- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mimo jiné mi na plaveckou výuku chodí Praktická (dříve speciální ) škola.
Krom třídy se žáky s "výchovnými problémy" chodí ve velmi malém počtu i třída autistů....Ta omezení jsou neúnosná - nemůžu například s těmi schopnějšími bublat do vody (nácvik dýchání), protože to jiného autistu rozrušuje. Nemůžu s některými do hluboké vody (popravdě plavat se má bez dotýkání se dna), protože jiný co by to nezvládnul dostane záchvat když jeho spolužáci jdou na hloubku a on ne....
Toto vše při počtu 5 dětí a plavání....
Jinak chodí třídy, které mají běžně 27 - 30 dětí... Ten mazec ve třídě při zařazení autistů si ani nechci představovat.
Až po svém příspěvku jsem četl další a mám dojem, že takový pan R.Caha si říká o přijetí do nějaké neziskovky nebo už v ní je a zatím nemá na starost dost migrantů. Tož tak...
mame tu radove mene migrantu nez bojovniku proti nim.
Nejsem v zadne neziskovce, ale muj syn ma nekolik neceskych spoluzaku ve tride. A patri k nadprumernym. Jen to nejsou Vasi oblibeni Africane.
Pane Nožičko, inkluze přece není zavedena jen pro naše sociálně, mentálně či fyzicky hendikepované , ale především jako příprava pro zařazení malých i větších Afričanů do našich škol. Naše děti si musí na Junckerovy děti zvykat od mládí, aby se snadněji samy dokázaly integrovat v dospělosti.
jo, migraci je potreba zahrnou do kazde diskuze, co?
BTW, kde jste vzal to, ze je u nas inkluze teprve rok a ctvrt? Pokud vim, tak probiha dlouhodobe. Minula novela skolskeho zakona (kterou vetoval Zeman) KONECNE zacla resit financovani! Zajimave je, ze predchozi novelu Zeman nevetoval, ackoliv v ni byly zmeny v inkluzi (v te dobe jeste bez vyreseneho financovani).
Já jsem nic takového nenapsal. Ten termín rok a čtvrt byl použít proto, že od 1. 9. 2016 (tedy zhruba před rokem a čtvrt) byla uvedena v platnost vyhláška, o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (která měla školám umožnit poskytnutí více prostředků na tyto účely). Kdo chtěl a komu bylo shůry dáno, tak to takhle nejspíš i pochopil...
Inkluze je, tak jak se u nás násilně provádí ,totální blbost jako spousta jiných věcí do kterých nás nutí EU zejména s.Junkers a mama Merkel.
Jaka je Vase kvalifikace, abyste to posoudil?
BTW, Vy jste take inkludovany (s ohledem na Vas pravopis)?
Moje děti chodily do školy, kde se inkluze testovala.
První experiment skončil tím, že chlapec s Downovým syndromem odešel ze třídy oknem místo dveřmi, protože byl zvyklý to tak dělat z domova a díky svému postižení nebyl schopen odhadnout riziko. Pochopitelně se zabil, což byla strašná rána nejen pro děti, ale i pro učitelku. Kdo nebyl u toho, nepochopí.
V pokusech se pokračovalo, místo Downa dostali do další třídy autistu, výrazně staršího. Chlapec v zásadě neškodil, byl uzavřený. Až po letech jsem se dozvěděla, že se ho děti bály, ale také se bály to veřejně přiznat.
Ani jeden z nich nedosáhl lepších výsledků, než by se mu podařilo ve speciální škole, protože vždy narazili na svůj osobní strop. Asistent ve třídě rušil ostatní, byť se ze všech sil snažil, aby tomu tak nebylo.
pokud mate na mysli ten pripad z Prahy 8, tak to dite zustalo uzavreno v zamcene tride. Takze pokud opravdu mluvite o tomto pripade, tak podotykam, ze Vase veta "byl zvyklý to tak dělat z domova" je dost nefer.
Nase profesorka nam popisovala situaci na gymnaziu, ktera se ji stala. Pri delene hodine se prenasela tridnice z tridy do tridy. On ji mel odnest do tridy, ktera ale byla v sekci, kde na vstup byly dvere s kouli a on se nedozvonil. Tak se rozhodl prijit do tridy venkem, po rimse. A to postizeny nebyl. Podotykam, ze se to stalo par let pred nami, ale uz tehdy musela byt ta rimsa v hodne spatnem stavu, nebot za nas byla skola zrala na rekonstrukci.
Neco obdobneho udelal muj spoluzak na (normalni) ZS - po parapetu prechazel ve 3.! patre z chlapeckeho na divci WC.
...považuji za naprostý úlet zavádět inkluzi v naší zemi, kde plně fungovaly speciální či praktické školy, a to jen proto, že někde (kde však speciální školy nemají) je inkluze úspěšná... Protože i to méně schopné dítě BY MĚLO ve škole zažít ÚSPĚCH, a to se mu mezi lepšími žáky nejspíše nepodaří... A ty lepší žáky bude jen zdržovat.
Jestli někdo z tohoto národa chce "vyrobit" poslušné a nepřemýšlející "ovčany", je toto dobrý způsob....
Existují různé školské systémy v různých zemích, kamarádka pracuje coby asistent v Irsku, kde je inkluze v plném proudu a speciální třídy či školy zde prý údajně neexistují. Zde opravdu ve škole pracuje řada asistentů, ale za mnohem lepších platových podmínek, nežli u nás. O školství ve Walesu jsem zase slyšela, že se zde nepropadá. Učitel se věnuje ve třídách více talentovaným žákům a ti, kdo na to nemají, jsou zanedbaní buď rodiči anebo jsou retardovaní třídu neoopakují, ale jdou dál a žádné asistenty tam pravděpodobně ani nemají. Školství v UK na základním stupni v UK má ale v mnoha směrem občas o hodně horší úroveň nežli u nás, protože je zde hodně dětí přistěhovalců a učitelé se jim nemohou tolik věnovat a je otázkou, kde vůbec výuce plně rozumí.
Ta inkluze by se snad dala realizovat na prvním stupni, ale dál už stěží.
Já jsem chodila na vesnickou dvoutřídku, pomocná škola nebyla v dosahu ani to spec. školství asi nebylo moc rozvinuté, takže tam chodili děcka s IQ hodně podprůměrným. Jenže nás bylo ve třídě sotva 20 a tři ročníky pohromadě, propadat bylo běžné. Třeba jistý Pepina došel jen do 5.třídy a ještě ani plynně nečetl. Šel se učit na kominíka.
Jenže dnes se pomalu propadnout nesmí a tu kázeň, kterou tam měl náš pan učitel (děti nebil, jen se muselo stát občas v koutě nebo klečet chvilku na stupínku) tu dnes nikdonezjedná. Pracovali jsme ve skupinách, ti chytří s nižšího ročníku napovídali i starším, doma jsem už v první třídě škemrala, ať mě naučí "vybraná slova", že chci napovídat.... Ale opravdu si nedovedu představit třídu na druhém stupni s žáky, kteří se tak moc liší ve schopnostech, puberta s nimi začíná mlátit a rodiči, kteří si pletou učitele s veřejným slouhou.
Ta inkluze nebyla opravdu moc dobře promyšlená, a to v různých aspektech.
omluva za chyby, editace textu a pak už jsem to po sobě nepřečetla
ad 18 tisic pro asistenty
- asistent NENI ucitel, tezko muze byt placen stejne, nebo lepe nez ucitel. Koneckoncu proto se to jmenuje asistent.