Děkujeme za pochopení.
M76a89r85e89k 38C31o66z54l
Nic tak strašného se neděje. Chvilka počátečního chaosu se přežije a pak už to půjde. Každá velká změna bolí a myslet si, že ze dne na den všechno bude perfektní, je naivní. A to uznávání jízdenek? Různé integrované dopravní systémy ve větších městech také nevznikly od prvního dne.
O85d92s64t60r10a90n52ě44n93ý 11U65ž67i50v27a84t16e60l
B35r70o66n97i97s50l84a82v 23G13a39b53r48y86š
Tady s Vámi souhlasím. "Mohli jsme to udělat lépe, ale my jsme řekli NE!"
Polovina viny patří dopravcům, že se řádně nepřipravili a že šli do něčeho, co bylo nad jejich síly. Druhá polovina patří krajským politikům za špatně nastavené podmínky a za to, že se nedokážou mezi sebou domluvit. To je prostě tak, když se o dopravu starají diletanti a neumětelové.
Ti, co tady řídí dopravu, nejsou odborníci. Ti vypadají a jednají jinak. Mohou se na ně a jejich práci jet podívat do Švýcarska.
Zde je rozhovor s doc. Drdlou z Dopravní fakulty Jana Pernera Univerzity Pardubice: https://zdopravy.cz/rozhovor-cestujici-by-nemel-byt-zatezovan-ruznymi-krajskymi-tarify-rika-docent-z-univerzity-pardubice-40117/
T57o52m48á46š 62T58a37t10í62č84e76k
Milovníci exportéra au-pairek budou tvrdě nesouhlasit, už si to jdu přečíst.
Jen tak mimochodem si JM kraj na tento rok objednal od ČD (chválarozumu!) na trati Brno - Blansko - Rájec - Letovice - Březová na víkendy jen polovinu spojů, takže jednou za hodinu.
Jo, a jednou jsem loni takhle nasedl do prvního ranního spoje na této trase, který provozoval (jestli ještě provozuje, nevím) rozumužel exportér au-pairek. Cesta, která by za tarif IDS JMK stála 27,- Kč, koupeno ve vlaku ČD kvůli absenci pokladny 36,- Kč, stála u exportéra au-pairek 59,- Kč. To, že jsem si v tom jeho pojízdným cirkuse připadal jako na nějaké sešlosti Svědků Jehovových, zase až takovou roli nehrálo.
J22o48s39e73f 36H72a11v83r76á94n95e87k
Ty problémy jsou větší, nežli se čekalo - souhlas. Nezbývá nežli použít proti přepravcům, kteří nezvládli nové poměry sankce, což se týká i některých linek provozovaných ČD.Stejně si ale myslím, že konkurence je užitečná, potřebná.
Díky ní, například na rychlíkových linkách do Ostravy se výrazně zlepšila úroveň cestování,
J18o86s51e79f 76N85o86ž22i89č55k23a
Že je konkurence potřebná, v tom máte samozřejmě pravdu. Ovšem nyní se dost možná někteří soukromí dopravci (i jejich cestující) přesvědčili, že je něco trochu jiného, pokud jejich vlaky dosud jezdily jen na frekventovaných tratích, a nyní mají někde zabezpečovat dopravu i na tratích okresního typu.
M18a25r12t79i32n 57I33r34e18i80n
Co máte proti bulharským strojvůdcům?
J31o84s11e54f 19N86o40ž38i69č70k91a
Pokud by kromě odborných znalosti zvládali na potřebné úrovni i češtinu, tak samozřejmě nic. Když bude strojvůdce schopen bez problémů komunikovat s českými výpravčími či dispečery, tak je mi jedno, jestli to bude Čech, Maďar nebo třeba Egypťan.
J61a64n 40Š59v20a78d59l23e74n71k85a
Tak, zmatek je způsoben i tím, co si u Babiše vylobboval jeho kámoš Jančura...
I65v34a31n 58M33a91r78e36k
No pokud to tak sleduji v "centru dění" (na Horní Vláře") pane Nožičko, situace se už zklidnila. Ba dá se říct, že už je v normálu, tedy pokud zpoždění Arrivy nyní většinou nezaviní čekání na přípoj často zmeškaných "Valašských a Slováckých" expresů.Nevím, jestli jsou bulharští fíři i záležitostí Valašska, nebo jen severu Čech? Ale za našich časů platil výraz "hovorová disciplína", nevím ale jestli je platná i v této době?
J53o70s86e16f 86N11o49ž34i67č97k55a
Zkušenosti ze Vsetínska jsou dle zmíněných ohlasů jiné, ohledně toho zpoždění zase ČD naopak tvrdí, že kvůli zpožďování Arrivy nabírají zpoždění i mnohé jejich vlaky...
O těch bulharských strojvůdcích se v novinách píše hlavně v souvislosti s Libereckým krajem a v dnešní MF DNES byla uvedena i jedna pikantní historka: Výpravčí vydal strojvůdci Arrivy dvakrát pokyn, aby přejel na druhou kolej. Bulhar dvakrát potvrdil, že rozumí, ale vlak se ani nehnul.
Ovšem slyšel jsem, že Bulhaři to mají s projevem souhlasu či nesouhlasu naopak než my, tak jestli nebyl problém v tomhle.
P83a30v84e31l 56B60u70d30i21š
Arriva je sice německá firma avšak působící v postkomunistickém státě, proto tady nemůže nikdy dosáhnout západní úrovně. Označení postkomunistický stát už nám nikdo do 3. světový neodpáře.
J77o72s20e42f 18N44o28ž76i33č59k63a
Je ovšem na nás, zda si takový přístup necháme líbit. V tomto případě by měly příslušné kraje, pokud v brzké době nedojde k zásadní nápravě, vypovědět Arrivě smlouvu.
- Počet článků 1601
- Celková karma 38,89
- Průměrná čtenost 3237x