Pro přispění do diskuse se prosím přihlaste.
Přihlásit seM38a96r80t43i19n 71P16r82o53v60a83z52n84í22k
Souhlasím s Vámi. Ke třeba se zamyslet, co vlastně maturita znamená. Dle mě, je to zkouška která dokládá jistě pemzum znalostí a dovedností, jejímž složením se pak prokazujeme v dalším životě a studiu. Tedy by měla dosahovat nějakých kvalit a nejlépe stejných pro celou republiku. Řekl bych, že je to trochu podobné ridičskému průkazu, tam taky je třeba garantovat nějaké znalosti a dovednosti, abychom byli připuštěni do provozu. A i proto by aspoň některé části měly mít celostátní formu. Nad podobou, případně těmi příklady a otázkami se dá polemizovat a podle mě by školy měly úzce spolupracovat s Cermatem, aby se výuka a otázky sjednotily. Nápad pana ministra, že místo státním maturity by zavedl jen t-test minimálních znalostí se jen mohu zeptat, co je ten test Cermatu jineho, než jen test minimálních znalostí? Je to naprosto to samé, testuje se znalost a kdo neuspěje, nema minimální znalosti, jaké má maturant mít.
J55i90ř29í 96Č27u91m85p68e15l34í94k
Tohle testuje zaměstnavatel, případně zkoušky na VŠ. Zatímco u řidičáku je otestování v provozu kapku problematické
P72a64v53e40l 36C85h67m40e68l28í44k
Úpadek čs. školství začal postupně už koncem 70. let minulého století. Tehdy po vzoru SSSR se začala propagovat myšlenka, že naprostá většina obyvatel by měla mít minimálně středoškolské vzdělání zakončené maturitou. Nějaká Gaussova křivka se absolutně nebrala v potaz, a proto se i nároky na žáky a studenty musely neustále snižovat, aby mnozí z nich vůbec byli schopni k maturitě dojít. Vrcholem pak byly od počátku tohoto století neustálé úpravy osnov, další snižování nároků a tomu všemu dala pak korunu inkluze.
Maturitu (dnes dokonce i VŠ různých podivných oborů) tak má dnes velká část obyvatel, přičemž minimálně 50% z nich by se do maturitního ročníku, pokud by platily dřívější podmínky ani nedoplazilo.
Výjimkou z výše uvedeného byly pouze vojenské školy - na mnohých z nich byla šance je vystudovat i s průměrným IQ (Vyškov, Bratislava...).
Návrh zrušit maturity není ničím jiným než dalším cíleným hřebíčkem do již tak mizerné kvality vzdělávání. Učitelům vůbec nezávidím...
Z87d46e83n24ě85k 15Z93a28v71a28d90i91l
Ano, souhlasím že požadavek maturity je velmi často zbytečný.
Rozvojem soukromého školství se ale neúměrně rozrostl byznys s poskytováním nejrůznějšího naprosto zbytečného středo i vysokoškolského vzdělávání, případně i dalšího vyššího vzdělání.
V devadesátých letech to byla cesta, jak ušetřit na sociálních dávkách a vykazovat lepší čísla o nezaměstnanosti, než ve skutečnosti byla.
Nyní je naprosto jiná situace, ale politikové dosud nepochopili, že už dávno není potřeba "uklízet" nezaměstnané do škol, ale naopak je potřeba je dostat co nejdříve do pracovního procesu !!!
M94i57c67h97a66l 22K82a68n91d55a
Dle mého názoru byl ten letošní matematický test nepřiměřeně snadný. V sedmdesátých letech jsem maturoval na průmyslovce (elektrotechnika silnoproud) a probírali jsme toho o dost více, než jsem v tom letošním testu našel.
Při řešení obvodů pomocí Kirchhoffových zákonů nebyla výjimkou soustava osmi rovnic o osmi neznámých. Brali jsme i analytickou geometrii, derivace a integrály. Nic z toho v letošní maturitě nebylo. A ještě k tomu stačilo 17 bodů z 50 možných. Kdo dal lehčí polovinu příkladů, měl to v kapse.
Na co si tedy stěžují?
R47o45s16t62i51s26l73a26v 22C26a93h20a
A byl uz tehdy napriklad obor Vizazista, stylista maturitni? Asi ne, ze? Dnes (a uz nekdy od 80. lety) jsou kvanta oboru, kde je maturita, ale te vyuky vseobecne vzdelavacich predmetu pomalu.
P13a82v23e12l 15Ď80u73r85a62n
Já s ministrem Bekem souhlasím: zrušme státní maturity! Maturitní vysvědčení vydávejme podobně, jak se to praktikovalo na plzeňských právech či Mendelově univerzitě v Brně.
J82o67s87e10f 27N84o58ž52i41č97k48a
Je dosti možné, že by si to takhle někteří lidé přáli.

