Diskuse
Železniční alternativa k metru D
Děkujeme za pochopení.
J i ř í
Protinávrh
Možná bych raději vybudoval na sídlišti Krč lehké letiště.
vovák
Re: Protinávrh
Přeprava krčských obyvatel do centra řiditelnými vzducholoděmi?
Já osobně třeba nechápu, proč nebyla jako jedna z variant uvažována možnost vykopání plavebního kanálu s přístavem u Krčské nemocnice. Potok tam kolem teče, úplně by stačilo ho trochu rozšířit a prohloubit...
Jan.P
Návrh
http://zdenekjonas.blog.idnes.cz/c/147737/Model-primestske-dopravy-pro-Prahu.html
Jak jsem psal. Ono půjde těžko budovat železnici nově, když se neumí ani pořádně využít a rozchodit stávající tratě.
Přiměřeně rychlé šípy
Odborné hledisko
by autor i většina diskutujících zřejmě byla ochotná respektovat, otázka je, do jaké míry hrálo pří výběru výsledné varianty roli. A do jaké míry se o dopravních stavbách rozhoduje z pohledu toho, jak moc se na nich pijavice přisáté na státní a obecní rozpočty dokáží přikrmit.
Přiměřeně rychlé šípy
Re: Odborné hledisko
reakce na příspěvek nebolševika níže.
nebolševik
pane Norku a mnozí diskutující:
já se vždycky, když se někde objeví podobně "zasvěcené a odborné" povídání divím, proč vlastně financujeme odborné školy a za drahé peníze necháme studovat a vychovávat odborníky. Vždyť by přece stačilo předhodit různé záležitosti, namátkou: energetiku, silniční síť, pražskou dopravu, výrobu potravin a tak dále ad infinitum, lidem jako je pan Norek, jistý Kocáb, Džamila, diskutujíc zde, a opět - a tak dále ad infinitum. Oni by to hravě vyřešili, tedy asi stejně jako jistá Jihočeská matka školství! Že si takový lidový specialista, řekněme na tu energetiku, plete kilowaty s kilowathodinami a možná ani netuší, že je mezi nimi nějaký rozdíl, to je pouhá zanedbatelná maličkost.
(Jen tak mimochodem, dali byste si někdo pižlat slepé střevo od holiče - tedy nic proti holičům, samozřejmě. Sotva, ale klidně necháme kecat do vysoce odborných a nesmírně složitých problémů kdekoho. Zřejmě proto, že se to nikoho přímo a osobně netýká.)
Matifuck
Re: pane Norku a mnozí diskutující:
Asi jste nepochopil, že zdejší diskuze z většiny slouží k tlachání a dělání se chytřejším, než člověk doopravdy je. Neberte nám i sobě ty chvilky slávy. Navíc pokud máte nějaký fundovaný názor na věc, založte si vlastní blog. Pro mě je to například zajímavá informace, že by tu mohla být další varianta - i když nevím, jak by byla reálná a finančně výhodná. Doposud jsem slyšel jen metro D, metro D a nic jiného.
Nečest práci.
tak si to vypni, ti ůde
ježiš,
to je dlouhý, ježiš to bude asi i dlouhá diskuz. já sem chytrý, ne, já.
johnny.w
vysoká korupce vyhrává
ČEZ vyhraje VŽDY, Metrostav (zatím) skoro vždy. :-(
Chápe tu prosím někdo, jak můžou tyto firmy BEZTRESTNĚ vyplácet Z NAŠICH DANÍ, nebo ´skoro daní´ v přípradě síťových monopolů, tak VYSOKÉ DIVIDENDY??
petrhajek.blog.idnes.cz
Re: vysoká korupce vyhrává
to asi k clanku nepatri....
Nicmene - dividendy se vyplaci ze zisku. Pokud ma firma zisk, muze jeho CAST vyplatit jako dividendu. Kde je problem? Navic tato dividenda (treba jako u CEZu) je nezanedbatelny prijem do statniho rozpoctu.
