- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A pak ty děti budou chtít nějakou práci (nebo raději zaměstnání s příjmem) a budou úplně v šoku, že se práce a její výsledky budou hodnotit a podle výkonu se bude stanovovat odměna. A pětadvacetiletá nezávislá volnomyšlenkářská osobnost je pak postavena před neřešitelný problém. Co potom? Neznámkovat ??
V rámci formativního hodnocení je důraz kladen na zpětnou vazbu, ta ale neprobíhá známkou a nejde pouze o chválu.
Nemyslím, že tématu rozumíte.
Už ta první věta je perla: "Je současná mimořádná situace, související s pandemií koronaviru, důvodem pro zásadní přehodnocení vzdělávacích cílů, včetně například toho, aby žáci přestali být svými učiteli známkováni?"
Absurdita toho, že nějaký učitel považuje známkování za vzdělávací cíl, je umocněna tím, že takových učitelů jsou mraky:-/
OK, uznávám, že slovo "včetně" by mělo být na příslušném místě nahrazeno slovem "nebo". Co tam máte dál?
Známka je známka, to je bez debat. Jednička znamená výbornou (bezchybnou) práci, pětka je prostě koule (takto tedy ne, nic o tom nevíš, neumíš to). Takové hodnocení lze snadno porovnávat, zejména mezi žáky, či studenty ve třídě, nebo v ročníku. Konec konců, podle známek žáků lze následně hodnotit i jednotlivé učitele.
No ale bohužel to někomu nevyhovuje, jelikož ústním hodnocením by se dalo ledacos přiohnout, pokřivit a okecat. Šlo by v pohodě srovnávat nesrovnatelné, omluvit příšerné.
Spíše se tedy ptejme, komu by to vyhovovalo. Mě napadají zejména různí protekční rychlostudenti všeho druhu a neschopní učitelé ... jejda to by to odsýpalo.
A to jako myslít, že ti protekční prostě nemohou ovlivnit klasické známkování?
Nějaké známkování to "naštěstí" není problém základní školy kam chodí můj syn, Paní ředitelka a učitelský sbor si uzavření škol vysvětlili tak že mají prodloužené prázdniny = na začátku karantény rozdaly úkoly a od té doby jako když škola neexistuje, nějaká online výuka nebo aspoň kontrola úkolů, proč jsou přeci prázdniny
Upřímně řečeno, nevím jaký je důvod současného šílení kolem domácího vzdělávání. Prosím vás, je hlavním cílem školy známkovat a dělat klasifikaci nebo učit? Je hlavním cílem vzdělávání předávat vědomosti nebo vyšetřovat ztrátu třídní knihy či kdo co od koho opsal? Proč tak vehementně lpíte na těch známkách? Proč nemůže být vysvědčení A4 textu o tom že Pepíček sice umí časovat slovesa aleve skloňování zájmen plave ve skloňování zájmen nebo že Mařenka dělala zadané domácí úkoly poctivě, a snažila se, zatímco Roman se na to vykvajzl (takové slovo!!) Odpověd: Musel by to někdo číst - a někdo psát. Učitelé by museli opustit své 25-ti leté vyjeté koleje a učit se něco nového...
Milí učitelé, mám pro vás jednu zprávu: Tam venku mimo školu se mě nikdy nikdo na známky z maturity ani státnic neptal.Každého zajímalo co doopravdy umím a co ve mě je. A tak to zkuste taky.
To máte pravdu. Ale základy k tomu co umíte jste získal ve škole, kde vás známkovali. Kdyby vás pořád jen chválili, že jste alespoň něco uměl, tak ty vědomosti nebudou takové jaké máte. Za tím si stojím.
Naprosto souhlasím - současná situace není důvod rezignovat na výuku a na hodnocení, je to jenom o hledání způsobů - vidím to každodenně u svých dcer a na práci mnoha jejich vyučujících. Po dnešku jim ale asi zakáži číst iDnes, zahlédl jsem titulek Klidně učivo posílané ze školy ignorujte .... Ale jednu věc, když jsme u těch titulků - podobné zjednodušení je i u titulku blogu - proč tam místo/vedle neziskovek není Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, když je pak v textu uvedena ?
Díky. K tomu titulku: pokud bych tam přidal i Pedagogickou fakultu UK, tak by titulek blogu zcela jistě překročil povolenou délku...
Pane Nožičko - co s dětmi, které nemají přístup k internetu a jejich rodiče nemají ani počítač? Znám jich docela dost. A že to vztahujete k jedné neziskovce? Prostě vyslovila nějaký názor, který ale není ojedinělý, jenže rozhodovací slovo má někdo úplně jiný. Takže se jedná jenom o podnět, který může být, ale také nemusí být akceptován. Takže - první bod je diskriminační a na druhé si přihříváte polívčičku na těch strašných neziskovkách.
Samozřejmě, že u žáků ze sociálně slabších rodin, kteří nemají doma počítač, by se to muselo řešit jinak (viděl jsem třeba v TV reportáž, kde žákům někdo rozvážel materiály v papírové podobě, dával jim je v tašce domů za dveře a zpracované je pak od nich obdobnou formou vybíral zpět).
Ovšem nemyslím si, že by takových žáků bylo v dnešní době moc: já třeba prvním ročníkům dávám v informatice na začátku roku dotazník, kde se jich mimo jiné ptám, zda mají doma počítač a připojení k internetu. A už se docela dlouho nestalo, že by některý žák napsal, že nemá.
Za všechno zlo si dle J. Nožičky, Klause, Okamury, Zemana, Babiše-Bureše apod. mohou neziskovky, Soros a ilumináti, sluníčkáři a pražská kavárna. A je Covid-19 důvodem k tomu, aby se ČR řídila pokyny Číny ? O tom už se J. Nožičkovi psát nechce, naopak lže a pomlouvá ty, kteří na takové nebezpečí upozornili (senátor Fischer aj.) a tlačí na to, aby ČR pumpovala miliardy Kč do Číny. Mimochodem, pane Nožičko, co jste udělal v současné situaci Vy pro zlepšení ?
Soros je slusne receno nemoralni clovek. Ale hazeni vsech neziskovek do jednoho pytle je blbost. Nemala cast neziskovek nahrazuje nedokonale socialni sluzby statu (treba se stara o nemomohouci)
Karma
Jisté neziskovky jsou ztělesněné zlo a je až s podivem, že si dokáží sáhnout na dotace, tedy na peníze nás všech, i když nám všem škodí, takhle by asi nikdo doma se svými penězi nehospodařil.
a hlavně by stát něco tak důležitého neměl řešit přes neziskovky, to má řešit ministerstvo školství, nikoli nikým nevolené pochybné neziskovky, neziskovky by měl stát používat pouze u včelařů a podobných záležitostí, nikoliv ve školství