Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Podobně bych ve všech sportech zrušil nějaké to nálepkování na první, druhé a třetí místo, jakož i na ta další. I tady bych se spokojil s nějakým slovním hodnocením. Pochopitelně nějaké počítání vstřelených branek a pod. by už dávno mělo patřit minulosti. :-)

9 0
možnosti
Foto

Současné školství potřebuje změnit daleko víc, než jen formu hodnocení žáků. To je až konečná tečka za bohatě rozvitou větou.

0 0
možnosti
Foto

Zdravím Josefe. Já sám jsem taky spíš pro zrušení známek. Bohužel řada učitelů místo aby známkování motivovalo používá ho jako trest. Samozřejmě zůstává otázkou zda je to zrušení samospásné. To myslím není, ale někde je třeba začít....

0 0
možnosti
JN

Trest? Takže když Vám například nějaký učeň přijde na směnu o hodinu později, připálí maso a ještě přesolí polévku, tak byste mu neměl dávat pětku z odborného výcviku, abyste ho netrestal?

1 0
možnosti
EH

Odbourání stresu a nepohody žáků a studentů je špatná motivace. Pak rozdáme tituly všem jenom za docházku a firmy přeberte si to samy.

Připomíná mi to ten vtip, jak se sejdou dva bývalí spolužáci. "Člověče, když si uvědomím, jací my dva jsme inženýři, mám strach jít k doktorovi." ;-D

5 0
možnosti
Foto

Upřímně... stres přeci není žádná motivace. Vést k důslednosti a samostatnosti lze i bez něj...

0 2
možnosti
JP

opsáno : “ Co je lepší: Známka nebo slovní hodnocení? Na tuto otázku nelze jednoznačně odpovědět. Obě formy lze používat vhodně i nevhodně. Významnou úlohu hraje také počet žáků ve třídě a schopnost učitele žáky diagnostikovat, individuálně a citlivě k nim přistupovat. Správné používání slovního hodnocení předpokládá kladný vztah učitele k žákům, jeho tvůrčí přístup k vyučování, využívání různorodých metod práce, všech možných druhů motivace a souběžné využívání dalších forem hodnocení žáků. Zároveň je účinné v případě, kdy je učitel o jeho výhodách nesporně přesvědčen.”

0 0
možnosti
Foto

Školství trpí mnoha problémy a způsob hodnocení žáků je tím možná nejmenším.

1 0
možnosti
JP

J92a28n 56P26a18v69l55í48k

10. 1. 2022 20:16

Hodnocení ať známkou nebo slovně je vždy subjektivní a je to tak správně. Dobrý učitel to dělá dobře, průměrný průměrně a špatný špatně, ať tak či onak. Známky od 1 do 5 mají svůj slovní ekvivalent, který je podle mého velmi výstižný: výborný, chvalitebný atd. Slovní hodnocení je do jisté míry okecávání téhož. Může to také evokovat posudky na žáka v dobách temných při výstupu ze školy a vždycky to bude záležet na osobnosti učitele.

7 0
možnosti
JN

Byť se s Vámi moc často neshodnu, v tomhle s Vámi určitě souhlasím.

0 0
možnosti
LD

Chování a výchovy bych každopádne nahradila slovním hodnocením. Zde je třeba více podrobností.

0 0
možnosti
JK

Strašně mě fascinuje, jak tady půlka lidí, co se slovním hodnocením nesouhlasí, nemá o tom, jak slovní hodnocení vypadá, ani ponětí, a vycházejí z toho, že vypadá tak, jak by to napsali oni sami, kdyby to dělali. A to jejich slovní hodnocení, jak ho tady v diskuzi prezentujou, vypadá tak, že by v dětech vzbudilo akorát pocit nespravedlnosti a beznaděje.

Když jsem byl mladší, myslel jsem si, že se vznikem internetu stačí prostě do vyhledávače zadat něco jako "jak vypadá slovní hodnocení" a člověk se něco dozví dřív, než začne žvanit nesmysly.

2 0
možnosti
  • Počet článků 1589
  • Celková karma 39,93
  • Průměrná čtenost 3227x
Píši hlavně o politice, školství a sportu. 

 

Seznam rubrik