozofický, kdyby tento pojem nebyl už dávno zprofanován), který se na bitevním poli základních a středních škol potřít nedá. Ani honosné platy učitelů by s tím nenadělaly nic, neb lidé opovrhující vzděláním a věděním dopřávají bohatství zlodějům. Těmi by se - na rozdíl od vzdělaných, schopných atd. - mohli přece stát i oni.
J56i70ř50í 38S28m13a67z34a52l
Ač paní Šichtařovou jako ekonomku uznávám a její ekonomické názory mají hlavu a patu, tak musím souhlasit s Vámi, že posledním článkem o stávce byla (kulantně napsáno) dost mimo. Mám mezi kantory mnoho známých a přátel, učí i moje manželka, takže vím jak jsou mizerně hodnoceni. Naprosto se nedivím, že nesouhlasí s přidáním 8+2, protože nenároková složka je v 99% škol čistá 0. Tudíž v tomto případě se žádné přidání nekoná a ani nikdy nekonalo! Je ovšem záhadou kde tyto peníze jsou, když je provozovatel pro tento účel dostává!?
J76o59s39e82f 25N96o54ž13i21č14k90a
Děkuji Vám a ohledně té nenárokové složky platu máte také pravdu - v některých letech (ovšem nejenom za současné vlády) se i u nás na škole stalo, že příslušné peníze na tuto část mzdy vůbec do školy nedoputovaly, případně jen v omezeném rozsahu.
J12a91n 49P54e55š67u50l53a
K zajímavému komentáři bych dodal, že se na západě kyvadlo pomalu obrací a místo "svobody" nastupují školy s přísným režimem a heslem "nenecháme tě zahálet, budeš makat a když uděláš co řekneme, tak tě dokopeme na vysokou". V takových školách se nacvičuje rychlé rozdávání/sbírání sešitů či příchod a odchod z učebny (čas jsou peníze), jsou dané postupy co dělat, když žák neodpoví na otázku (např. odpoví jiný žák a první to po něm musí zopakovat - jinak by se začal ulejvat), vyžadují se přesné a jazykově správné odpovědi, pořádají se odpolední kluby pro psaní domácích úkolů (ne každý má doma klid) a pak mají ve "vyloučených lokalitách" obdobná % přijetí místních žáků na VŠ jako v bohatých čtvrtích. Je to takový "taylorismus" či "McDonald" ve školství, vedení určuje přesné postupy, s nikým se nediskutuje, žáci se systematicky tlačí k cíli (maturita, přijetí na VŠ, následný titul a dobrá kariéra). Možná se to časem také prosadí i v Evropě a ČR, jako v 90. letech "waldorfská" a jiné "demokratické" školy.
Kdyby někoho zajímalo víc, tak třeba tady je rozhovor s jedním průkopníkem: https://www.theguardian.com/education/2014/oct/12/american-wrote-classroom-bible-doug-lemov , jinak můžete googlovat třeba "charter schools usa" nebo "uncommon schools". Je to samozřejmě kontroverzní, ale ve vyloučených lokalitách to (prý) funguje. Je v tom budoucnost?
O28d93s71t35r93a41n49ě68n13ý 78U57ž60i69v22a16t35e49l
Z35d94e42n67e16k 39J87i57r89o67u57š87e72k
Vážený (příteli),
učil jsem také přes 1/4 století. Je pravda, že "byla jiná doba". Jako žák i učitel jsem toho zažil dost. Základní škola se ukončila závěrečnou zkouškou. Něco jako malá maturita. Na střední školu se dostal ten, co měl vyznamenání (a protekční). Z trojkou z matiky, nebo fyziky obtížně na "černé řemeslo".
Fyzické tresty (pohlavek, proutek) nebyly nezákonné. Nikdo si nedovolil neúctivě mluvit o kantorech.
Ovšem to byla doba, kdy teprve začínala Tv, v malém městě bylo několik desítek telefonů a četly se knížky.
Kolikrát jste měl chuť usměrnit žáka pohlavkem? A co místo toho můžete udělat?
Že byly a jsou učitelé platově podhodnoceni je neoddiskutovatelné. Ale ani nárůst o 300% bohužel prestiž moc neovlivní. Pokud budou práva žáků větší, než jejích povinnosti, nic se nezmění.
Učitel má především učit. Vychovávat májí rodiče.
O57d10s83t97r57a64n67ě56n31ý 65U14ž44i18v34a43t44e95l
- Počet článků 1602
- Celková karma 37,40
- Průměrná čtenost 3235x