Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BK

Blábol bez hlavy a paty.

1 2
možnosti
RC

Blabol. Kdyz vznikla teorie relativity, tak byla nejenom nepouzitelna pro praxi, ale zasadne odmitana. A vidite, netrvalo dlouho a ukazuje se jako docela dulezita vec. Zakladni vyzkum totiz z kratkodobeho hlediska ma malokdy neco prospesneho pro praxi. Nema tedy pravo na to, aby byl provozovan?

2 0
možnosti
ZS

Já zase tohoto ministra považuji za chaotika a střelce od boku. Jeho návrhy jsou většinou jednotlivosti vytržené z kontextu (začátek školy od devíti hodin, další hodina tělocviku týdně), mnohdy protichůdné (například rozšiřování výuky jazyků a zároveň omezování působení nekvalifikovaných učitelů na školách, kterých je mezi jazykáři nejvíc) a některé nerealizovatelné a zbytečné (navyšování kapacit školek, kde dříve, než se stihnou vybudovat, nastoupí zase slabší ročníky).

Dobrý ministr školství pro mne bude ten, kdo vtiskne současnému chaosu nějaký řád. Nemusí to být zrovna jednotné osnovy, ale minimum, co by se žáci měli v tom kterém ročníku a škole naučit, by určeno být mělo. Stejně tak by měla být rehabilitována maturita a vysokoškolské tituly jako něco, co není samozřejmostí a jejich držitel musí něco předvést, nikoli sjednocovat státní maturitu na nižší úrovni. Učňovskému školství je třeba vrátit jeho smysl - tedy naučit učně řemeslu, nikoli filozofii nebo integrálnímu počtu. Nic takového nový ministr zatím nenabízí.

4 1
možnosti
Foto

1. V současnosti je nejprestižnější lékařskou fakultou II. LF UK v Praze a nikoli I. Nenechte se zmást pořadím. 

2. O Ústavu obrany slyším poprvé a to myslím nemám tak špatný rozhled. Kdo jsou absolventi? Jaké mají zaměření? Děkuji za vysvětlení

3. Odkud víte, že hňupové z řad učitelů ukazují dětem ostnatý drát a učí je, že tohle byl komunismus? Vyznění vašeho článku je takové, že pokud by jim vysvětlovali, že komunismus nebyl koncentrák, ale ráj na zemi, již by nešlo o "hňupy", ale spolehlivé jedince.

5 2
možnosti
Foto

Tak dobrý den, pane Vodvářko, nemám sice žádný čas na diskuse, ale budiž. 1/ mohl bych tam samozřejmě jmenovat i další vysoké školy a jejich fakulty a kdybych tak chtěl učinit, napsal bych tam i tu vámi privilegovanou II. lékařskou fakultu, ale i řadu dalších veřejných vysokých škol. Uvedl jsem školy pouze příkladmo, což byste mohl, při vaší inteligenci, pochopit. 2/ O žádném ústavu obrany nikde nepíši, naučte se číst! Já píši o prestižní vojenské vysoké škole, která nese název "Univerzita obrany" a sídlí v Brně. Že Vy o ni nic nevíte je dost smutné. 3/ To jsou, bohužel, příklady ze života současných základních škol, byť jen některých. V první třídě se děti mají naučit základy čtení a psaní a nikdo je nemá zatěžovat smyšlenými politickými hovadinami. To dělají pouze někteří nevzdělanci, kteří si tam nyní, bohužel, hrají na učitele a sami jsou hloupí a ještě se tím účelově chlubí i v televizi, aby si "našplhali" u novodobých vůdců. Stačí? Tak buďte zdráv.:-)

1 4
možnosti
MP

Jako laik si myslím, že mnohdy je nekvalifikovaný učitel nesrovnatelně lepší a naučí mnohem víc tím, že dovede motivovat k učení nebo  k dané látce.

0 1
možnosti
PP

Možná jste byl dobrý nástrojař i policajt. I když o VB tu asi víme svoje. Proč si ale myslíte, že rozumíte školství?

2 2
možnosti
Foto

Mimo jiné, pane Pospěchu, již od roku 1986 vyučuji na několika vysokých školách kriminalistiku, trestní právo a některé další bezpečnostní obory, a pro řadu dalších vysokých i středních škol jsem osobně zpracovával výukové programy. Takže o tom něco málo vím. Ale hlavně také komunikuji s různými lidmi, učitele nevyjímaje. Patent na rozum si však nedělám. to ne.:-)

1 1
možnosti
  • Počet článků 100
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1165x
Emeritní vrchní policejní rada a plukovník Policie České republiky ve výslužbě, akademický pracovník Policejní akademie České republiky v Praze - vysokoškolský učitel Katedry kriminalistiky a docent ve vědním oboru "Teorie obrany státu" se specializací na trestní právo, kriminalistiku, kriminologii a další bezpečnostní obory, autor několika odborných monografií (např. Mafie a zločinecké gangy), mnoha vysokoškolských skript a učebnic a dalších více než 150 prací, stínový ministr vnitra za LEV 21.

Seznam rubrik