- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V podstatě máte pravdu, ALE jedu slušně v pravém pruhu a potřebuji předjet. Podívám se do zrcátka a vidím v dálce vozidlo. Je tak daleko,že při 130 mám dost času na předjíždění. Jenže to vozidlo za mnou jede 190 a to se dá v zrcátku těžko poznat. A najednou na předjetí dost času nemám. Tady Vaše teorie kulhá. Podobný případ při podstatně nižší rychlosti: ve městě máme neřízenou křižovatku na které odbočuji doleva. Protijedoucí má jasně přednost. Jenže v tom směru je vidět asi 60m dopředu a pak je zatáčka. Pokud protijedoucí jede 50 mám dost času odbočit. Jenže přijedu na křižovatku, nikde nic tak začnu odbočovat a v tom se proti vyřítí auto 80 . Z křižovatky už zmizet nestačím, ale on má přednost. Tak kdo je tu za vola? On jenom překročil rychlost,ale měl přeci přednost. Až se do takové situace dostanete,pochybuji, že budete tak tolerantní k "nirnému" překračování rychlosti.
Mimochodem na té křižovatce je alespoň jedna bouračka měsíčně a stejně tam magoři jezdí 80 .
Na dálnici většinou + - dodržuji povolenou rychlost. Vždy se snažím uhnout rychleji jedoucím automobilům, ale nehodlám to dělat za cenu svého omezení. tzn. pokud předjíždím kolonu náklaďáku se zhruba cca 80m rozestupy ve 130-ti kilometrové rychlosti a s kolonou OA v zádech, tak se fakt odmítám zařadit do zmíněné mezery, protože šance, že mě někdo pustí zpět do levého pruhu je minimální a naopak šance že se budu mačkat delší dobu mezi kamiony ve 100km/h je velmi vysoká.
...pokud byste tak pečlivě dodržoval ta dvě pravidla. o kterých píšete, tak v drtivé většině případů musíte dojet pomalejší vozidlo v pravém pruhu. A je zřejmé, že pak vám takové vozidlo těžko může "nečekaně" vjet do vašeho pruhu. Jiná situace je v případě, že předjíždíte kolonu a někdo v prostřed se rozhodne taky předjet. Pak s vámu souhlasím.
Jeden nápad jak snížit rychlost na dálnici. Prosadit zákon kdy v případě, že jedete maximální povolenou rychlostí plus příp. nějaké povolené procento navíc, tak nemusíte z levého pruhu vyjíždět pokud nejede sanita, hasiči apod. Protože ti co jedou v levém za vámi a blikají tak překračují zákon .
A bylo by po těch co jedou 200 km/h .
Jak je to jednoduché .
Cílem by imho měla být BEZPEČNOST. A té určitě nedocílíte tím, že donutíte rychlejší řidiče předjíždět zprava. Navíc nikdo nemá tak přesný tachometr, aby mohl určit, že jede přesně tak jak má, takže by nevyhnutelně docházelo ke zbytečnému zdržování.
Proč nechápete, že nebezpečí není v rychlosti (na dálnici ve 250 km/h budete i ty hodně pomalé řidiče stále míjet menší rychlostí, než je "bezpečná" rychlost, kterou se protijedoucí vozidla míjí na mnohem užších silnicích, kde je povoleno 90 km/h), ale právě v tom, že rychle jedoucím vozidlům někdo neustále blokuje cestu a nutí je dupat na brzdy. Když pojedete mimo dálnici a někdo z protisměru najednou vjede vám do cesty, taky to bude JEHO vina a ne vaše.
Všechny bych nechal několikrát přejet po dálnici přes celé Německo, aby viděli, že jezdit se dá i jinak. Ono se musí v první řadě chtít jezdit ohleduplně, represe v podobě pokut je až následná.
Neomezit a neohrozit. Lidi nekoukají do zpětného zrcátka nebo koukají, ale neuapnou mozek. V ČR celkem běžné, v SRN výjimka. V Raousku totéž, v Itálii si nedělají násilí a klidně předjedou zprava.
jel až do Lisabonu a zpět.Nešlo by vás naklonovat?
měl byste si ta pravidla, která tady komentujete alespoń přečíst. vyjadřujete se jako Huml.
ale ale, tady si někdo plete dojmy s pojmy. Má to správně. Pokud je v pravém pruhu volno, nemá auto v levém kromě předjíždění co dělat
Mám stejnou zkušenost, tempostat taky používám, ale když dojíždím o něco pomalejší auto a vidím v zrcátku blížící se rychlejší, tak zlehka ťuknu o brzdu, tempomat se vypne, zpomalím, až když mám za sebou volno, tak předjedu a tempomat ťuknutím na tlačítko zase zapnu. A mám klid, 20 tisíc km ročně, z toho polovička po D8 a nějaký ten tisíc po D1+D11 najeto v pohodě a bez konfliktů.