- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nojo, otevřely se pivní stezky a prásk ho, cyklisti mohou jen koukat, ne požívat, tak co s tím... tak nějakou tu promilečku povolíme, však nebude tak zle. Kdyby se šlo do důsledku, tak hafo výletních restaurací do pár neděl zavře krám, žijí z cyklistů, kteří se sjíždějí z široka daleka za dobrým pivem - jeli k mání.
Dle vyhlášky je i chodec účastník silničního provozu a tudíž nesmí požít ? . Nebo - kolik se u chodce toleruje ??
Mimochodem - ve stavu mírně podroušeném se na kole jede mnohem hůře než ve dvoustopém a stabilním vozidle motorovém. Přesto - cyklisté / snad na rozdíl od motoristů/ pod vlivem jezdili , jezdí a jezdit budou. Vyhláška nevyhláška.
Vaše otázky svědčí o tom, že jste asi naposledy pravidla opravdu četl v době, kdy byla upravena vyhláškou.
Takové věci by se daly řešit i jinak, aniž by bylo nutno vydávat nový zákon. Například tím, že by policisté dostali pokyn, aby zbytečně neprudili na cyklostezkách s kontrolami a pokutováním cyklistů za nějaké to vypité pivo či víno. V případě nehody by se však podle zákona o nulové toleranci mělo postupovat nekompromisně, aby se vyčuránkové nemohli odvolávat na povolenou toleranci. Čili - jedeš-li na kole, klidně si pivo dej, ale budeš-li mít nehodu, vliv alkoholu, jakkoli malý, bude brán jako přitěžující skutečnost a poneseš plnou odpovědnost. Takové řešení ale není v našem státě realizovatelné.
Pokyn policii aby ignorovala evidentní porušování zákona?
No, to bych chtěl vidět, kdo by něco takového vydal
Zde na Valašsku nulová tolerance nebyla ani v povědomí a snad nikdo ji nedodržoval. Já sám používám kolo právě proto, abych mohl popíjet - na festivaly, zábavy do vedlejších vesnic. A i na krátké zdravotní vyjížďce si obvykle dám pivo nebo cider. Je fakt, že po pěti pivech už člověk cítí slabost v nohách při šlapání.
Jsem cyklista, i řidič. Je dobré rozlišovat, že kolo je poháněno jen lidskou silou, kdežto auto má minimálně 60 koní pod kapotou. Asi jako používání paletového vozíku ve skladech nebo v dílnách - ruční může kdokoli, na elektrický už musí být průkaz a školení.
Asi bych volil 0,5 a jen na cyklostezky, žádné silnice 3.třídy. A pokud dotyčný si namele tak všechno zaplatit, žádná VZP.
Pokud.0,50 promile, tak řidičům. Ti jsou zodpovědnější.
Tohle zevšeobecňování, zda jsou zodpovědnější řidiči aut než cyklisté nebo naopak, je stejně nesmyslné jako zevšeobecňování pana Rotha o kousek níž.
P. S. Já jsem jak cyklista, tak řidič.
Od té doby, co se nám při zastávce v proslavené hospůdce U sumečka chechtal motající se pumpičkář, nacpaný i s pupkem do cyklooblečku, že si jako motorkáři v tom vedru nemůžeme dát pívo a oni jako jo, mám jasno. O vás už dávno. Vy totiž patříte přesně do té kategorie lidí, kteří u kolojedů tři pivka hájí, ale kdybychom to chtěli také my na motorkách (jako že nechceme, páč na rozdíl od kolistů nejsme blbí a máme se rádi), tak řvete.
Tak aspoň v tomto, máte jako motorkáři rozum
0,8 promile je podle mě už slušná opilost. Vždyť při řízení auta, pokud vám naměří přes 1 promile, jedná se už o trestný čin ohrožení pod vlivem návykové látky ! Když už si teda ti "sportovnci", když jsou na kole, nemohou dát nealko pivo, tak ten limit by měl být podstatně menší.
Diskuze o tom, zda se někdo po třech pivech nebo sedmičce vína na kole po silnici motá nebo ne, jsou přesně ty, které odvádějí pozornost od podstaty problému. O to přece nejde. Zásadní je, že žádný alkohol v krvi řidiče motorového či nemotorového vozidla nezvyšuje jeho pozornost, schopnost správné reakce a vůbec jeho způsobilost k řízení, ale naopak ji snižuje. Jestliže v Německu nebo jinde je tolerována určitá míra ovlivnění řidičů alkoholem, znamená to pouze úlitbu skutečnosti, že drtivá většina lidí zkrátka pije alkohol, nebo rovnou chlastá. Rád bych ale, aby mi někdo vysvětlil, k čemu je prospěšné vycházet zákonem vstříc potřebě lidí pít alkohol? Podle mého je to jen další krok ke zvýšení společenské tolerance k pití alkoholu. Kromě toho je vidět, že Škomach nemá nic pořádného na práci.
Chcete tím říct, že je statisticky dokázáno, že v zemích, kde je alkohol za volantem do určité míry tolerován, je prokazateně vyšší nehodovost než v zemích, kde tomu tak není? Pokud ano, tak je zajímavé, že tento argument zastánci restrikcí nepoužívají.
Už někdo z obhájců oněch dvou, tří pivek před jízdou zaznamenal existenci nealko-piva?
Každý, komu pivo chutná, by Vám nejspíš vysvětlil, že birell ani kofola Vám ho nenahradí.