TO NENÍ BLOG! Soukromý článek jen pro kolegy blogery o možnosti vydat společně knihu nadčasových blogů.
Vážení kolegové, aby jen tak nezapadl nápad s nadčasovými blogy, nestačí to jen tak hodit do placu na diskuzi, je třeba pro to něco podniknout a dát tomu nějaký rámec, nějaká pravidla. Admini se toho nechopí, ti mají jiné starosti. Nikdo to za nás nezorganizuje.
Já bych navrhoval tento postup.
- Někdo (Karel Kýr jako autor nápadu, já, Vladimír Kroupa nebo kdokoliv jiný) založí soukromý blog „Nadčasové blogy".
- Každý bloger bude mít právo nominovat 5 svých blogů - svých proto, že sami své blogy známe a na cizí si tolik nepamatujeme, navíc by měla vzniknout autorská kniha a každý autor by měl možnost svá díla do ní vybrat. Blogy by měly být skutečně nadčasové, tedy nevztahovat se k aktuální události (a tedy neměly by být zásadně politické) - před lety jsem si koupil Neviditelného psa a podruhé už jsem to nikdy nečetl, protože události tam popisované byly prostě jednorázové.
- Osloví se mailem nebo zprávou i blogeři, kteří interní diskuzi pravidelně nečtou - návrhy může podat kdokoliv, mne napadají na první nápad např. pan Olšer, paní Čiháková, Ruda Havlík nebo Hanka Novotná.
- Z důvodu rozsahu by byly vyloučené fotoblogy - povoleny maximálně 2 fotky na článek. Každá stránka znamená náklady.
- Autoři udělají kopii názvů a perexů vybraných 5 blogů ze své stránky do souboru v MS Word (označit, Ctrl-C, Ctrl-V), soubor se pak pošle na mail organizátora z bodu 1.
- Pověřený organizátor z bodu 1 bude postupně doplňovat soukromý blog „Nadčasové blogy" o zaslané příspěvky
- Po cca jednom měsíci od vyhlášení se proces zastaví a nastane fáze výběru.
- Každý zaregistrovaný bloger bude moci obodovat všechny nominované blogy (včetně svých) body 0 až 3. Nejlépe tak, že si udělá kopii blogu „Nadčasové blogy" do MS Word a ke každému blogu přidá počet bodů. Soubor pak pošle mailem organizátorovi.
- Organizátor si povede vlastní evidenci blogů. Po 14 dnech hlasování se anketa ukončí a organizátor sečte body a uspořádá blogy podle počtu dosažených bodů. Podle zvoleného rozsahu a další debaty se stanoví počet blogů k vydání knihy. Organizátor má právo přidat jeden svůj blog dle vlastního výběru jako odměnu za práci.
- Zadá se příprava knihy, např. na firmy dle návrhu Karla Kýra, nebo dle další dohody.
- Spočtou se celkové náklady a vydělí se počtem blogů. Každý zúčastněný bloger se bude podílet na nákladech částkou rovnající se součinu počtu svých blogů v knize a nákladů připadajících na jeden blog. Podle nákladů se navrhne prodejní cena. Zde by mohl pomoci iDnes, např. poskytnutím konta, abychom neposílali peníze někomu na jeho účet.
- Jestliže se rozhodne o nějaké reklamní kampani (pouze blogeři s vybranými příspěvky), budou se blogeři podílet na nákladech podle stejného klíče. S kampaní by mohl pomoci iDnes, pokud někdo sežene sponzora, tím lépe.
- Případný výnos se bude dělit podle stejného klíče, případně se výnos rozdělí jen do výše nákladů a zbytek se dá na charitu. Ale moc bych s výnosem nepočítal.
Příklad zaslaného perexu:
Staré pravidlo je jednoznačné: bílé víno se podává chlazené, červené má mít pokojovou teplotu. Přesto se najdou barbaři, kteří si i červené víno strčí do ledničky, případně pro jistotu do mrazáku.
celý článek Libor O. Novotný | Karma článku: 26,90 | středa 6. srpen 2008 14:33