Děkujeme za pochopení.
Z11b86y83š49e37k 26H77l49i35n29k59a
"Tvorba softwaru je exaktní obor, kde je možné jasně popsat zadání úkolu, následně řešení jednoznačně naprogramovat a otestovat."
Hmmm... Zkusím k tomu říct něco ze své něco málo více než třicetileté praxe: nic takového jsem dosud nezažil... Nikdy jsem neviděl - tedy u nějakého komplexnějšího řešení, triviální malé utilitky vynechávám - jasné popsání úkolu. Z čehož plyne, že ani jednoznačné testování nepřichází v úvahu. Operační systémy celkem jasně spadají do kategorie netriviálních úloh...
Ale i v případě dostatečně (sic!!!) popsaného zadání úkolu není nikdy splněna podmínka všech možností, které mohou při provozu úlohy nastat. Tedy vývojářský tým si musí takové scénáře domýšlet a podle toho stavět testy. Téměř nikdy se nestane, že by takový tým dokázal pokrýt všechny možné scénáře, které mohou nastat. A čím komplexnější úloha, tím méně je pokrytých reálných scénářů. Nebo obráceně, kdyby měly být opravdu pokryty všechny možné scénáře, nikdy byste takovou práci nezaplatil a operační systém by se vůbec nedostal na trh.
Vy vlastně požadujete, aby SW vyhověl nadirigovaným normám z pera zákonodárců (převedeno na škodlivost spalin), bez ohledu na to, zda je něco takového dle současného poznání možné.
J57a19n 66R94á87ž
Důsledkem aféry "VW diselgate" bude, že se do osobních aut přestanou montovat výrobně drahé, těžké a hlučné diesel motory.
Spotřeba, výkon a kroutící moment moderních benzínových motorů je na úrovni dieselů a v poměru k obsahu motoru, jsou na tom benziňáky už dnes líp. Takže jedinou rozumnou reakcí koncernu VW je, že nebude pokračovat ve vývoji dieselagregátů. Za což zaslouží pochvalu.
J25i72ř25í 27H40e69r49m34á67n48e12k
Já myslím, že základem problémů firmy VW není chyba, ale podvod. Dobře naprogramovaný podvod.
K43a88m74i68l 27K21u14b94á56t
Máte pravdu, že ve všech operačních systémech jsou chyby a to někdy i dlouho. Problémem je, že objem úplného komplexního testování nové verze OS by byl tak dlouhý, že by nová verze nikdy nevznikla.
U Windows je nutné pochválit Microsoft za jejich pravidelné bezpečnostní i funkční updates, které chyby buď zcela odstraní nebo alespoň omezí. Ale prvním předpokladem je, že se chyba (v OS i aplikacích) vůbec zjistí, pak se dá (často i rychle) opravit. Pokud o ní nevím, nemohu ji opravit.
Dále je třeba rozlišovat podnikové (korporátní) uživatele a domácí uživatele.
Korporátní uživatelé, kteří mají své zařízení zajištěno fire wallem, dalšími bezpečnostními zařízeními na úrovni podniku a také bezpečnostními a provozními politikami, které jim automaticky (pravidelně) nainstalují potřebné updates a také provedou scanování jejich PC na viry i malware. Tam se chyby téměř neprojeví.
Na rozdíl od nich domácí uživatelé často pracují s nepodporovanými OS (Windows XP), vypínají updates, nepoužívají aktuální antivir a stahují programy z podivných a nedůvěryhodných zdrojů. Tím vším je jejich PC mnohem zranitelnější a může sloužit i k šíření virů a malware zpět do internetu.
J77i95ř55í 63N19á30p50r67a65v73n29í65k
A chváli byste Škodovku, pokud by v brzdách u Kodiaqu odstranila chybu, která by
tam byla od dob staré Felicie?
Tvůrci hardware/ hmotných výrobků jsou od dohledem a tlakem. To je správně.
V případě SW to neplatí a ta volnost (rozmazlenost) je vidět na chování velkých SW firem. Malé firmy a programátoři pak mají dvě možnosti. Buď přijmou jedinou pravdu hlásanou Microsoftem nebo budou tiše skřípat zubama.
Mimochodem. XP jsou staré a výrobce je nepodporuje, to je v pořádku. Mnoho lidí si koupilo a používá výrobky, ke kterým výrobce nenabízí náhradní díly. Problém XP a dalších verzí Windows je v tom, že výrobce neopravuje své výrobní vady v XP a to způsobuje bezpečnostní problém.
To je něco jiného než náhradní díly k automobilu.
Pokud by byl OS dobře navržen nebo doplněn o kvalitní kontrolní mechanismy, tak
není potřeba antivir a modifikovaný program nemá šanci -http://www.slideshare.net/JiNapravnik/the-thee-laws
D85a35n87i34e65l 48K76r53o47n30e36r
To samozrejme je uplne neco jineho. Jestli nekdo umyslne pouzije ve voze kod, ktery upravuje chod motoru tak, aby v testech prosel a za normalnich okolnosti auto produkuje mnohem vice skodlivin, je to v kazdem pripade podvod. Co se tyce zneuziti chyb v softwaru utocniky, je to za prve vec neumyslna a za druhe naprosto nikdo na svete neni schopen naprogramovat tak komplexni vec jako je operacni system tak, aby byla bez chyb. Ono vlastne bezpecnostni chyba ani ve sve podstate neni chybou. Je to vlastnost, ktera je zneuzita. Chyba by byla, pokud by ten software delal neco jineho, nez co se po nem zada. Pokud vam nekdo zkopiruje signal ovladace, kterym odemykate auto a diky tomu vam ho potom odcizi, je to chyba automobilky? Relativne ano, ale nikdo neni schopen udelat zabezpeceni, ktere se neda obejit. Neznamena to vubec, ze by delali spatne svoji praci.
J63i68ř10í 41N57á31p70r74a83v65n30í60k
Byly doby kdy se říkalo "Neříkej, že to nejde, ale zkus nějaké řešení najít"
Pak přišli "IT odborníci" a ti tvrdí, že nějaké věci nějdou a navíc v situaci kdy se jedná o čistě lidskou práci. Absurdistán v praxi.
Pokud jsou ve Windows a prohlížeči IE chyby společné pro několik verzí po sobě, tak výrobce (Microsoft) dělá špatně svojí práci, minimálně v tom, že nemodernizuje zdrojové kódy ke svým programům. Je to pracné, je to náročné, ale je to možné!!
Pokud jsou operační systémy, které jsou "děravé jak cedník" a jiné jsou odolnější (nejsou dokonalé, ale jsou méně zranitelné), tak je to jasná ukázka špatné práce tvůrce operačního systému.
Názor, že to nejde je cesta do pekel.
- Počet článků 71
- Celková karma 18,39
- Průměrná čtenost 1768x
Prvního hackera jsem vypátral v roce 1999, prvního vykradače bankovních účtů přes internetová bankovnictví v roce 2002.