Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

PC

Napsal jste to výstižně

Je to stejně paradox:

1) na jedné straně tendence shora zavést ve školách až skleníkové prostředí, 2) ale současně s tím narůstající agresivita žáků (i jejich rodičů) vůči učitelům, obří nárůst šikany, deprimovaných pubescentů a adolescentů a posléze mladých dospělých, kteří si pak dosti často v zaměstnání i v běžném životě neví rady se základními problémy a hroutí se...

Ovšem vezmeme-li to do důsledku, pak ve skutečnosti nejde o paradox, ale o logické vyústění výchovy ve vatičce a bez mantinelů, které bude s takovýmto trendem stále více nabírat na síle.

7 0
možnosti
RC

Dovolil bych si mensi off topic - narazil jsem na takovyto titulek:

Každý patnáctý učitel je ředitelem, to je bizarní situace, míní Bek

Pokud je to pravda, je to absurdita systemu.

0 0
možnosti
JN

Pokud je to pravda, pak ano. Nicméně na škole, kde učím, je učitelů zhruba devadesát (a ředitel jeden)...

0 0
možnosti
Foto

Ako čítam a i počúvam pedagógov, nemohla by som ja veru učiť, preto som len príležitostne prednášala na SŠ aVŠ a to externe, tam má človek slobou prejavu i hodnotenia...želám vela síl a elánu všetkým z tohto kruhu: pedagogom, žiakom i rodičom.

1 0
možnosti
JN

Díky. Mám také pár hodin na VOŠ (v minulosti jsem učil i na jedné soukromé VŠ) a tam je ten systém samozřejmě z hlediska toho, co píšete, jiný. A také je samozřejmě rozdíl učit šestnáctileté a učit dvacetileté či starší (někdy v případě dálkařů třeba i padesátileté ).

1 0
možnosti
Foto

S těmi domácími úkoly u mě učitelé nikdy nepochodili. Já se doma nikdy neučil a to co jsem si nepřinesl za školy to jsem se nanaučil.

Střední jsem dal docela v pohodě i bez tohoto.

0 0
možnosti
Foto

J76i92r34i 22C89i34z

11. 10. 2024 13:36

Dovolim si jen par postrehu k tomu, co pisete. Asi mate pravdu se "sklenikovym prostredim". To jsem zazival pri trenovani po r.89 casto. Jsem odchovany skolou, kde vladl pan ucitel a kdyz jsem moc vyvadel tak jen rekl: "Vstan zaku a natahni ruku". Pak me pres tu ruku svacl rakoskou. Doma jsem si nestezoval, jeste bych dostal dalsi pres hubu. Postupne rakoska zmizela a misto ni byl trest zustat "po skole", kde jsem opisoval treba 100x jednu vetu. Na vyssich stupnich se vse trochu zmenilo. Co si vzpominam, tak treba na jeden pitomy semestr jsme dostali 16kg skript a za ukol bylo je umet skoro nazpamet. Princip skoly byl v socialismu vse umet nazpamet, o nicem nepremyslet a to melo stacit. Moje dcera odesla do USA, kde dostala za sportovni reprezentaci university stipendium. Byl jsem ji navstivit na Kalifornske universite primo v arealu a jen zasl. Nejen vybavou university sportovnimi zarizenimi, ale byla tam taky pomerne velka budova divadla a knihovna. Princip vyuky na americke universite byl takovy, ze studenti dostali nejake tema ke kteremu meli napsat esej svymi slovy a jak to vidi oni. Knihovna nebo internet slouzily jen k inspiraci. Za svoje prace dostavali kredity a pokud nesplnili potrebny pocet (mam dojem 70) tak neprosli vys. Nevim jak to funguje dnes na skolach, ale jsem po teto zkusenosti presvedceny, ze vyuka by mela byt postavena na vlastnim hodnoceni cehokoliv, tedy zaka nebo studenta nutit k maximalnimu zapojeni jeho mozku.

2 1
možnosti
MV

Správně. Rákoskou přes dlaně, lavici hanby a tisíckrát napsat "při hodině se nemluví". Jsem moc rád, že jsem zakladku absolvoval v době, kdy byli většinou učitelé při smyslech (až na pár výjimek, které se najdou i dnes - bohužel).

