Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
R47o48s44t34i18s70l93a55v 53C60a17h95a
"Obcasna" vyjimka na byvale ZS meho syna znamena: 4 lide bez magisterskeho vzdelani na mezi tridnimi, z toho jen jeden bakalar), 5 lidi na 2. stupni (nemaji uvedeno ani bc.). To na obcasnost nevypada... U byvale ZS meho druheho ditete je to 2+5 bez magistra.

F28i33l15i62p 92V25r74a76c21o89v56s88k19ý
Zdravím Josefe, já dlouhodobě tvrdím, že slušný plat ve školství je jedním z předpokladů jeho zlepšení. Samozřejmě... Není jedinou motivací proč by měl učitel učit. Nicméně, pokud se chceme jak,o společnost někam posunout, je školství základ... Lékaři, hasiči i instalatér... Ti všichni jsou přeci produktem působení školství. Dokud jsem sám učit nezačal, měl jsem taky zkreslené představy o tom, co to obnáší. Přijdou mi humorné, ale černě humorné názory, že by si učitel měl jít ještě někam na brigádu, jestli chce mít slušný životní standart. Takový učitel už není nejlepší jako může být, protože takovou brigádu dělá na úkor příprav apod... Osobně před dobrým učitelem na plný úvazek smekám... V podstatě je to osobnost k nezaplacení...
J68o12s48e80f 57N96o15ž94i79č63k65a
Díky za návštěvu - máš naprostou pravdu.
P13e67t71r 38K72l98e98i36n18w48ä60c12h60t50e48r
Tohle téma jde mimo mě, ale se zájmem jsem si váš blog přečetl. Dost možná i proto, že na mě často vaše názory působí, jako červený hadr na býka. Není to však ve zlém.
Nicméně. Donutil jste mě přemýšlet a především rozkliknout několik stránek, které hodnotí kvalitu našeho školství. A on to tedy žádný zázrak není.
A teď je otázkou, zda za ne příliš dobrou práci (snažím se volit slova), je na místě, bavit se o zvyšování platů? Jako laik, nechci soudit. Je to spíše otázka do pléna a nějak si s ní poraďte. Za sebe jen napíši, že by to chtělo výsledky a přidávám odkaz, který na mě vyjel mezi prvními.
J90o64s29e21f 57N91o55ž25i48č67k54a
Že kvalita českého školství jde spíše dolů, s tím bych souhlasil. Otázkou ovšem je, nakolik je to vina současných učitelů a nakolik těch, co školství řídí, případně pak (jak píše i níže v diskusi paní Valíková) reformátorů a takzvaných "školských expertů".
P. S. Když jsem si ten Váš odkaz rozklikl, tak jako jedna z prvních věcí tam na mě vyběhlo: "Počty vysokoškoláků jsou tak nízké, že z 27 zemí Evropské unie České republice přísluší až 23. příčka."
Vážně si někdo myslí, že čím více budeme mít víc vysokoškoláků, tím budeme vzdělanějším národem? Nemělo by spíše než na kvantitě záležet na kvalitě? Opravdu je nezbytně nutné mít např. i vysoké školy rybářské, hotelové apod.?
R73a95d62e11k 10K47n69ě48ž58í35n52e45k
Průměrný plat ve státním je vyšší než v soukromém sektoru. Nikdo nikde není povinně na přidělenku. Mozností je spousty.
J89o29s79e70f 18N98o87ž40i18č16k50a
A není to třeba i tím, že ve státním sektoru pracuje procentuálně vyšší počet lidí s VŠ vzděláním než v soukromém?
Ale jinak samozřejmě máte pravdu v tom, že někdo může třeba seknout s učením a raději tak jako vy trolit celé dny na iDnes.
P68a15v73e57l 52Ď33u69r27a34n
Paní Vlachová neříká pravdu, když tvrdí, že na středních školách mohli za socialismu učit jenom absolventi FF nebo Univerzity 17. listopadu a že absolventi pedagogických fakult mohli učit jen na základních školách. Na přelomu 70. a 80. let v pětiletém studiu studovali budoucí kantoři na pedagogických fakultách pro 5 - 12 ročník: byly osmiletky, takže 5 - 8 třída ZŠ, 9. - 12. třída byla střední škola.
R13o72s17t47i23s42l21a91v 22C47a28h24a
Myslim, ze ona mluvi jen o ucitelich cizich jazyku...

M72i33c93h66a76l 48K95a67n31d60a
Každý pracovník musí respektovat možnosti svého zaměstnavatele. PPokud si myslím, že jsem podhodnocen a vím že zvýšení mzdy je mimo možnosti mého zaměstnavatele, tak mám dvě možnosti.
Buď věnuji svou energii a pracovitost na zlepšení pozice mého zaměstnavatele. Nebo to zabalím a jdu jinam za lepším.
A nejvíc řvou vždycky ti, kdo vědí by jim nic lepšího nikdo nedal.
P69a48v12e82l 98P92o12n61e91c
Nemůže být problém ve špatném hospodaření ve školství? Před zavedením inkluze (v roce 2015) šlo do školství údajně 3,8% HDP loni to bylo už 4,5 % HDP.
Z26d56e22n43ě77k 45Z90a40v28a52d37i20l
Ano, to je určitě jedna z příčin.
P78e25t12r 29B45r11o87d93s90k87ý
..... poněkud jednoduchá až scestná šablona(?),- pokud bychom ji aplikovali v jakémkoliv jiném resortu, pak by nikdo nedostal ani fenik. Fatální (i morální) pochybení začínajícího medika, soudce, policisty, státního úředníka, sociálního pracovníka, atd.atd., by podle "klíče" pí Vlachové ušetřilo státní kase desítky miliard!,-..... kolik politiků by pak za své (ne)vzdělání, osobní lapsusy a morální selhání chodilo o žebrácké holi, tak to si netroufám ani odhadnout!

V37e72r19o25n72i27k82a 35V72a34l94í71k39o25v20á 60Š88u40b57o65v48á
Tak jde hlavně o ty školníky, kuchařky a tak, že...
Nevím, na jakých školách se pohybuje paní Vlachová, já znám mnoho učitelů, kteří svou práci dělají s láskou.
Komu bych peníze sebrala: MŠMT, školští experti a reformátoři, kteří současný stav způsobili. Pěkný den.
- Počet článků 1702
- Celková karma 35,44
- Průměrná čtenost 3191x