Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M

MichalCB

15. 6. 2012 9:17
Nenašel jsem

snad odstavec, se kterým bych se mohl ztotožnit. Dovoluji si tvrdit, že ve většině svých tvrzení nemáte pravdu (i když uznávám, že jiný názor nemusí být nepravda). Až dostudujete, začnete pracovat a začnete žít jiný život než rádoby ukřivděných studentů, po kterých chce, aby se nedejbože učili, možná budete mít na věc jiný náhled.

Vyberu jen pár věcí: uvádíte, že stát předal předal organizaci SM společnosti CERMAT a sudenti jsou v jejích rukách. V CERMATU jsou v drtivé většině odborníci a pedagogičtí pracovníci, kteří naopak mají o studenty zájem, mají zájem o to, aby se upadající vzdělanost a kultura našeho školství "postavila na nohy". Bohužel (?) vše co CERMAT udělá prochází přísným dozorem a schvalováním MŠMT (CERMAT se bez nich ani "neuprde"), kde -dovoluji si tvrdit- ani zdaleka tolik odborníků není. Pak vznikají různé paskvily a problémy...

0 0
možnosti
M

MichalCB

15. 6. 2012 9:18
Re: Nenašel jsem

pokračování

Úsměvný byl odstavec ohledně solidarity, kdy kvalifikovaní mohou dopomoci nekvalifikovaný. Co znamená kvalifikovaný? S maturitou? Co znamená dopomoci? Když jsem žádal o místo učitele na střední škole, nabízeli mi takový plat, který nedosahoval ani na dvojnásobek toho, co měl kamarád podlahář bez jakéhokoliv vzdělání. A takto to v naší společnosti bohužel funguje. Je tu mnoho vysokých škol produkující množství lidí s diplomem. Kolik z nich zůstává v oboru? Nakonec zjistíte, že ten váš diplom je v mnohých případech spíš překážkou při hledání nového zaměstnání (zkušenost vlastní, manželky i známých).

0 0
možnosti
RC

josefbad

15. 6. 2012 9:26
Re: Nenašel jsem

ono je rozdil mezi kvalifikovanym (ma papir) a tim, kdo neco umi. V USA mate spoustu absolventu VS, kteri se zivi manualni praci, protoze vystudovali naproste kraviny (u nas je s tim srovnatelna historie komiksu).

0 0
možnosti
M

MichalCB

15. 6. 2012 9:18
Re: Nenašel jsem

pokračování

Ano MZ by měla ověřovat to, co student nabyl v průběhu studia na střední škole. To je ale vizitka jejich učitelů, co je naučí... ale i vlastní, co se sami naučí. Měla by být nějaká hranice (a ta je/byla v osnovách), které by se měli držet všichni učitelé tak, aby studenti na všech školách měli stejné znalosti a vědomosti. Z vlastní zkušenosti vím, že např. úroveň studentů na VŠ je tragicky rozdílná. Jedničkář na střední propadá, naopak čtyřkař je premiantem. Je to v pořádku?

A takto bych mohl pokračovat dále a dále.

Každopádně jsem přesvědčen o tom, že úroveň vzdělání středoškoláků by mělo být srovnatelné (nechám stranou specializované obory). V budoucím zaměstnání se vás také nebudou ptát na to, co vás učitel během studia učil, ale co umíte.

0 0
možnosti