- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jsem zvědavý, jak se bez jaderných elektráren vypořádají s takovým nárůstem spotřeby.
Zpočátku zcela bez problémů. V první fázi budou nasazovány "propagační hybridy", které vykazují výrazně menší spotřebu el. než 100%-ní elektromobily. Nedávno jsem psal zde na blogu o Chevrolet Volt - pro něj se udává na jedno dobití 8kWh (viz článek Obamovy zelené automobily). Při jednom milionů aut to ročně obnáší cca 3 TWh, tj. cca 0,5% DE spotřeby. Ovšem v r. 2030 už jich chtějí 5 milionů a navíc by se zřejmě měly masově objevovat elektromobily - a to už se spotřebou může zacvičit.
držím Němcům palce a doufám, že se totéž brzo začne prosazovat i u nás.
bych doporucoval ustrihat ty draty co jdou od nas do Nemecka. On jim prvni proradny blackout ty elektricky nesmysly vyzene z hlavy.
Němci chtějí výrazně redukovat výrobní základnu (Atomausstieg) a zároveň zvyšovat spotřebu (e-mobily) => budou více nakupovat ze zahraničí, proč jim po těch drátech neposlat více elektřiny za velmi slušné ceny? Zvláště elektřina nakupovaná neplánovaně v případě problémů v síti je za super peníze.
Nabíjení baterií v průběhu noci může napomoci vyrovnávání diagramu zatížení (což může pomoci německým operátorům PS).
Ovšem domnívám se, že ten nástup hlavně nebude tak rychlý (každý rok 100 000 nových e-aut?).