Děkujeme za pochopení.
P70a54v24e92l 95D20v23o51ř28á27k
Podobně bych ve všech sportech zrušil nějaké to nálepkování na první, druhé a třetí místo, jakož i na ta další. I tady bych se spokojil s nějakým slovním hodnocením. Pochopitelně nějaké počítání vstřelených branek a pod. by už dávno mělo patřit minulosti.
Š69t32ě74p51á37n 57B92i18c22e85r33a
Současné školství potřebuje změnit daleko víc, než jen formu hodnocení žáků. To je až konečná tečka za bohatě rozvitou větou.
F45i11l73i11p 75V36r76a92c47o32v18s24k37ý
Zdravím Josefe. Já sám jsem taky spíš pro zrušení známek. Bohužel řada učitelů místo aby známkování motivovalo používá ho jako trest. Samozřejmě zůstává otázkou zda je to zrušení samospásné. To myslím není, ale někde je třeba začít....
J34o95s39e27f 45N30o19ž56i36č87k47a
Trest? Takže když Vám například nějaký učeň přijde na směnu o hodinu později, připálí maso a ještě přesolí polévku, tak byste mu neměl dávat pětku z odborného výcviku, abyste ho netrestal?
E98v90a 68H64a64s82n49í83k82o74v66á
Odbourání stresu a nepohody žáků a studentů je špatná motivace. Pak rozdáme tituly všem jenom za docházku a firmy přeberte si to samy.
Připomíná mi to ten vtip, jak se sejdou dva bývalí spolužáci. "Člověče, když si uvědomím, jací my dva jsme inženýři, mám strach jít k doktorovi."
F36i22l37i59p 42V85r80a37c55o93v55s26k40ý
Upřímně... stres přeci není žádná motivace. Vést k důslednosti a samostatnosti lze i bez něj...
J11i66ř12í 44P37r28o79c92h91á81z60k50a
opsáno : “ Co je lepší: Známka nebo slovní hodnocení? Na tuto otázku nelze jednoznačně odpovědět. Obě formy lze používat vhodně i nevhodně. Významnou úlohu hraje také počet žáků ve třídě a schopnost učitele žáky diagnostikovat, individuálně a citlivě k nim přistupovat. Správné používání slovního hodnocení předpokládá kladný vztah učitele k žákům, jeho tvůrčí přístup k vyučování, využívání různorodých metod práce, všech možných druhů motivace a souběžné využívání dalších forem hodnocení žáků. Zároveň je účinné v případě, kdy je učitel o jeho výhodách nesporně přesvědčen.”
Z61d41e34n37ě69k 47M15a30t97u12š24k41a
Školství trpí mnoha problémy a způsob hodnocení žáků je tím možná nejmenším.
J92a28n 56P26a18v69l55í48k
Hodnocení ať známkou nebo slovně je vždy subjektivní a je to tak správně. Dobrý učitel to dělá dobře, průměrný průměrně a špatný špatně, ať tak či onak. Známky od 1 do 5 mají svůj slovní ekvivalent, který je podle mého velmi výstižný: výborný, chvalitebný atd. Slovní hodnocení je do jisté míry okecávání téhož. Může to také evokovat posudky na žáka v dobách temných při výstupu ze školy a vždycky to bude záležet na osobnosti učitele.
J56o38s29e42f 29N33o27ž31i44č73k20a
Byť se s Vámi moc často neshodnu, v tomhle s Vámi určitě souhlasím.
L66e11a 30D73o55l41e29j96š24o39v25á
Chování a výchovy bych každopádne nahradila slovním hodnocením. Zde je třeba více podrobností.
J65i61ř97í 63K14u33b81í31č45e34k
Strašně mě fascinuje, jak tady půlka lidí, co se slovním hodnocením nesouhlasí, nemá o tom, jak slovní hodnocení vypadá, ani ponětí, a vycházejí z toho, že vypadá tak, jak by to napsali oni sami, kdyby to dělali. A to jejich slovní hodnocení, jak ho tady v diskuzi prezentujou, vypadá tak, že by v dětech vzbudilo akorát pocit nespravedlnosti a beznaděje.
Když jsem byl mladší, myslel jsem si, že se vznikem internetu stačí prostě do vyhledávače zadat něco jako "jak vypadá slovní hodnocení" a člověk se něco dozví dřív, než začne žvanit nesmysly.
- Počet článků 1589
- Celková karma 39,93
- Průměrná čtenost 3227x