Odbavte se v kiosku ČSA

Sice je to prozatím složitější, než u přepážky, zato tím strávíte více času. Seznámíte se s novými lidmi, trochu rozproudíte krev před letem a čekání vám uběhne jako voda.

Na podzim jsme se se ženou při přestupu v Amsterodamu museli znovu odbavit (přestup z Malaysia Airlines na ČSA). Použil jsem samoodbavovací kiosek KLM – stačilo vložit do snímače členskou kartu programu OK plus, systém hned nabídl můj let a sedačky. Protože se mně na plánu letadla jejich umístění nelíbilo, jednoduše jsem vybral jiné. Tlačítko Tisk a vylezl palubní lístek. Pár vteřin a hotovo. A rovnou se zaregistroval let i do programu OK plus.

Letos koncem ledna jsem tedy s radostí zaregistroval samoodbavovací kiosky i na Ruzyni. Internetové odbavení jsem z lenosti nezkusil, takže vzpomínka na Amsterodam mne zavedla přímo ke kiosku. Čtu na obrazovce (zhruba):

Identifikace na váš let je možná pomocí:

• Karta programu OK plus

• Jakákoliv platná platební nebo kreditní karta vystavená na fyzickou osobu

• Cestovního pasu se strojově čteným záznamem

• Pomocí 2D bar code

• Manuálním zadáním čísla vaší elektronické letenky

Mám výpis letenky bez čarového kódu, přijde mně nejjednodušší opět karta OK plus (aspoň se mně načtou míle). A kromě toho to je první možnost. Strčím kartu, stroj pracuje a nic. Po chvíli hláška, že se identifikace nepodařila, ať vyťukám kód letenky.

To není možné, když to funguje u KLM, tak to přece musí fungovat i u ČSA, které tu kartu vydaly. Zkouším otočit kolem vodorovné osy. Výsledek stejný. Otáčím i kolem svislé osy – nic. Poslední možná pozice (pamatujete, jak si Mr. Bean vrtal sám zub podle snímku uloženého v rámečku otočném kolem dvou os?) – zase nic.

No nic, třeba je karta poškozená. Co je další možnost? Kreditka. Další 4 osy, další 4 pokusy. Rychle další bod – pas. Strkám pod snímač, vidím červené čtecí čáry, ale výsledek se opakuje. Po 15 minutách tohoto trápení začíná už žena být nervózní. Nerad se musím ponížit a jdu zažádat obsluhu u pultu o pomoc (stejně jako žádali kolegové u ostatních kiosků kolem).

Jde to rychle – první 4 možnosti totiž budou platit až od pololetí, jediné možné zadání je ruční vyplnění čísla letenky. Trochu nechápu, proč se tedy tyto možnosti nabízejí na obrazovce a nejsou alespoň nějakým způsobem označeny jako neplatné. Sedačky na první let vypadají OK, ale po přestupu máme J a L. Budeme vedle sebe? Prý ano, ale grafický plán pro tento let k dispozici není. Budeme věřit (dopadne to dobře, J je opravdu vedle L).

Bohužel máme kufry (letíme na 2 týdny na jiný kontinent). Musíme tedy stejně k odbavovací přepážce. Na palubním lístku máme číslo přepážky Drop Off pro odevzdání zavazadel. Nečekaně je tato přepážka jednou z několika standardních odbavovacích přepážek na konci přístupového „hada“, zamezujícího předbíhání. Zařazujeme se tedy do fronty čekající na klasické odbavení. Musíme ji kompletně vystát, pak si nás stejně bere volná přepážka jiná. Vylovím schovaný pas (nečekal jsem, že jej budu potřebovat, vždyť bez kufrů bych šel přímo na terminál). Procedura je cca o 30 vteřin kratší než u ostatních, neodbavených.

Naši kolegové, kteří šli přímo na odbavení, již dávno pijí pivo na terminálu. Nějak nám to Ruzyně nezvládá, přece kiosek má letištní proceduru urychlit a zvýhodnit, ne prodlužovat a obtěžovat.

Ještě pro zajímavost výňatek z pokynů:

"Odbavení ve speciálním režimu a další limitující faktory odbavení

• Cestující, který se chce odbavit na další den – tzv. „Next day Check-in“: › Je zpřístupněno odbavení od 15 hod. daného dne na linky s odletem do 9:00 hod. do rána následujícího dne

• ITCI není umožněn pro cestující s SSR: AVIH (cestující se zvířetem v cargo prostoru)

• Dva cestující se stejným jménem, kteří letí v jeden den do dvou a více destinací a identifikují se jinak než přes číslo své e-letenky.

• Změna místa není umožněna cestujícím s SSR: WCHC, UMNR a PETC

• Změna místa není umožněna na pokračujícím letu s výjimkou letů v DCS/Gaetan

• Změna místa není umožněna cestujícím společně s INF

• Doodbavení dalšího cestujícího není umožněno cestujícím s SSR: WCHC

• Použití pouze pro řádně validovaný ETKT kupón

• Cestující s poznámkou PETC, UMNR dostanou pouze potvrzení o provedeném odbavení

• Pro codeshare dopravce jsou určené další podmínky"

Rozumíte tomu, co je speciální režim a limitující faktor? Nemám náhodou SSR WCHC, UMNR nebo PETC? Necestuji s INF? Proboha, a co když mám AVIH a nebude mně umožněno ITCI?

Autor: Libor O. Novotný | neděle 21.2.2010 16:55 | karma článku: 19,82 | přečteno: 2664x
  • Další články autora

Libor O. Novotný

Víkend v Antverpách

19.2.2024 v 15:00 | Karma: 14,11

Libor O. Novotný

Víkend v belgickém Gentu

12.2.2024 v 15:00 | Karma: 13,21

Libor O. Novotný

Víkend v Bruggách

29.1.2024 v 15:00 | Karma: 17,83