Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MZ

MZak

30. 8. 2011 9:22
Mam lepsi napad...

Doporucuji vyrobit nekolik desitek drevenych praku o velikosti asi 20 metru. Pak bych navrhoval poridit poradnou leteckou gumu (nebo lepsi lano z bungee). Kazdy cestujisi si poridi padak a zaplati si jak daleko si preje cestovat. Podle toho se prak natakne. Cestujici si urci smer a silu vystrelu. Pak uz je jen na nem, kde a jak zatahne za snurku padaku. Myslim si, ze je to genialni napad, jenom to ma malou vadu...Totiz, existuji budovy a kominy a veze atd. Tady to jeste nemam domysleno, ale to by nemel byt uz takovy problem. To necham domyslet na nekom jednodusim, kdo resi takove male detaily. Pro jednoduchost bych navrhoval vsechny takove budovy zbourat, stejne to akorat stini. Nebo by se kazdy cestujici moh vybavit necim podobnym jako je airbag a v pripade narazu by se to nafouklo. Nebo me napadlo, ze by kazdy cestujici mohl sebou mit jednoduchou smerovku na tyci, neco jako kormidlo u letadla (takove padlo). Jen ted nevim jestli to uz nemaji patentovane carodejnice... asi tak :)

0 0
možnosti
MZ

MZak

30. 8. 2011 9:28
Re: Mam lepsi napad...

No a to padlo by mohli pouzivat i v pripade, kdy by cestujici zjistil, ze si zaplatil malo a ze tam nedoleti. Proste by musel ve vzduchu zacit padlovat, aby sebou nebouchnul o zem driv nez potrebuje... Jen nevim jestli uz to predemnou nekdo vymyslel...

0 0
možnosti
MZ

MZak

30. 8. 2011 9:15
A jak to jako utesnite ?

Dokazete si vubec predstavit jaky obrovsky podtlak by jste vytvoril ? Pokud se Vam podari najit technologie, ktera je schopna utesnit takovy obrovsky tlak, tak pak se vam z toho vlaku stane jojo na gumicce... To je asi tak jako kdyz zkusite natahnout zacpanou zdravotnickou strikacku. Ten vlak by do te dalsi zastavky ani nedojel...by ho to strelilo zpatky jak nic...

0 0
možnosti
JZP

Jožin z planin

29. 8. 2011 13:24
Vesmírné dělo

Něco podobného by teoreticky šlo použít k dopravě materiálu do vesmíru. Vakuovaný tunel vedený po úbočí nějaké vysoké hory (a třeba ještě vysoko nad vrchol, kde je řidší atmosféra). Uvnitř by byla "střela" poháněná lineálním elektromotorem (maglev) a na horním konci by se otevírala brána těsně před průletem střely. Pro dopravu lidí by musel mít tunel mnoho desítek kilometrů, aby je nerozačkalo přetížení, ale na materiál by stačil relativně krátký (několik km). Má to ale spoustu nedořešených problémů, takže rakety zatím vycházejí jako rozumnější varianta stejně jako auta a vlaky pro dopravu mezi městy.

0 0
možnosti
N

Novotnak

29. 8. 2011 14:18
Re: Vesmírné dělo

A to je taky zajímavý koncept. Možná by stálo za to ho dořešit. ;-) Bylo by drahé to postavit, ale jak by to jednou fungovalo, tak už by byla doprava zatraceně levná (proti současnosti).

0 0
možnosti
K

kaštánek2

29. 8. 2011 9:21
Vize je to krásná

No vize je to krásná...ale.

Je to bohužel o těch penězích. Podívejte se na současnou situaci kolem železnice. 20 let se tady "budují" koridory. Ona je to spíše taková důkladná údržba tratí aby se nám nerozpadly. Nemáme na to, aby jsme postavili 20 km dlouhý tunel Praha-Beroun, který měl mít parametry vysokorychlostní tratě s Vmax asi 250km/h. A pokud se máme bavit o nějaké návratnosti investice, tak si nedokáži představit, za kolik by se musela prodávat jízdenka, aby se to vyplatilo.

Ale jak píšu. Vize je to krásná. Ale realizaci bych viděl tak někdy v 22. století:-)

0 0
možnosti
PK

dolch

29. 8. 2011 10:09
Re: Vize je to krásná

To už bude určitě fungovat teleportace :-)

0 0
možnosti
KN

Karl Novak

28. 8. 2011 14:06
Potrubní pošta není nic nového.

Naopak, magnetická levitace je neodzkoušená, prakticky něco jako prototyp.

0 0
možnosti
N

Novotnak

28. 8. 2011 14:25
Re: Potrubní pošta není nic nového.

Potrubní pošta je něco jiného. Posun je sice zajištěn stejným typem energie, ale nedochází zde k předávání energie zpět plynu. Což je právě to o co mi jde!

0 0
možnosti
PN

Petr z Bologni

28. 8. 2011 13:26
...

Musim Vas zklamat, tenhle princip je propran uz ze vsech stran. Existuji i vcelku rozumne projekty dovedene do znacneho stupne rozpracovanosti (nejen brzdeni a rozjezd, ale i automaticke udrzovani vzdalenosti mezi vagony). Velky technicky problem predstavuje tesneni, jak celeho systemu, tak jednotlivych vagonu. Mensim modelem takoveho systemu je potrubni posta pouzivana od 30. tel minuleho stoleti (tusim, mohu se mylit). Za urciteho predchudce uvedeneho principu je mozno povazovat pohon linearnim parnim pistem, uzivany na zacatku minuleho stoleti k pohonu malych vlaku a ktery byl rozvinut do podoby parniho katapultu na dnesnich letadlovych lodich. Tam je ale system inversni - pohaneny objekt je vne potrubi s pistem.

0 0
možnosti
N

Novotnak

28. 8. 2011 13:48
Re: ...

Ani jste mě nezklamal, celkem jsem očekával, že na to už někdo přišel, jen jsem o tom zatím nikde nečetl. Potrubní pošta sice také pracuje na základě podtlaku, ale jinak je to principielně úplně něco jiného. Šlo mě především o princip úspory energie.

A souhlasím s tím, že těsnění je největší problém, především proto jsem psal, že by se muselo s určitými ztrátami počítat. (Tím nemyslím na životech, ale energií :-) Když mohou těsnit dveře u letadla, mohou těsnit i dveře u vlaku...

0 0
možnosti
X

xychteen

28. 8. 2011 13:12
Cimrmani už to dávno vyřešili...

..."...rourou už cestuje kdejakej halama, až do Bakova jsem před sebou tlačil křupana v okovanejch botách..."

:

Jak byste to financoval? Z ušetřených sociálních dávek?

0 0
možnosti
  • Počet článků 205
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1374x
Obyčejný kluk s často nepopulárními názory. Co mě děsí: "Většina má pravdu i když se mýlí!" Moje moto: "Kam jde dav, tam nejdu já!" ... Pokud nejdou stejným směrem.

Seznam rubrik