M18a33r62e77k 54S54a15l74a96q83u53a84r84d64a
Nabízí se jednoduchá odpověď, ti neúspěšní .na to prostě nestačí.

N16a12ď94a 15D91u70b63c42o14v68á
Já nevím, že to chudák školství je od nepaměti předmětem mnoha změn a experimentování. Každý si myslí, že je expertem.
A to co se vymýšlí ještě i s možností zrušení maturit je už úplně za hranou. Jsem jen bývalý žák a poté studentka takže bych rozhodně nemohla do systému školství mluvit, ale přijde mi to jako když se upgraduje nějaký program. Skoro každá nová verze je horší než ta předcházející...a tyto nové návrhy odpovídají heslu "za děti hloupější"
J57o85s26e93f 40N45o66ž71i83č73k92a
V tom máte bohužel pravdu - také mi přijde, že mnohé změny, které se v posledním cca desetiletí ve školství uskutečňují, jsou spíše změnami k horšímu.

V81e27r95o41n18i70k16a 74V73a38l82í13k45o21v82á 62Š47u48b37o83v74á
Nejsem z principu proti testům, ale cermatí ženy bych poslala do důchodu. A s nimi celý model čjl, který natropil mnoho škod.
Loni se vedoucí zaměstnanci postavili ptoti Krejčímu, který je příčetný.
Letošní test z čjl byl nacpaný teorií, pojmy a klopotnými formulacemi.
Z28d93e29n68ě38k 20Z44a61v27a81d11i20l
Lousknul jsem si ze zájmu jak češtinu tak matiku a až na jednu otázku z češtiny a jednu z matiky, které mi připadaly nelogické a nevěděl jsem jak na ně, jsem zvládl všechny ostatní správně udělat.
Matika nebyl až tak velký problém a u češtiny se zbytečně velký důraz kladl na nepotřebnou jazykovou teorii - tedy podle mě.

Z71d33e84n98ě73k 83M98a57t67u40š40k74a
Maturoval jsem v roce 1967 na SPŠS v Plzni.
Téma maturitní písemky z češtiny bylo celostátní a oznámil ho Československý rozhlas.
Matematiku jsme neměli, nahradily ji stroje a mechanika a jejich úroveň nastavovala škola. Ty se bez matiky neobešly.
Když srovnám kvalitativní úroveň tehdejší maturity s úrovní dnešní, mám pocit, že jsem dělal státnici, ne maturitu.
Nevím, zda cílem současného školství je mít co nejvíce lidí s maturitou, či titulem, nebo mít lidi vzdělané a se znalostmi.
O Cermatu je zbytečné hovořit.
P.S. klobása za 28 kč není předvolební populismus?
J82o79s82e56f 82N29o32ž56i89č27k63a
Jenom k té maturitní písemce z češtiny: uvědomte si, že tehdy se psaly slohovky a vybíralo se z cca 4 témat. Zadání dnešního didaktického testu z cca 25 otázkami by dost dobře rozhlasem vyhlásit nešlo.
L32u76b72o79š 60S70n23a55j55d81r
https://www.echo24.cz/a/SFNf9/vubec-nechapu-ten-ce...
Tady píšou, že Babiš chtěl zrušit státní maturitu.
J91o73s86e96f 62N72o63ž37i35č17k87a
OK, i tohle zavánělo populismem (byť je Babiš chtěl zrušit jenom pro covidový rok 2021).
A63l53e84š 57L36i86s78o96v58s53k29ý
Až nastane požehnaná vláda Andreje I. Velikého, přijde ten opravdový ráj na zemi.
Racionální úvaha, nebo předvolební populismus?

N53a69ď61a 32D10u14b48c86o53v83á
Kdyby nebylo Babiše tak byste si ho asi musel vymyslet. Máte nějaké jiné argumenty než Babiše?
- Počet článků 1710
- Celková karma 34,87
- Průměrná čtenost 3182x