Děkujeme za pochopení.
P79e28t21r 24H27á19l29a
Je zajímavé, jak je spousta lidí přesvědčena, že k současnému modelu školství jsme jako civilizace došli nějakou cestou "za lepším".
Když vám řeknu, že k současnému modelu školství jsme došli tak, že si armáda stěžovala, že lidi moc uvažují a málo tupě plní život ohrožující rozkazy, a že primárním účelem povinné školní docházky byla kontrola obyvatelstva autoritativními režimy, tak mi to asi nebudete věřit...
A když vám člověk ukáže fungující školu podle principu, který podle vás nemůže fungovat, tak... ?
J96o88s54e13f 20N95o91ž37i59č33k39a
Jedna věc je "fungující" škola, druhou věcí pak je, jak potom absolventi této školy obstojí na vyšším stupni školy nebo v reálném životě.
V35á75c42l70a56v 83C33h35u35c92h41m67a
Zde máte reakci na článek, který zmiňujete od osoby, která o tématu, na rozdíl od vás, něco ví.
J63o77s37e86f 20N14o26ž16i80č45k92a
Děkuji za odkaz. Nicméně pokud Vás tohle přesvědčilo o smysluplnosti toho, co paní Nováčková prosazuje, tak mě tedy opravdu ne.
V30o12j61t63ě32c71h 79D80r84á13p17a66l
Pořád mi nějak uniká, v čem nestačí individuální výuka, kterou si u nás, na rozdíl třeba od Německa, může každý rodič pro své dítě zařídit a škola mu musí vyhovět. Doma si pak může dítě vyučovat sám jakou metodou uzná za vhodné, aby pak dítě bylo schopné jednou za pololetí prokázat, že učivo ovládá. Když se podívám na osnovy pro ZŠ, tak s přimhouřením jednoho oka to jsou věci které by měl vědět každý. Pointou povinné školní docházky není nutnost navštěvovat běžnou školu, i když je to nejčastější forma jejího plnění. Jde o soubor znalostí a schopností, které by měl každý člověk bez diskuze ovládat.
J98a19r71o36m89í91r 83K36r65á31l
Ano, MĚL by to vědět každý. Ale ví to opravdu ? A co je podstatně - umí to dítěti vyložit tak, aby to pochopilo ? Protože jinak to bude dril a nabiflované poučky a pravidla bez znalosti sovislostí.
J82a19r81d32a 43S27o58k89o82l
Bydlení je čím dále nedostupnější takže vzhůru do jeskyní
L56e49o 54V31l69a12c63h23y59n81s60k70ý
Toto je jeden z vrcholů adorace svobodného jedince který by údajně zlepšil fungování tohoto světa. Naprostý omyl. Dnešní společnost je tak propojená a závislá na fungování mnoha systémů, že jakkoliv nadaný jedinec neznalý sociálních vazeb a podřízenosti autoritám nemůže přežít bez podřízení se pravidlům života ve společnosti. Máme vůči společnosti mnoho povinností za které čerpáme její služby dle zadaných zákonných pravidel. A povinná školní docházka již dlouhodobě prokázala svou úspěšnost v pozvednutí vzdělanosti všech sociálně rozdílně zabezpečených občanů. Pokud chce nějaká elitní společnost vzdělanců experimentovat se svými dětmi, pak jen ukazuje, že si neváží zkušeností svých předků a balancuje na hranici rizika se vzděláním své budoucnosti.
J70o86s10e42f 89N25o88ž61i66č29k98a
To jste napsal velmi hezky a trefně. Ostatně, v některých vyspělých zemích je povinná školní docházka ještě o rok delší než u nás.
O21n37d79r23a 88P56a47u67l
Je s podivem, jak tu lidé hned šíří nenávist namísto smysluplné diskuze.
V51o68j27t14ě30c89h 29D23r15á48p39a63l
Zastávat opačný názor není šíření nenávisti. Málokdo asi nebude souhlasit s tím, že systém vzdělávání tak jak je dnes nastavený vyžaduje zásadní reformy. Druhým dechem je ale třeba dodat, že úplné zrušení povinné školní docházky podle manifestu svobody učení bez adekvátní náhrady by bylo krokem zpět. Představa, že si dítě ve školním věku, bez jakéhokoli vedení samo rozhodne co, a zda vůbec, se chce učit je prostě naivní.
V22e31r80o89n52i12k68a 37V26a37l50í42k93o88v87á 74Š65u22b24o15v52á
Přemýšlím, jestli je inspiroval název Irvingova románu Svoboda medvědům...
V86l45a41d25i84s94l98a42v 53H24r60a80c72h67o90v17e66c
Jeeeezisi, vy nadelate :-):-):-) proste to redakci uteklo do zprav trochu driv no. Melo to vyjit az na aprila :-):-):-)
J93á65n 84B88o65k24o28r
Tiež nesúhlasím, aby sa deti na základkách učili len to, čo ich baví (alebo podľa rodičov len to, na čo majú vlohy). Jednak, ako ste sám písali, dieťa často ešte nevie, čo bude preňho v budúcnosti dôležité, ale taktiež si myslím, že je nutné, aby každý mal aspoň aké také základy z každej oblasti ľudského poznania. A to by mu mala dať práve základná škola.
Potom to môže dopadnúť tak, že z dieťaťa možno vyrastie dobrý kvantový fyzik, ale keďže nebude mať najmenšiu šajnu o histórii, bude voliť extrémnych nacionalistov.
O83n20d40r11a 53P56a91u34l
Na druhou stranu je třeba si položit otázku, čí názor je důležitý, když vy s někým nesouhlasíte, a zda je správné někomu vnucovat váš názor silou.
Já se osobně domnívám, že není.
Vycházíte z předpokladu, že dítě, které má povinnou školní docházku má větší rozsah vědomostí a bohaté základy oproti dítěti, které se učit nemusí. Ale pokud se podíváme na statistiky, tak tam jde jednoznačně vidět, že nemáte pravdu.
Povinná školní docházka demotivuje od studia, vybuduje u dětí averzi a nechuť k učení, ty pak vědomosti po písemkách vytěsňují a jejich nabrané vědomosti jsou nižší, než u dětí, kteří studují školy, kam chodit nemusí, ale chtějí, kde nerozeznávají učení od hry, jednoduše protože obojí je baví.
To, že se dítě naučí ve škole psát neznamená, že se to nenaučí i bez školy, to je nesprávný závěr asi jako to, že se dítě neučí ve škole chodit, neznamená, že neumí chodit.
Reálně oboje potřebuje k životu, je to důležité a oboje má motivaci se naučit a když se podíváme na svobodné školy, tak oboje se dobrovolně děti učí.
J20i34ř85í 49S73c67h16m69i94d72t
Tak je pravda, že povinná školní docházka by mohla končit tím, že dotyčný už není negramotný, což by se jistě stihlo mnohem dříve, než za 9 let, myslím si že by 5 let mohlo bohatě stačit na čtení a psaní a základní matematiku, aby si člověk spočetl výplatu, kolik je reálně sleva, když píšou -20% atd.a pak ať si svobodně každý rozhodne co dál se životem, je zbytečné lidi, kteří nikdy pracovat nebudou a nikdy také nebudou potřebovat více znát, aby je někdo trápil 9 let ve škole a ti tam trápili učitele i spolužáky.
- Počet článků 1585
- Celková karma 40,27
- Průměrná čtenost 3236x