Pro přispění do diskuse se prosím přihlaste.
Přihlásit se
V98l12a26d49i62m56í97r 93T91. 95G89o12t39t28w71a42l14d
Mám obdobný názor, Josefe.
Snižování nároků na schopnosti a znalosti studentů ostatně pokládám pouze za cestu k vyššímu počtu rozdaných maturitních vysvědčení a vysokoškolských titulů, nikoli k vyšší vzdělanosti.
J13o37s81e61f 75N85o23ž86i55č62k63a
Děkuji za návštěvu, je to přesně tak.
M62i91l91a39n 26Š18ť47a13s79t72n54ý
Problém je v tom, že všichni kritizují skutečnost, že se na učňovské obory hlásí čím dál tím méně žáků, takže zanedlouho bude problém sehnat kvalitního řemeslníka na cokoliv. Ale... když jde o jejich dítě, to by chtěli mít na gymplu, nebo na nějaké výběrové střední škole. Tam je pak pochopitelně nával.
J86o48s63e73f 97N28o53ž34i66č27k80a
V tom máte bohužel pravdu.
Z70d77e85n39ě32k 25Z13a62v16a92d44i41l
Pokud si dobře pamatuji, tak přijímací zkoušky fungovaly na střední i VŠ už před 100 lety a nejen za tkzv. socialismu a nebyl s tím nikdy žádný problém. Stejný systém fungoval i při maturitách, kdy nebylo třeba najímat žádné externisty k hodnocení prací a učitelé středních škol si ještě tentýž den, konání maturity, opravili a oznámkovali písemné práce.
Nevím, proč si naše školství takto zbytečně prodražuje a komplikuje tak jednoduchou věc, jakou je jedna větší písemná práce.
A psychický stav žáka ? Pokud žák nervově neunese takovouto zkoušku, tak je zbytečné aby se připravoval na zaměstnání, které vyžaduje střední, nebo VŠ vzdělání.
J10o13s60e85f 30N79o68ž62i41č58k32a
Nemáte pravdu ohledně těch maturitních písemných prací - za nás (v 80. letech) se psala jeden den slohovka z češtiny a druhý den z ruštiny, a na napsání těchto prací měli maturanti cca 5 hodin času. Takže zde si dost dobře nedovedu představit, že by učitelé měli ještě týž den všechny práce opravené.
Nicméně v případě přijímaček jsme se ještě týž den dozvěděli, zda jsme je udělali (kdo je neudělal, šel odpoledne na opravku, což ovšem u převážné většiny oborů znamenalo, že jeho šance na přijetí jsou minimální). V současné době něco takového logicky nejde, protože výsledek přijímaček má obvykle vliv na přijetí žáka hned na tři různé školy. Jak nicméně píši v závěru blogu, to měsíční čekání na výsledek je opravdu příliš dlouhé.

