Děkujeme za pochopení.
Z69d84e37n49ě18k 76Z81a97v94a96d23i69l
Dnes se manželky ptala v práci jedna bakalářka, která je 3 roky po oné VŠ, jak se vypočítá 75 % !!!
To svědčí hodně o kvalitě našeho školství !!!!
Smazaný příspěvek
Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.
V35l36a27d58i27m94í43r 97T59e36m82l10í10k
28 žáků na jednu třídu ? To snad až když jsem byl na gymplu... V ZŠ nás ve třídě bylo i 42, a také se to zvládlo... Lepší, než chodit na směny. Kdo se chce učit, ten se naučí, a vraťme se k osvědčeným pomocným - praktickým školám. I méně nadaný žák potřebuje zažít úspěch, a v "normální" třídě ho zažije poměrně těžko....
J51o13s78e23f 91N81o68ž57i60č38k60a
Ohledně návratu k praktickým školám bych určitě souhlasil.
J32o52s50e29f 37P94r35o80c25h36á70z98k27a
Inflace, t.j. znehodnocení, zasáhla i naše školství. Kvantita na vysokých školách způsobila dramatické snížení kvality. Platba na studenta (žáka) je neštěstí. Školství by potřebovalo větší pořádek a přísnost, myslím tím hlavně střední a vysoké školy. Vysoké školy by měly především připravovat studenty, dnes je to tak, že se většinou získávají "projekty", které v drtivé většině žádný přínos nemají, ale učitelé tak získávají peníze navíc a výuku zanedbávají.
J81o38s70e11f 20N57o54ž49i18č35k78a
Ohledně těch vysokých škol máte bohužel pravdu - jak co se týče jejich kvantity (která pak jde na úkor kvality), tak i toho poněkud nešťastného systému, kdy jsou závislé z velké části na tom, kolik se jim podaří získat grantů.
J29a81n 14Z40i11e76g73l96e66r
Učitelé jako typičtí státní zaměstnanci nechápou jednu věc. Rozdávat je možné pouze reálné peníze. Na dluh se žít nedá. Jinak to končí krachem.
J35o73s54e23f 70N64o11ž12i83č73k79a
A proč něco takového neporadíte třeba i soudcům, politikům (ti si i v této době své ne zrovna malé platy navýšili) a některým jiným státním zaměstnancům, pane publicisto?
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/082020/26082020CC840C3F085E56BD0491A9CB733B5C6A.jpg)
F13r61a78n19t53i96š55e50k 79K16š81í44r
Pan učitel nemůže pochopit základní ekonomické pravidlo o nemožnosti ekonomické kalkulace v socialistických systémech. A naše školství je organizováno socialistický. Nakonec i většina politiků tento ekonomický postulát nezná, nebo ho ignoruje. Proto ani on, ale ani ministr Bek, nemohou mít žádné řešení, které by bylo správné.
