- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já bych volil spíše výraz "zjednodušit", než dvojsmyslný "zlehčit".
Souhlasím - já jsem ho chtěl použít, jenže pak by už délka nadpisu článku překročila povolenou mez.
Proč pořád hledáte chybu jen ve studentech?
A učitelé nic?
Samozřejmě, že i mezi učiteli byli, jsou a budou výborní, dobří i špatní. Ale hlavní příčinu popisovaného problému opravdu vidím v tom, že zatímco dříve chodilo na maturitní obory 30-40 % populačního ročníku, dnes je to až 75 %. Potom je logické, že pokud se nároky na maturanty výrazně nesníží, tak to ne všichni zvládnou.
Výuční list mám jeden. Maturitní vysvědčení - tuším - tři. Vysokoškolský diplom jeden. A se všemi těmi glejty jsem se stejně musel učit celý život.
pane Nožička mluvíte mi ze srdce. Dříve se na maturanta pohlíželo jako na toho, kdo fakt umí. Já sama mám gymnázium a tehdy jsme se tam dostaly TŘI ze třídy.
Nikoliv zlehčit maturitu, ale zrušit trend "maturitu prokaždého, na každé škole". A samozřejmě maturitu nevyžadovat na pozicích, kde k výkonu povolání opravdu není potřeba.
budu se možná opakovat - v roce 1967 jsem maturoval na strojárně v Plzni.
Když porovnám úroveń požadovaných znalostí k maturitě tenkrát a dnes, mám pocit, že jsem absolvoval VŠ.
Jsou to vesmes z odbornych skol. Proc jim neumoznit ziskat vyucni list. Neni to nejjednodussi reseni?
Jde o to, že na středních odborných školách s maturitou je výuka postavena přece jen jinak než na učilištích - například absolvent strojní průmyslovky určitě nemá během studia tolik praxe jako vyučený soustružník nebo nástrojář.
(na druhou stranu samozřejmě např. umí pracovat s Autocadem, má lepší znalosti ze strojírenské technologie, atd.)
Já nechápu, proč se to tak (skoro až hystericky) řeší. U nás (rok 1998) byla taky "úmrtnost" u maturit kolem 20%. A roky předtím i potom prakticky podobná, takže v čem je problém? Prostě někdo to na první pokus neudělá (stres, tréma, slabá příprava...), tak má možnost opravného termínu, a na ten se snad už zkusí připravit pořádně.
Autor ale psal o lidech, co to neudělají ani napotřetí.
Zlehčovat maturitu, znamená sice více lidí s maturitou, ale také snižování úrovně vzdělání. Maturita byla kdysi něco, co bylo respektováno. Něco jako vstup na práh vysoké školy. Dnes nemá hodnotu ani mistrovské zkoušky.
V současnosti se horlivě probírají podmínky ČNB k získání Hypotéky. Říkám, že to není pro všechny. Podobně pak vidím maturitu. Zcelka nechápu počin, proč existuje u řemeslných oborů. Potom maturita, jako certifikace úrovně mládežníka. Předstupeň VŠ, s dalším studiem, o lékařích atestace ani nemluvě. Pokud je cílem statistický záznam o maturujících - úroveň snížit. Pokud se máme dostat na úroveň 1 Republiky s latinou, deskriptivou, francouštinou - Pak je i současný systém - úsměvně nevyhovující ...