Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P60a44v57e21l 68C66h74m57e50l33í39k
Napsal jste to výstižně
Je to stejně paradox:
1) na jedné straně tendence shora zavést ve školách až skleníkové prostředí, 2) ale současně s tím narůstající agresivita žáků (i jejich rodičů) vůči učitelům, obří nárůst šikany, deprimovaných pubescentů a adolescentů a posléze mladých dospělých, kteří si pak dosti často v zaměstnání i v běžném životě neví rady se základními problémy a hroutí se...
Ovšem vezmeme-li to do důsledku, pak ve skutečnosti nejde o paradox, ale o logické vyústění výchovy ve vatičce a bez mantinelů, které bude s takovýmto trendem stále více nabírat na síle.
R65o24s77t11i56s66l72a21v 47C66a90h94a
Dovolil bych si mensi off topic - narazil jsem na takovyto titulek:
Každý patnáctý učitel je ředitelem, to je bizarní situace, míní Bek
Pokud je to pravda, je to absurdita systemu.
J70o30s60e31f 83N47o71ž55i13č37k24a
Pokud je to pravda, pak ano. Nicméně na škole, kde učím, je učitelů zhruba devadesát (a ředitel jeden)...

J82a33n62a 42M60e30l22i78š15o61v31á
Ako čítam a i počúvam pedagógov, nemohla by som ja veru učiť, preto som len príležitostne prednášala na SŠ aVŠ a to externe, tam má človek slobou prejavu i hodnotenia...želám vela síl a elánu všetkým z tohto kruhu: pedagogom, žiakom i rodičom.
J41o36s56e11f 63N94o15ž92i10č21k69a
Díky. Mám také pár hodin na VOŠ (v minulosti jsem učil i na jedné soukromé VŠ) a tam je ten systém samozřejmě z hlediska toho, co píšete, jiný. A také je samozřejmě rozdíl učit šestnáctileté a učit dvacetileté či starší (někdy v případě dálkařů třeba i padesátileté ).

R48i86c90h17a44r90d 20P78o76l35á38š10e93k
S těmi domácími úkoly u mě učitelé nikdy nepochodili. Já se doma nikdy neučil a to co jsem si nepřinesl za školy to jsem se nanaučil.
Střední jsem dal docela v pohodě i bez tohoto.

