- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Podle mě je největší překážka ve vzdělání dětí ze sociálně znevýhodněných skupin (jak módní sousloví) celá koncepce našeho základního školství. Ten obrovský důraz na domácí přípravu a participaci rodičů na vzdělávacím procesu. V domácnostech, kde rodiče nevidí ve vzdělání prioritu, má dítě moc malou šanci na kvalitní vzdělání. Když rodiče, nejen, že nepomáhají dítěti s přípravou do školy, ale dokonce snahy dítěte maří (vezmi si sourozence, jděte ven a do tmy se nevracejte - chtějí mít klid od dětí, apod...) tak dítě ve škole neprospívá. Dostává špatné známky a kázeňské postihy, které ho ještě více demotivují. Takové dítě končí zpravidla bez jakéhokoliv použitelného vzdělání.
Řeknu ještě jiný příklad. Mému synovi jsem v primě na gymnáziu, na začátku školního roku, musel koupit pomůcky do školy (mimo obvyklé tužky, pravítka, kalkulačky atd...) za více než 3000 korun. Během roku to byly další tisíce na různé povinné exkurze, dokupování učebnic a pracovních sešitů, a dalších pomůcek. Co si počne chudá rodina, jehož dítě se na takovou školu dostane? A co když se nějakým zázrakem na takovou školu dostane dítě ze zhora uvedeného příkladu, kdy nejen, že rodina nemá prostředky na vybavení do školy, ale i když by je dostali od úřadu, tak je utratí za něco jiného, protože jim na vzdělání dítěte absolutně nezáleží?
A co navrhujete? Internátní školy?
..... tak zrušme aj škálu hodnocení, vysvědčení, nezajímavý předměty, nakonec aj výuku samotnou,- školy, jako instituce, bych zatím podržel ale ať tam fagani chodijou na základě dobrovolnosti !,- ...... ať sa svobodně a demokraticky rozhodnou, žejo ?!!
Chudák Marie Terezie by se musela v hrobě obracet ... kam ten svět spěje.
Pokud chce organizace typu Člověk v tísni něco smysluplného pro tyto děti udělat, nezbývá, než se jim konkrétně, tedy každému jednotlivci věnovat a získat ho pro zájem o učení. Žádný příkaz či zákaz, týkající se propadání žáků, nic nevyřeší.
Jinak si troufám tvrdit, že příslušné kadeřnické učiliště by dívku stejně nepřijalo z jiného důvodu, když ji nepřijalo z důvodu nedokončení ZŠ
Souhlasím, aby byli tito jedinci přijímání na základě zvýhodnění na VŠ, pokud všichni dobrotrusové, kteří se o toto zasazují, budou bez výjimky sami tyto lidí po ukončení VŠ využívat! Takže všichni z neziskovek a ministerstev k zubaři, k právníkovi, k chirurgovi a své děti dávejte povinně do škol, kde budou pracovat všichni pozitivně diskriminovaní!
V současné době máme u nás takovou kapacitu vysokých škol, že aby měly koho učit, musely hodně slevit z požadavků.
Takže už člověka ani nepřekvapuje, kdo všechno na vysoké studuje a dostuduje.
Myslím, že tady opět půjdeme americkou cestou - American way. Hodně soukromých i základních škol, prý už to roste jako houby po dešti i tady. A pak školy pro ty chudé. Už jsem to tady psal - švagrovy vnučky chodí v Nevadě od 1.třídy do soukromé výběrové. A táta je černý, ale middle class. Na můj dotaz - a to ty veřejné jsou tak špatné. Jen se pousmál - prosím tě, dyť tam chodí samí Arabáci.
Copak si ta nebohá Marjánka nemohla devátou třídu udělat a vyjít ze školy v šestnácti? Znám takový případ, to se ovšem muselo chtít. Pokud "ji rodiče dali na pracák", je chyba v rodičích, sociálce, snad i pracáku a trochu škole, která měla tohle řešení prosazovat s pomocí výše uvedených úřadů.
české školství je už asi čtyřicet let jeden velký experiment.
Chudáci děti.
A Vám karmu a
Souhlas s panem Matuškou. Je to hrůza, ta současná škola.
Josefe a co považuješ za smysluplné a racionální? Děkuji za odpověď
Aloisi, vzhledem ke zkušenostem z diskuse pod mým minulým blogem i některých jiných diskusí nepovažuji za smysluplné ani racionální vám na cokoliv odpovídat.
Navíc nevím o tom, že bychom si spolu potykali - a místo toho vašeho rádobyvtipného "My si netykáme, to já ti tykám" zkuste eventuálně vymyslet něco racionálnějšího.
Přeji hezký zbytek dne.
Radšej budem dúfa, zžesom to len zle pochopila. Ono niekomu napadlo, že by bolo vhodné uprednostňovať / pozitívne diskriminovať Rómov v školách ?
Prečo?
Doterajšie uprednostňovanie nezaberá?