Děkujeme za pochopení.
Z80d65e29n84ě63k 32Z20a68v39a23d18i84l
Dnes se manželky ptala v práci jedna bakalářka, která je 3 roky po oné VŠ, jak se vypočítá 75 % !!!
To svědčí hodně o kvalitě našeho školství !!!!
Smazaný příspěvek
Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.
V81l84a69d41i61m10í45r 27T40e50m96l35í60k
28 žáků na jednu třídu ? To snad až když jsem byl na gymplu... V ZŠ nás ve třídě bylo i 42, a také se to zvládlo... Lepší, než chodit na směny. Kdo se chce učit, ten se naučí, a vraťme se k osvědčeným pomocným - praktickým školám. I méně nadaný žák potřebuje zažít úspěch, a v "normální" třídě ho zažije poměrně těžko....
J78o43s81e22f 72N29o84ž55i35č26k18a
Ohledně návratu k praktickým školám bych určitě souhlasil.
J74o60s97e12f 15P46r91o75c33h53á84z34k96a
Inflace, t.j. znehodnocení, zasáhla i naše školství. Kvantita na vysokých školách způsobila dramatické snížení kvality. Platba na studenta (žáka) je neštěstí. Školství by potřebovalo větší pořádek a přísnost, myslím tím hlavně střední a vysoké školy. Vysoké školy by měly především připravovat studenty, dnes je to tak, že se většinou získávají "projekty", které v drtivé většině žádný přínos nemají, ale učitelé tak získávají peníze navíc a výuku zanedbávají.
J44o39s61e62f 40N67o92ž34i68č54k41a
Ohledně těch vysokých škol máte bohužel pravdu - jak co se týče jejich kvantity (která pak jde na úkor kvality), tak i toho poněkud nešťastného systému, kdy jsou závislé z velké části na tom, kolik se jim podaří získat grantů.
J35a56n 10Z44i64e96g39l43e25r
Učitelé jako typičtí státní zaměstnanci nechápou jednu věc. Rozdávat je možné pouze reálné peníze. Na dluh se žít nedá. Jinak to končí krachem.
J52o34s83e29f 38N45o60ž42i84č70k33a
A proč něco takového neporadíte třeba i soudcům, politikům (ti si i v této době své ne zrovna malé platy navýšili) a některým jiným státním zaměstnancům, pane publicisto?
F93r18a84n76t43i67š31e25k 66K32š83í16r
Pan učitel nemůže pochopit základní ekonomické pravidlo o nemožnosti ekonomické kalkulace v socialistických systémech. A naše školství je organizováno socialistický. Nakonec i většina politiků tento ekonomický postulát nezná, nebo ho ignoruje. Proto ani on, ale ani ministr Bek, nemohou mít žádné řešení, které by bylo správné.
M15o66j75m57í45r 56R20o35d24e50n
Tady už 33. let je neustále "mantra" vzdělání, masivní investice, každý kraj už má univerzitu, jsou zde speciální školy třeba Waldorfská, každá generace podle své doby, v niž vyrostla to chce tak a má takové priority ve školství. Navíc svět opět našel svoji dynamiku vývoje, tak je nutno cpát to či ono do dětí ... . Nikdo se za 20. let nepozastavil a nepodíval zpět, jaký to má přínos pro naši společnost. Navíc společnost dnes už aktivně vedou generace vyrostlé v tom to systému a blahobytu, mileniálové, a společnost se silně individualizovala, je snaha vše byrokraticky řešit, vše má řídit stát, a mladí trpí různými ... . Kde je pro společnost tento vložený potenciál a cesta, jak to že nejsme technologickou, ekonomickou velmocí s tahem na branku. Jak to, že to zde bylo za dob mocnářství a 1. republiky, kde navíc společnost měla 3. pilíř a to duševní, duchovní, firemní, vojenskou elitu. Jaké zde bylo školství a dosažnost. Proč dnes nemáme lidi jako byl Křižík, Kolben, Čapek ... . V podstatě se ukazuje že vzdělání není všespasitelné a nevytvoří tzv. celostního člověka ukotvenou osobnost. To dělá další životní ingredience, a to tlak života, učit se z drsných životních lekcí, to vlastně z uhlí dělá diamant. Je potřeba přehodnotit tuto cestu a nedívat se na děti z pozice rodičovských instinktů, jež patří už do jiné evoluční cesty a světa, který už tu není, tak predátorský, je zde značný servis ... . Je potřeba rozvíjet duši, osobnost, a to se dělá trochu jinak. Vzdělání má jen vytvářet základ pro jeho další životní rozvíjení, nikoliv dát jasné názorové, vzorcové a další mantinely. Je to vidět i u vládců tak majitelů firem, kde jejich potomci mají problém převzít stát, firmu a jde to tzv. doháje. Rodiče jim mnohdy dávají instinktivně to, co sami neměli, a řídit firmu stát, to je drsná lekce, mnoho lekcí ... . Kde je dnes třeba znalost množin ... .
J18o53s19e54f 41N33o94ž16i59č48k96a
Tak v první řadě oceňuji, že se zde po dlouhé době objevil příspěvek, který se vztahuje k tématu článku.
V řadě věcí máte jistě pravdu - i mně například přijde nesmyslné, že dnes máme vysokou školu v takřka každém okresním městě, že vzdělání samozřejmě není všespasitelné apod.
Ovšem na druhou stranu nelze vinit ze současného stavu naší společnosti jenom školství, na tom, že v řadě případů nejsou potomci po rodičích schopni či ochotni převzít po rodičích firmu, mají dost často vinu právě ti rodiče kvůli tomu, jakým způsobem své děti vychovávali. Ale neházel bych všechny do jednoho pytle - nedávno jsem třeba byl na srazu mých bývalých studentů 20 let po maturitě, a mile mě překvapilo, že hoch, do kterého bych to během školních let nikdy neřekl, převzal po rodičích firmu s více než 100 zaměstnanci a úspěšně ji vede.
Smazaný příspěvek
Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.
J31o47s26e70f 32N10o96ž74i23č75k92a
Procházkův trolling mažu a pokud se mu to nelíbí, ať se například podívá, kolik příspěvků smazal v poslední diskusi jeho zdejší podporovatel Ziegler:
https://ziegler.blog.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A231009_807445_blogidnes
J67a28n 77Z62i61e86g24l84e74r
Jednoduché, když se učitelům jejich práce nelíbí, tak ať dělají něco jiného.
J44o18s52e10f 41N66o88ž36i96č30k59a
Tak to je vážně hodně jednoduchý závěr...
M71a45r18t83i29n 59I85r22e56i22n
Už starý fousáč Ivan Pilip ve zlatých devadesátých letech minulého století, čili někdy v letech 1996 - 1997, kdy poprvé přišlo financování pokrokového českého školství na přetřes, tvrdil, že učitelství nemá být výdělečným byznysem.
A ačkoli na starého fousáče Ivana Pilipa si dnes vzpomene málokdo, připadá mi, a tady mi pan autor Josef Nožička zajisté a rád dá za pravdu, že jeho výrokem se zatím řídily všechny dosavadní vlády, a to bez jediné výjimky.
J60o10s73e25f 85N89o75ž78i71č17k91a
Ano, v tom máte určitě pravdu. Ostatně, na pana Pilipa, který svou nadějnou politickou kariéru de facto pohřbil "sarajevským atentátem" v roce 1997, si velmi dobře vzpomínám dodnes.
- Počet článků 1595
- Celková karma 39,68
- Průměrná čtenost 3239x