Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Z53d21e12n76ě35k 65Z53a15v96a25d73i64l
Dnes se manželky ptala v práci jedna bakalářka, která je 3 roky po oné VŠ, jak se vypočítá 75 % !!!
To svědčí hodně o kvalitě našeho školství !!!!
Smazaný příspěvek
Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.
V89l14a38d23i34m37í45r 58T40e67m41l13í60k
28 žáků na jednu třídu ? To snad až když jsem byl na gymplu... V ZŠ nás ve třídě bylo i 42, a také se to zvládlo... Lepší, než chodit na směny. Kdo se chce učit, ten se naučí, a vraťme se k osvědčeným pomocným - praktickým školám. I méně nadaný žák potřebuje zažít úspěch, a v "normální" třídě ho zažije poměrně těžko....
J39o93s28e95f 30N19o71ž75i62č31k82a
Ohledně návratu k praktickým školám bych určitě souhlasil.
J32o55s40e27f 93P60r89o27c26h80á21z43k59a
Inflace, t.j. znehodnocení, zasáhla i naše školství. Kvantita na vysokých školách způsobila dramatické snížení kvality. Platba na studenta (žáka) je neštěstí. Školství by potřebovalo větší pořádek a přísnost, myslím tím hlavně střední a vysoké školy. Vysoké školy by měly především připravovat studenty, dnes je to tak, že se většinou získávají "projekty", které v drtivé většině žádný přínos nemají, ale učitelé tak získávají peníze navíc a výuku zanedbávají.
J86o55s79e83f 38N78o84ž79i97č25k95a
Ohledně těch vysokých škol máte bohužel pravdu - jak co se týče jejich kvantity (která pak jde na úkor kvality), tak i toho poněkud nešťastného systému, kdy jsou závislé z velké části na tom, kolik se jim podaří získat grantů.
J71a34n 19Z76i16e12g88l36e82r
Učitelé jako typičtí státní zaměstnanci nechápou jednu věc. Rozdávat je možné pouze reálné peníze. Na dluh se žít nedá. Jinak to končí krachem.
J55o89s78e95f 28N63o78ž77i24č86k79a
A proč něco takového neporadíte třeba i soudcům, politikům (ti si i v této době své ne zrovna malé platy navýšili) a některým jiným státním zaměstnancům, pane publicisto?

F28r59a68n19t73i38š87e47k 82K45š13í34r
Pan učitel nemůže pochopit základní ekonomické pravidlo o nemožnosti ekonomické kalkulace v socialistických systémech. A naše školství je organizováno socialistický. Nakonec i většina politiků tento ekonomický postulát nezná, nebo ho ignoruje. Proto ani on, ale ani ministr Bek, nemohou mít žádné řešení, které by bylo správné.
M44o54j69m50í23r 20R24o91d83e60n
Tady už 33. let je neustále "mantra" vzdělání, masivní investice, každý kraj už má univerzitu, jsou zde speciální školy třeba Waldorfská, každá generace podle své doby, v niž vyrostla to chce tak a má takové priority ve školství. Navíc svět opět našel svoji dynamiku vývoje, tak je nutno cpát to či ono do dětí ... . Nikdo se za 20. let nepozastavil a nepodíval zpět, jaký to má přínos pro naši společnost. Navíc společnost dnes už aktivně vedou generace vyrostlé v tom to systému a blahobytu, mileniálové, a společnost se silně individualizovala, je snaha vše byrokraticky řešit, vše má řídit stát, a mladí trpí různými ... . Kde je pro společnost tento vložený potenciál a cesta, jak to že nejsme technologickou, ekonomickou velmocí s tahem na branku. Jak to, že to zde bylo za dob mocnářství a 1. republiky, kde navíc společnost měla 3. pilíř a to duševní, duchovní, firemní, vojenskou elitu. Jaké zde bylo školství a dosažnost. Proč dnes nemáme lidi jako byl Křižík, Kolben, Čapek ... . V podstatě se ukazuje že vzdělání není všespasitelné a nevytvoří tzv. celostního člověka ukotvenou osobnost. To dělá další životní ingredience, a to tlak života, učit se z drsných životních lekcí, to vlastně z uhlí dělá diamant. Je potřeba přehodnotit tuto cestu a nedívat se na děti z pozice rodičovských instinktů, jež patří už do jiné evoluční cesty a světa, který už tu není, tak predátorský, je zde značný servis ... . Je potřeba rozvíjet duši, osobnost, a to se dělá trochu jinak. Vzdělání má jen vytvářet základ pro jeho další životní rozvíjení, nikoliv dát jasné názorové, vzorcové a další mantinely. Je to vidět i u vládců tak majitelů firem, kde jejich potomci mají problém převzít stát, firmu a jde to tzv. doháje. Rodiče jim mnohdy dávají instinktivně to, co sami neměli, a řídit firmu stát, to je drsná lekce, mnoho lekcí ... . Kde je dnes třeba znalost množin ... .
J14o95s76e83f 64N73o98ž17i64č20k45a
Tak v první řadě oceňuji, že se zde po dlouhé době objevil příspěvek, který se vztahuje k tématu článku.
V řadě věcí máte jistě pravdu - i mně například přijde nesmyslné, že dnes máme vysokou školu v takřka každém okresním městě, že vzdělání samozřejmě není všespasitelné apod.
Ovšem na druhou stranu nelze vinit ze současného stavu naší společnosti jenom školství, na tom, že v řadě případů nejsou potomci po rodičích schopni či ochotni převzít po rodičích firmu, mají dost často vinu právě ti rodiče kvůli tomu, jakým způsobem své děti vychovávali. Ale neházel bych všechny do jednoho pytle - nedávno jsem třeba byl na srazu mých bývalých studentů 20 let po maturitě, a mile mě překvapilo, že hoch, do kterého bych to během školních let nikdy neřekl, převzal po rodičích firmu s více než 100 zaměstnanci a úspěšně ji vede.
Smazaný příspěvek
Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.
J77o21s64e10f 12N76o23ž51i53č46k52a
Procházkův trolling mažu a pokud se mu to nelíbí, ať se například podívá, kolik příspěvků smazal v poslední diskusi jeho zdejší podporovatel Ziegler:
J65a48n 60Z72i93e38g64l13e72r
Jednoduché, když se učitelům jejich práce nelíbí, tak ať dělají něco jiného.
J87o43s98e64f 23N96o54ž32i73č83k38a
Tak to je vážně hodně jednoduchý závěr...

M47a23r93t66i43n 14I50r20e43i10n
Už starý fousáč Ivan Pilip ve zlatých devadesátých letech minulého století, čili někdy v letech 1996 - 1997, kdy poprvé přišlo financování pokrokového českého školství na přetřes, tvrdil, že učitelství nemá být výdělečným byznysem.
A ačkoli na starého fousáče Ivana Pilipa si dnes vzpomene málokdo, připadá mi, a tady mi pan autor Josef Nožička zajisté a rád dá za pravdu, že jeho výrokem se zatím řídily všechny dosavadní vlády, a to bez jediné výjimky.
J50o40s23e60f 39N38o32ž90i78č70k51a
Ano, v tom máte určitě pravdu. Ostatně, na pana Pilipa, který svou nadějnou politickou kariéru de facto pohřbil "sarajevským atentátem" v roce 1997, si velmi dobře vzpomínám dodnes.
- Počet článků 1686
- Celková karma 37,98
- Průměrná čtenost 3205x