- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V každém případě si v předvolební kampani i Zeman vytváří honosnou výkladní skříň. Je to evidentně účinné. Investovat mnoho do povrchní reklamy, na kterou slyší lidé, kteří o dalších souvislostech nechtějí moc přemýšlet, se vyplácí. A je jasné, že Zeman svým přirozeným smyslem pro humor a pohotovými reakcemi tohle zvládá výborně. Tím, že nás politické výkladní skříně oslovují, si ale škodíme sami. Politika je pak logicky na stávající úrovni. Myslím, že je to jako s prodejem zboží. Obrovská investice do reklamy naláká masu lidí k nákupu drahého zboží. Vysoké zisky pak vytváří možnost ještě větších investic do reklamy typu "vytočte si slevu" a přiláká ještě větší masu lidí. Kupující si tak připlácejí za to, že nad nákupem nemusí příliš uvažovat a mohou se euforicky oddávat povrchním, ale úderným reklamním sloganům. Mám pocit, že s politiky je to obdobné. Za monstrózní volební kampaně, kterým podléháme, musíme obětovat stále více svojí energie do stále více zbídačeného státního rozpočtu. Podle mne je právě Zeman, stejně jako Klaus, výrazným spolutvůrcem tohoto stavu české politiky. Ideálem by bylo, kdyby politické kampaně probíhaly s nulovým rozpočtem jednotlivých kandidátů. Já si v budoucích volbách budu vybírat už jenom výhradně takovéto kandidáty. Nebo alespoň ty, kteří se k tomu co nejvíce přibližují. V tomto ohledu pro mne není Zeman o nic lepší než Klaus.
Další články autora |
Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....