Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MP

Jsem maturant z roku 1970. My jsme tehdy měli na SVVŠ (tehdejší název gymplů) větev přírodovědnou a humanitní. My přírodovědní jsme měli maturitu z matiky povinnou, ti humanitní zase měli povinné nejméně dva jazyky. Z matiky byla povinná písemka a byla dost "výživná". Můj názor je ten, že dělat povinnou maturitu z matiky ve dvou obtížnostních kategoriích je nesmysl, rovněž je nesmysl, aby byla povinná pro všechny. Určitou úroveň znalostí přece musí zaručit pouhá klasifikace, kde je zaručeno průběžné zvládnutí ročníkového učiva.

Na internetu se dají zjistit zadání maturitní písemky v Německu. No z toho by se naši gymnazisti potento.....

Naše ministerstvo školství pořád jen nad čímsi "pracuje", ale výsledky jsou žalostné.

Dokud nebude střední školství (a následně některé vysoké školy) náročnější na úroveň znalostí a dokud se bude "produkovat" kvantita na úkor kvality, tak se to nikam nepohne. Maturita se stává jen cárem bezcenného papíru, dostane ho skoro každý jouda. Pak se ten jouda diví, že končí na pracáku a najde pracovní místo na úrovni sotva vyučeného nebo spíš zaučeného, tj. vyskládává zvoží v supermarketu nebo jezdí pro PPL apod. Takže ty ministerské tanečky kolem maturity z matiky jsou víc než směšné.

6 0
možnosti
RC

Na teto strance https://www.jaroska.cz/node/81

je zadani maturity z roku 1897. Dnesni maturanti by se z toho opupinkovali.

0 0
možnosti
VP

A divíte se? Kdo ji za pár let ještě dokáže složit? http://pondelik.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=568681 :-/

2 0
možnosti
JH

Tohle věčné odkládání přesně vystihuje zbabělost, populismus drtivé většiny českých politiků

8 0
možnosti
RC

Pane Nozicko, myslim ze jsem Vam dal uplne poprve karmu. ;-)

Presto bych mel dve poznamky, jednu faktickou a jednu spise historku.

1) ten procentualni pocet propadliku mezi jednotlivymi predmety se srovnavat neda a tudiz se neda ani rikat, ze by matematika byla nejtezsi. Jsou to proste naprosto nesoumeritelne testy a neexistuje zpusob, dle meho nazoru, jak srovnat obtiznost. Spatny vysledek muze byt dan i tim, ze nekdo, kdo vubec nezna cizi jazyk, radeji zvoli matematiku, protoze tam se aspon mluvi cesky. Nevim, ta posledni veta je muj dohad, ale precejenom mam dojem, ze si mozna mysli, ze z matiky se neco nauci, ale cizi jazyk za par tydnu (nebo mesicu?) ne.

2) Nejenze ta matematika je pro maturanty z drivejska (nevim zda z roku 1996, ale nepochybne z let pred revoluci) lehka, ona je totiz takova, ze se vyzaduje tak nizke procento, ze s relativne slusnou znalosti uciva zakladky by to mel napsat devatak. Jinymi slovy - kdo neni schopen tu maturitu udelat ve skutecnosti nema co na maturitnim oboru co delat, protoze mu chybi i to, co se mel naucit na zakladce. A ted proc jsem mluvil o historce - syn si zkousel v 15 letech (tedy jeste vek ZS i kdyz byl na gymplu) matiku a napsal by ji uspesne..... Uplne bez toho, ze by vedel cokoliv o stredoskolskem ucivu.

6 0
možnosti
JN

Co si tak mlhavě vybavuji, tak jste můj článek, zaměřený na problematiku školství, pochválil již víckrát, ale přesto díky. ;-)

K tomu dalšímu: že maturitní test z matematiky by měl zvládnout i lepší deváťák, je známá věc - ne tedy, že by měl být schopen ho napsat na jedničku, ale na projítí (hranice úspěšnosti je tuším 35%) určitě ano. Hlavní problém velkého snížení úrovně maturantů oproti dřívějším dobám pak vidím v tom, že na střední školy s maturitou chodí dnes mnohem větší procento žáků než dříve (kolem 70% populačního ročníku) a tak se nároky na ně neustále snižují...

3 0
možnosti
Foto

Státní centrálně řízené školství je neštěstím.

1 1
možnosti
RC

Muzete upresnit tu centralnost rizeni? To, ze MSMT vydalo pozadavky, co by mel student umet, je podle Vas strasna drzost?

2 1
možnosti
Foto

v roce 1967 jsem maturoval na strojní průmyslovce a matematika nebyl maturitní předmět. Vyučovala se pouze v prváku, potom byla nepovinná, ale nahradila ji mechanika a stroje, kde to bez matematiky nešlo.

Takže snahu zavést matematiku jako maturitní předmět považuji za zbytečné, pokud existuje podobný model výuky.

Btw - úroveň znalostí studentů strojních průmyslovek, ale i ostatních středních škol, se dramaticky snížila a maturita z matematiky to asi nezachrání.

Když jsem prohlížel učebnice z tehdejší doby a ty současné, nabýval jsem dojmu, že jsem absolvoval VŠ. Jestli to bude takhle pokračovat, bude se na středních školách brzo maturovat z velké násobilky.

10 0
možnosti
Foto

H51a37n52a 72V53l89k31o27v79á

22. 11. 2016 14:18

Myslím, že matematika je součástí všeobecného vzdělání a měla by být součástí maturity stejně jako rodný a jeden cizí jazyk. Jako problém vnímám spíše úroveň maturity jako celku. Se svými znalostmi k maturitě z roku 1990 bych dneska nejspíš dostala rovnou VŠ diplom.

Ale musím přiznat, že moje dcera zvolila snazší cestu a vybrala si z matematiky a angličtiny tu angličtinu.

7 0
možnosti
RC

Pro ni snazsi cestu.....

Pro mne by to bylo presne obracene. Vyhodnotim-li cas, ktery jsem venoval priprave na maturitu z matiky (a mel jsem i ustni), tak dostanu 0 minut.... :)

Temer cela priprava padla na cestinu a rustinu, posledni noc na fyziku....

A pak clovek na vejsce zjisti, ze kazdy semestr dela zkousky mnohem narocnejsi nez maturita.

1 0
možnosti