M24o49j17m23í30r 49R23o59d96e12n
Tady už 33. let je neustále "mantra" vzdělání, masivní investice, každý kraj už má univerzitu, jsou zde speciální školy třeba Waldorfská, každá generace podle své doby, v niž vyrostla to chce tak a má takové priority ve školství. Navíc svět opět našel svoji dynamiku vývoje, tak je nutno cpát to či ono do dětí ... . Nikdo se za 20. let nepozastavil a nepodíval zpět, jaký to má přínos pro naši společnost. Navíc společnost dnes už aktivně vedou generace vyrostlé v tom to systému a blahobytu, mileniálové, a společnost se silně individualizovala, je snaha vše byrokraticky řešit, vše má řídit stát, a mladí trpí různými ... . Kde je pro společnost tento vložený potenciál a cesta, jak to že nejsme technologickou, ekonomickou velmocí s tahem na branku. Jak to, že to zde bylo za dob mocnářství a 1. republiky, kde navíc společnost měla 3. pilíř a to duševní, duchovní, firemní, vojenskou elitu. Jaké zde bylo školství a dosažnost. Proč dnes nemáme lidi jako byl Křižík, Kolben, Čapek ... . V podstatě se ukazuje že vzdělání není všespasitelné a nevytvoří tzv. celostního člověka ukotvenou osobnost. To dělá další životní ingredience, a to tlak života, učit se z drsných životních lekcí, to vlastně z uhlí dělá diamant. Je potřeba přehodnotit tuto cestu a nedívat se na děti z pozice rodičovských instinktů, jež patří už do jiné evoluční cesty a světa, který už tu není, tak predátorský, je zde značný servis ... . Je potřeba rozvíjet duši, osobnost, a to se dělá trochu jinak. Vzdělání má jen vytvářet základ pro jeho další životní rozvíjení, nikoliv dát jasné názorové, vzorcové a další mantinely. Je to vidět i u vládců tak majitelů firem, kde jejich potomci mají problém převzít stát, firmu a jde to tzv. doháje. Rodiče jim mnohdy dávají instinktivně to, co sami neměli, a řídit firmu stát, to je drsná lekce, mnoho lekcí ... . Kde je dnes třeba znalost množin ... .
J59o18s18e82f 57N39o54ž56i51č64k43a
Tak v první řadě oceňuji, že se zde po dlouhé době objevil příspěvek, který se vztahuje k tématu článku.
V řadě věcí máte jistě pravdu - i mně například přijde nesmyslné, že dnes máme vysokou školu v takřka každém okresním městě, že vzdělání samozřejmě není všespasitelné apod.
Ovšem na druhou stranu nelze vinit ze současného stavu naší společnosti jenom školství, na tom, že v řadě případů nejsou potomci po rodičích schopni či ochotni převzít po rodičích firmu, mají dost často vinu právě ti rodiče kvůli tomu, jakým způsobem své děti vychovávali. Ale neházel bych všechny do jednoho pytle - nedávno jsem třeba byl na srazu mých bývalých studentů 20 let po maturitě, a mile mě překvapilo, že hoch, do kterého bych to během školních let nikdy neřekl, převzal po rodičích firmu s více než 100 zaměstnanci a úspěšně ji vede.
Smazaný příspěvek
Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.
J54o75s67e13f 93N86o14ž30i33č26k60a
Procházkův trolling mažu a pokud se mu to nelíbí, ať se například podívá, kolik příspěvků smazal v poslední diskusi jeho zdejší podporovatel Ziegler:
https://ziegler.blog.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A231009_807445_blogidnes
J52a38n 39Z72i62e51g79l61e70r
Jednoduché, když se učitelům jejich práce nelíbí, tak ať dělají něco jiného.
J24o82s11e11f 69N11o69ž48i25č94k33a
Tak to je vážně hodně jednoduchý závěr...
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/112022/08112022FA86F41708749D2DB8334BEAF30A8F23.jpg)
M63a26r11t69i73n 49I20r36e61i18n
Už starý fousáč Ivan Pilip ve zlatých devadesátých letech minulého století, čili někdy v letech 1996 - 1997, kdy poprvé přišlo financování pokrokového českého školství na přetřes, tvrdil, že učitelství nemá být výdělečným byznysem.
A ačkoli na starého fousáče Ivana Pilipa si dnes vzpomene málokdo, připadá mi, a tady mi pan autor Josef Nožička zajisté a rád dá za pravdu, že jeho výrokem se zatím řídily všechny dosavadní vlády, a to bez jediné výjimky.
J38o72s84e98f 64N79o53ž84i75č13k75a
Ano, v tom máte určitě pravdu. Ostatně, na pana Pilipa, který svou nadějnou politickou kariéru de facto pohřbil "sarajevským atentátem" v roce 1997, si velmi dobře vzpomínám dodnes.
- Počet článků 1605
- Celková karma 38,43
- Průměrná čtenost 3237x