- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Navíc zatímco u nás vyrobený zdravý řepkový olej lijeme do nafty , do potravin se dováží zdravotně problematický palmový.
Paradoxem je i to,že biosložka se nepřidává do topné nafty,kde by to narozdíl od aut vůbec nevadilo.
Autor zapoměl dodat, že biopříměs v naftě spolehlivě zničí vstřiky moderních aut během pár desítek tisíc km, což je oprava drahá jako prase. Běžná Evropská auta jsou na to svinstvo co se leje do nádrže dimenzována, ale třeba japonské motory jsou dělány na kvalitní arabskou naftu a majitelé nových aut za milion mají smůlu - údajně nemají šanci ani na reklamaci.
Autor to uvádí. Sice nepřímo, ale píše to. Kdyby se měl rozepisovat, co všechno rozpadající se složky olejů ničí, nestačil by mu internet.
Nenašel jste někdo nebo neví autor kde by byl zdroj té statistiky, kolik se palm.oleje doveze do EU a kolik se z toho použije na co včetně biopaliv? Děkuji.
Přimíchávání biopaliva do nafty i benzínu nemá žádné ekonomické ani ekologické opodstatnění, pouze zdražuje českým spotřebitelům cenu pohonných hmot a přináší nezasloužené zisky producentům a zpracovatelům biopaliv. Čeští motoristé zaplatili při tankování za biopaliva v roce 2011 2,8 miliard korun navíc.
V Indonésii a Malajsii by se určitě líbilo Babišovi
Nelíbilo. myslím, že bude jako první bojovat proti výrobě oleje v těchto zemích a podporovat řepku olejnou v ČR.
kdysi, ještě na škole (všz) jsme jen tak z prdele počítali, jaká je energetická výtěžnost řepky na bionaftu. Včetně dopravy, zpracování, obdělávání půdy ochrany rostlin a jiných agrotechnických zásahů. Došli jsme k tomu, že se na 1 l bionafty spotřebuje 1.5-3l nafty fosilní....
Martine, to je dost velke rozmezi 1,5-3 litry. Na to, ze jste to pocitali na vejsce.