J76i92r34i 22C89i34z
Dovolim si jen par postrehu k tomu, co pisete. Asi mate pravdu se "sklenikovym prostredim". To jsem zazival pri trenovani po r.89 casto. Jsem odchovany skolou, kde vladl pan ucitel a kdyz jsem moc vyvadel tak jen rekl: "Vstan zaku a natahni ruku". Pak me pres tu ruku svacl rakoskou. Doma jsem si nestezoval, jeste bych dostal dalsi pres hubu. Postupne rakoska zmizela a misto ni byl trest zustat "po skole", kde jsem opisoval treba 100x jednu vetu. Na vyssich stupnich se vse trochu zmenilo. Co si vzpominam, tak treba na jeden pitomy semestr jsme dostali 16kg skript a za ukol bylo je umet skoro nazpamet. Princip skoly byl v socialismu vse umet nazpamet, o nicem nepremyslet a to melo stacit. Moje dcera odesla do USA, kde dostala za sportovni reprezentaci university stipendium. Byl jsem ji navstivit na Kalifornske universite primo v arealu a jen zasl. Nejen vybavou university sportovnimi zarizenimi, ale byla tam taky pomerne velka budova divadla a knihovna. Princip vyuky na americke universite byl takovy, ze studenti dostali nejake tema ke kteremu meli napsat esej svymi slovy a jak to vidi oni. Knihovna nebo internet slouzily jen k inspiraci. Za svoje prace dostavali kredity a pokud nesplnili potrebny pocet (mam dojem 70) tak neprosli vys. Nevim jak to funguje dnes na skolach, ale jsem po teto zkusenosti presvedceny, ze vyuka by mela byt postavena na vlastnim hodnoceni cehokoliv, tedy zaka nebo studenta nutit k maximalnimu zapojeni jeho mozku.
M86a84r43e48k 88V34a73l81i82č75e49k
Správně. Rákoskou přes dlaně, lavici hanby a tisíckrát napsat "při hodině se nemluví". Jsem moc rád, že jsem zakladku absolvoval v době, kdy byli většinou učitelé při smyslech (až na pár výjimek, které se najdou i dnes - bohužel).
J19o36s12e23f 83N75o51ž52i84č31k67a
Tak v každé profesi jsou lidé různí - jak jsem vám už myslím kdysi psal, já také mám mezi mými známými jednu kostymérku, která je naprosto normální.
P36e84t94r 13B35r62o33d70s70k92ý
..... aháááá, tak voni mají dneska ze školy stres,- školní docházka a podrobení se školnímu řádu je jejich jediná (zatím) povinnost a voni z teho mají stres?!?, - za mejch časů to kantoři na školách (aj mama doma) úspěšně léčili takovým jednoduchým, však zázračným medikamentem!,- ..... jedna facka nám otevřela čakru, stabilizovala karmu a vyčistila auru,- a bylo po stresu 123!
J13i74ř33í 84D15o47l11e81ž70e18l
Pane Brodský, Vaše životní zkušenosti se zcela zásadně rozcházejí se současným EU směřováním!
O36t12a 36D26v11o96r80a91k
Je vidět, že rozumíte o čem píšete. Ač laik nebo jenom v postavení rodiče s vámi plně souhlasím
J26o82s68e14f 13N29o57ž57i52č85k98a
Děkuji a přeji hezký (byť deštivý) den.
R21o58s22t15i56s16l60a78v 38C78a37h49a
Ke znamkam - vysoce subjektivni hodnoceni, casto ovlivnene emocemi. Nejsou srovnatelne ani mezi jednotlivymi uciteli, natoz mezi skolami. A motivace? Jak pro koho. Jsou taci, kterym staci, ze prolezou a tam neni motivace zadna. Nebo za vas nebylo na VS to, ze mnohym stacila ze zkousky trojka, protoze je realne zajimalo udelal/neudelal?
I u svych deti jsem videl mizivou motivaci znamkami ve srovnani s tim, jakou jsem mel ja, ktery mel extremne prisne rodice (coz fakt nebylo dobre).
Cela potiz znamek je, ze velkou cast rodicu ve finale nezajima, co se dite naucilo, protoze jim staci ta znamka. Takze ucitel davac je v pohode, i kdyz nic nenauci. Narocny ucitel je pak problem, i kdyz pres ne uplne dobre znamky se snazi motivovat a casto neuspesne. Zde mohu uvest priklad z mych gymnazialnich let: "kaslu se na uceni fyziky, uz tam mam 15 petek, to uz mne nevytahne". Vytahla. A byla dalsi petka. Ono totiz petka nasledovala i v pripadech, ze student pomerne dost umel, ale pak placnul nesmysl... Az pozdeji se ukazalo, ze pani profesorka prochazela nejakym rodinnym traumatem.
M70a24r22t41i33n 58P78r11o38v80a40z53n87í33k
Sice s panem Nožičkou a jeho blogy velmi často nesouhlasím, ale teda má pravdu. Známkování není přežitek. Jen rodiče často nechápou smysl známek. Známka není trest, je to takový jednoduchý ukazatel, jak zhruba na tom žák je. Pokud má špatné známky, trestání nic nepomůže, spíš by měli rodiče jít za dítětem (nebo třeba i za učitelem) a ptát se co neví, co chybělo, nebo co bylo špatně. A pak si sednout a zopakovat si to. Ne všechno učení je věcí učitele, pokud dítě ve škole nestíhá, musí se podíle ti rodiče, učitel nemá kapacitu na to, věnovat se každému dítěti individuálně a řídit rychlost učení dle každého žáka. Rozdíly ve známkování od učitelů jistě mohou nastat, ale žáci poměrně rychle odhalí, co jaký učitel chce.
J97i71ř14í 36D56o94l25e81ž58e58l
Z poklidného, stresu zbaveného školství přejdou klidné dětičky do normálního světa plného zloby....
Ono to celé tak nějak zapadá do této současné zvláštní, mnohopohlavní doby.
R24o96s78t19i49s27l52a23v 88C42a96h89a
Polozme se na otazku, jak ta zloba v tom svete vznika... Nemuze to byt napriklad i tim, co nove prichozi generace zazily v dosavadnim zivote?
Klasicka ukazka byla zakladni vojenska sluzba a jeji mazacka vojna. Mazaci sikanovali zobany a kdyz se zobani stali mazaky, tak to zase schytavali novi zobaci. Zacarovany kruh ovlivneny i tim, ze z prace muze clovek odejit jinam, na vojne ta moznost nebyla.
- Počet článků 1701
- Celková karma 35,26
- Průměrná čtenost 3192x