Problem je spise u statnich firem, ktere sice zisk nemaji, za to jsou v bohatem minusu, ktery musi sanovat stat (CD, CSA...)
mysak001
lobby
Podivejte, metro bude.. I kdyby melo stat 200x tolik a byla to nejvetsi kravina na svete :-) lobby Metrostavu je silne, prostor pro cele baliky penez do kapes chudacku urednicku a politiku je u takove investice obrovsky :-) par smejdu se pomeje a bude :-)
Je jasny, ze je zeleznice v ohromnem mnozstvi pripadu levne a rychle reseni. Z toho ale moc nekapne, takze se bude cekat 15 let na nove zastavky metra. Holt co si tam volime, to tam mame. Dobre nam tak ze.. :-)
Martin Šubrt
Re: lobby
Smutné je, že nyní stavíme metro do Motola se zatížením cca 9 000 lidí denně v každém směru, tj. kromě Depa Hostivař nejméně zatížený úsek v Praze. A ač dostaneme z EU 8 miliard (5 miliard z toho jsme do EU poslali), tak 12 miliard dámě ze svého. A na potřebné D, které od jiné nemocnice má vézt 5x tolik lidí a nahradit kolony smrdících busů stojících v zácpách - tak na to nám nezbude. Budeme muset předělat odbavovací systém - miliarda vyhozená, budeme muset koupit nové tramvaje 3,5 miliardy vyhozených, dostavět obchvat kulaťáku k Blance - 5 miliard vyhozených atd. ODS měla na plakátech jde to i bez dluhů, přitom město skrytě zadlužila naprosto fatálně devastujícím způsobem - bohužel metro D je jedna z věcí, kterou potřebujeme proklatě nutně, ale asi na něj opravdu mít nebudeme - sotva zbude na provoz...
radim36
Zajímavý rozbor
A vypadá docela erudovaně.
Jen se mi zdá, jak už tady předtím někdo napsal, že vlaky nebudou mít takovou kapacitu jako metro. Minimálně ne bez rozsáhlé rekonstrukce trati a nových vagónů. Pokud budou vagóny současné a interval mezi nimi v minutách, nikdy by to neprošlo. Kvůli hluku, protože je rozdíl vlak jednou za půl hodiny a vlak každou minutu. Potom kvůli tomu, že jakožto venkovní koleje potřebují křížení s cestami, vlaky by věčně stály, protože na 10 kilometrech trati by bylo třicet přejezdů, na kterých by minimálně jednou denně vjelo do cesty vlaku autem nějaké hovado. Potom u nás si lidi navykli běžně chodit po trati, to by taky zvláště v Praze s velkou koncentrací všelijakých opilců a feťáků ty vlaky věčně kvůli nim stály....
Kozel_
Re: Zajímavý rozbor
Povrchová trať nemusí být vázaná na současné soupravy příměstské dopravy ČD. Ty jsou stavěny větší zastávky mezi stanicemi. I nová trasa metra vyžaduje nové vozy, podobně nová železniční trať taky vyžaduje nové vozy, ty stávající totiž někde jezdí plus nějaká nutná záloha. Pro povrchovou rychlodráhu by nebyl problém vozy uzpůsobit městským potřebám. Ono lze tvrdit, že podobně lidi chodí i po tramvajových tratích - většinou nechodí. Ani na frekventovaných vlakových tratích lidi běžně nechodí, nemyslím teď trať Libáň - Kopidlno, ale někde, kde jezdí hodně vlaků. Pochopitelně, zde by nešlo o železniční trať, kde projede všecko možné, ale jezdila by zde jen městská linka, jak u metra či tramvají. Křížení s povrchovou dopravou jde vyřešit více způsoby, souprava by nebyla schopna brzdit jak tramvaj, i té to trvá pěkný kus. Ale udělat železniční nadjezd, podjezd, tunel je jednodušší, než celou trasu hloupit hluboko pod zemí nebo i hloubením z povrchu do relativně menší hloubky.
Martin Šubrt
...
Ovšem již delší dobu existuje varianta vlakového řešení. Spojení železničních tratí od Braníka a Hostivaře s Negrelliho viaduktem tzv. Novým spojením II. V této rovině je vlak skutečně doplňkovým prostředkem, ale existuje spolu s merem D. Byť osobně pak nesouhlasím s kopáním tunelů z Nuslí na Hlavák pro metro D a pak i pro vlaky, což je skutečně dle mého luxus. Metro D pak slouží pro spojení Pankrác - Nusle - Vršovice - Vinohrady - Žižkov - Jarov - Libeň - Vysočany. Přestupy na vlak má ve Vršovicích, v Libni i Vysočanech, odlehčuje centrálním přestupům, obsluhuje novou zástavbu u Nákl. nádr. Žižkov a odlehčuje směrově tram. tratím na Vinohradské, Francouzské, Seifertově. A z Nuslí se místo tunelu D postaví jen a pouze žel. tunel pod. Hlavák právě s propojením na letiště.
- Počet článků 47
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2145x