Diskuse
Ekologie a kruhové objezdy
Děkujeme za pochopení.
Miloslav Šimek
Tak osobně se domnívám, že problém je úplně jinde ...
obecně se snad má zato, že kruháče se dělají kvůli bezpečnosti provozu. Moc nechápu účel článku.
jn
Re: Tak osobně se domnívám, že problém je úplně jinde ...
Účelem článku nebylo řešit bezpečnost provozu, ale poukázat na mylné tvrzení ekologa, že kruhové objezdy snižují emise.
Wopi
proboha
zas nějaký mudrlant (a podle fotky nejspíš starý funkcionář)
G-lock
Re: proboha
hoď link na svoje foto. Ať autor může zhodontit tebe.
... a bude to 1:1
pedr64
autor asi zapomíná na to
že hlavním cílem budování rondelů není ekologie, ale bezpečnost provozu
Jiří Němejc
Re: autor asi zapomíná na to
Autor se o bezpečnosti provozu zmiňuje, nezapomněl na to. Ale článek se týká kruhových objezdů a ekologie.
wildge
Jaksi se zapomnelo
na srovnani s krizovatkami se semafory. Prave ty jsou ve vetsine na mistech, kde vznikaji kruhove objezdy. A jsou tam proto, ze klasicka krizovatka hlavni silnice s vedlejsi na danem miste nema smysl, protoze provoz je velky ze vsech stran. Tam, kde ma smysl mit jen tu klasickou krizovatku (to znamena, provoz je hlavne v jednom smeru a pritom nema smysl zpomalovat dopravu z bezpecnostnich duvodu), tam neni treba neco menit.
Kruhove objezdy maji nevyhody, napr. na vicepruhovych komunikacich jsou evidentne hrdlem. Nehodi se proto na krizovatky opravdu velkych komunikaci. Tam jsou nejlepsi mimourovnova krizeni (na nemeckych dalnicich je ale taky obcas videt, ze nejsou samospasitelna). Tam kde je provoz mensi a kde je misto na jejich vybudovani jsou ale dobrym resenim. Navic jsou architektonicky zajimavym mistem, jak je videt prave ve Francii, kde byvaji vykladnimi skrinemi obci s kvetinami a fontanami.
Glock
Re: Jaksi se zapomnelo
Ano, souhlasím. Něco podobného jsem chtěl napsat.
martin
pro upřesnění
Kruhové objezdy OPRAVDU podstatně snižují emise, snižují nehodovost a zvyšují plynulost provozu. Především všude tam, kde nahrazují klasické semafory, ale i tam, kde je výjezd z vedlejší silnice na hlavní obtížný, neboť hlavní tah je frekventovaný. V obou případech je totiž nutné vozidlo ZASTAVIT. Jde o to, že nejvíce emisí vzniká při ROZJEZDU stojícího vozidla. Pokud na kruhovém objezdu pouze ZPOMALÍTE, spotřeba a tím pádem i emise jsou podstatně nižší. A to nemluvě o emisích stojících vozidel na červenou nebo čekajících na vjezd na hlavní. Poněkud mne udivuje, když to expert, za kterého se označujete, evidentně vůbec neví!
Tomáš Fiala
Souboj subjektivních dojmů
Zdá se mi to jako subjektivní dojem, který není podložen ničím. Ani zveřejněnými hodnotami, ani odkazem na ně. Pokud jde o kruhové objezdy uvnitř měst, není právě na frekventovaných křižovatkách velký rozdíl mezi auty na hlavní a vedlejší silnici a právě plynulost celkového provozu (ne jen na hlavní) je přínosem. Ale toto je stejně subjektivní, jako názor autora.
- Počet článků 27
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1546x