0 0
možnosti
JN

Tak v každé profesi jsou lidé různí - jak jsem vám už myslím kdysi psal, já také mám mezi mými známými jednu kostymérku, která je naprosto normální.

1 0
možnosti
PB

..... aháááá, tak voni mají dneska ze školy stres,- školní docházka a podrobení se školnímu řádu je jejich jediná (zatím) povinnost a voni z teho mají stres?!?, - za mejch časů to kantoři na školách (aj mama doma) úspěšně léčili takovým jednoduchým, však zázračným medikamentem!,- ..... jedna facka nám otevřela čakru, stabilizovala karmu a vyčistila auru,- a bylo po stresu 123!

1 1
možnosti
JD

Pane Brodský, Vaše životní zkušenosti se zcela zásadně rozcházejí se současným EU směřováním!

3 0
možnosti
OD

O36t12a 36D26v11o96r80a91k

11. 10. 2024 9:53

Je vidět, že rozumíte o čem píšete. Ač laik nebo jenom v postavení rodiče s vámi plně souhlasím

9 0
možnosti
RC

Ke znamkam - vysoce subjektivni hodnoceni, casto ovlivnene emocemi. Nejsou srovnatelne ani mezi jednotlivymi uciteli, natoz mezi skolami. A motivace? Jak pro koho. Jsou taci, kterym staci, ze prolezou a tam neni motivace zadna. Nebo za vas nebylo na VS to, ze mnohym stacila ze zkousky trojka, protoze je realne zajimalo udelal/neudelal?

I u svych deti jsem videl mizivou motivaci znamkami ve srovnani s tim, jakou jsem mel ja, ktery mel extremne prisne rodice (coz fakt nebylo dobre).

Cela potiz znamek je, ze velkou cast rodicu ve finale nezajima, co se dite naucilo, protoze jim staci ta znamka. Takze ucitel davac je v pohode, i kdyz nic nenauci. Narocny ucitel je pak problem, i kdyz pres ne uplne dobre znamky se snazi motivovat a casto neuspesne. Zde mohu uvest priklad z mych gymnazialnich let: "kaslu se na uceni fyziky, uz tam mam 15 petek, to uz mne nevytahne". Vytahla. A byla dalsi petka. Ono totiz petka nasledovala i v pripadech, ze student pomerne dost umel, ale pak placnul nesmysl... Az pozdeji se ukazalo, ze pani profesorka prochazela nejakym rodinnym traumatem.

0 1
možnosti
MP

Sice s panem Nožičkou a jeho blogy velmi často nesouhlasím, ale teda má pravdu. Známkování není přežitek. Jen rodiče často nechápou smysl známek. Známka není trest, je to takový jednoduchý ukazatel, jak zhruba na tom žák je. Pokud má špatné známky, trestání nic nepomůže, spíš by měli rodiče jít za dítětem (nebo třeba i za učitelem) a ptát se co neví, co chybělo, nebo co bylo špatně. A pak si sednout a zopakovat si to. Ne všechno učení je věcí učitele, pokud dítě ve škole nestíhá, musí se podíle ti rodiče, učitel nemá kapacitu na to, věnovat se každému dítěti individuálně a řídit rychlost učení dle každého žáka. Rozdíly ve známkování od učitelů jistě mohou nastat, ale žáci poměrně rychle odhalí, co jaký učitel chce.

5 0
možnosti
JD

Z poklidného, stresu zbaveného školství přejdou klidné dětičky do normálního světa plného zloby....

Ono to celé tak nějak zapadá do této současné zvláštní, mnohopohlavní doby.

2 0
možnosti
RC

Polozme se na otazku, jak ta zloba v tom svete vznika... Nemuze to byt napriklad i tim, co nove prichozi generace zazily v dosavadnim zivote?

Klasicka ukazka byla zakladni vojenska sluzba a jeji mazacka vojna. Mazaci sikanovali zobany a kdyz se zobani stali mazaky, tak to zase schytavali novi zobaci. Zacarovany kruh ovlivneny i tim, ze z prace muze clovek odejit jinam, na vojne ta moznost nebyla.

1 0
možnosti
  • Počet článků 1701
  • Celková karma 35,26
  • Průměrná čtenost 3192x
Píši hlavně o politice, školství a sportu. 

 

Seznam rubrik

Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.