P22a21v22e24l 68M12a37c96h44a20č30e60k
Tentokrát s vámi mohu souihlasit v podstatě bez výhrad. Přečetl jsem si sice jen první odkaz, ale stačilo. Použít v souvislosti s přijímačkami výraz "zločin na dětech" je vlastně zločina na čtenářích, ale nechci rozebírat potgenciál autora, protože už jen názor přijímat všechny, kteří se přihlásí, je od autora jasná vizitka.
Už to, že máme mnoho zejména humanitních oborů, jejichž absolventi nenachází v praxi příslušnou činnost a konají práci mnohdy zucela mimo svůj obor je vypovídající skutečnost.
Zcela korektně je nutno si přiznat, že v každé spolenosti je strukturovaná schopnost absolvovat různé stupně vzdělání a je naprosto nesmyslné přijímat jedince, který není schopen zvládn out nároky příslušného stupně vzdělání. Kdysi jsem četl názor, tuším nějakého libertariána, že přijmolut by se měli uchazeči o vzděláíní bez zkoumání jejich schopností a teprve v praxi by se to vytřídilo - to je nebetyčný nesmysl s mnoha zásadními důvody proti.
Podle mne jsou v podstatě dva zásadní způsoby testovat schopnosti uchazečů, a to:
1/ stávající varianta, tedy přijímací zkoušky, které mohou mít různé podpoby a varianty
2/ přijímat podle dosažených výsledků na předchozím stupni, kde opět může být mnoho opdlišných parametrů.
Vám, s potěšením, KARMA.
J40o78s24e86f 76N20o47ž21i52č16k63a
Souhlasím a děkuji.
P69a47v41e32l 53C96h64m49e22l55í90k
Mám k tomu několik věcí, kterých si nelze nevšimnout:
1) Úroveň školství klesá již od konce 70. let, nejvíce je to však začalo projevovat po roce 2000, přičemž inkluze tomu dala korunu. Není to vinou učitelů, ale čím dál nesmyslnějších příkazů shora, to jest od Ministerstva školství
2) Krásná myšlenka o dosažení co nejvyššího vzdělání pro většinu obyvatel přinesla své "plody". Jaksi se totiž pozapomnělo na stále platící Gaussovu křivku IQ. A tak (spíše z ideologickeho důvodu) nezbývalo než postupné snižování nároků na žáky, samozřejmě s logickým důsledkem: Totálním úpadkem skutečné úrovně vzdělanosti za posledních minimálně 20 let, kdy absolventi SŠ nedosahují svými reálnými znalostmi ani špetku toho, co bylo běžným standardem úrovně znalostí průměrného, natož pak lehce nadprůmérného žáka 2. stupně ZŠ ještě v 80. letech minulého století. To celé se pak dál logicky promítalo a promítá i do úrovně VŠ školství.
3) K přijímacím zkouškám:
Již léta jsou přijímací zkoušky často zahlceny mnohými naprosto nesmyslnými a zbytečnými úkoly, které se zjištěním skutečné studijní úrovně uchazečů a jejich znalostí učiva ZŠ nemají nic společného.
4) Nepamatuji si, že by nás učitelé nějak extra na PZ připravovali, že by existovaly néjaké doučovací kroužky provozované za tímto účelem nebo nutnost soukromého doučování, jak je tomu nyní.
P.S. Svým způsobem je mi dnešních dětí a adolescentů líto. Celé je to totiž postavené na hlavu a já si myslím, že účelově.
V26l21a12d87i93s13l64a46v 96Š89i82m98í54k
...jen má připomínka, na zkoušky, co si pamatuji a pamatuji již bohužel hodně, se připravovalo vždy.....

P51e65t81r 85B30u20r20i51a15n
Toto je jeden z těch článku, které mám od vás rád. I proto, že máma ve svých 82 letech matematiku stále doučuje a připravuje žáky jak na přijímačky na střední, tak středoškoláky na maturitu, a něco málo o tom vím, nemohu dnes jinak, než maximálně souhlasit

J49a61r12o83m87í26r 44Š55i16š19a
Je to začarovaný kruh. V mém bývalém zaměstnání platil výuční list a k tomu fyzická zdatnost, šikovnost a nebát se výšek. Maturant nebo vysokoškolák který to nedával byl k ničemu. Vše chce svoje, jenže dnes chtějí být všichni inženýři.

J73a86r48m85i80l87a 25Č78e28r12n44á
Letos byly testy poněkud těžší, ale to je v pořádku. Hezké Velikonoce!
J48o20s63e59f 21N66o33ž80i45č27k29a
Děkuji, Vám také.
R74a92d15e88k 62K96n96ě14ž74í63n45e95k
Tentokrát souhlas. Přijímačky, jednotný systém podávání přihlášek... po počátečních mouchách fungují dobře.
J83o65s37e49f 97N94o84ž98i51č15k70a
Jsem rád, že i my dva se občas na něčem shodneme.
M10a50r48t34i75n 58B20o74k69ů90v53k21a
Není to tak dávno, co pirátští experti v médiích vykřikovali, že pracovní vyučování a dílny jsou zneužíváním a využíváním dětí a že by se to mělo zakázat.
Experti budou pořád poukazovat, jak jsou děti školstvím týrané a jak by se měly snižovat laťky. Akorát nechci vidět ten inkluzivní výsledek.
R54o80s91t34i28s81l24a36v 79C13a24h79a
1) zdroj vaseho tvrzeni o piratech prosim
2) pracovni vyucovani a dilny se aplikuji na naprostem minimu skol, jestli vubec.
- Počet článků 1694
- Celková karma 37,12
- Průměrná čtenost 3200x