Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Acidburn

6. 12. 2007 18:21
A krom toho

A nesstémový krok - ale kruci, čí je to krok? Kde tato vláda, vedená Topolánkem, nechala Waltra Bartoše? Kde se projeví koncepce školství dle ODS, která není vůči platům nivelizační? Kam zmizely ony systémové reformy?

Jsou snad v koaliční smlouvě? Nejsou, kdo by je tam dával, když tam není ani tak zásadní věc, jako je volba prezidenta. Kdy se podfinancované školství bude konečně zase řešit? Až mi bude 40? No to už ale bude pozdě...takže proto ta stávka.

0 0
možnosti

Josef Myslín

6. 12. 2007 20:50
Re: A krom toho

Že vláda dělá skoro vše polovičatě či špatně, to je fakt. Ale dluhy a nedostatek peněz, to je fakt také.

Sám jsem řekl, že školství musí být prioritou. Ale pak měla být stávka za změnu ve školství a ne za zvýšení mezd.

Přiznám se, že osobně bych peníze pro učitele našel v kapitole sociálního systému. Tam bych škrtal a to řádně. Ale současně s tím bych změnil systém...

Nemáme vzájemně rozpory, jen se lišíme v tom, zda provést či neprovést nesystémové navýšení mandatorních výdajů.

0 0
možnosti

Acidburn

6. 12. 2007 18:16
Pepo Pepo, tys tomu dal...

Já jsem rád, že víš, co obnáší učitelské povolání a že to dokonce napíšeš do svého článku, ale tvoje argumentace je slabá.

Tvrzení, že přidání učitelům by byl nesystémový krok, jako argument neberu. Porcování medvěda je také velmi nesystémový krok, ale ejhle, peníze se našly. To, že stát, zadlužený osmi lety vlády ČSSD tvrdí, že nenajde tři tisíciny ze státního rozpočtu, které by mohl věnovat na dlouhodobě podfinancované školství, je ostuda státu a konkrétních poslanců, nikoli učitelů.

To, že současný systém, nastavený Buzkovou, je nivelizační, není vina učitelů. Zvýšení platů požadované učiteli navíc pouze pokryje současnou inflaci, víme?

A tvrzení, že stát na zvýšení mezd učitelů díky hrůznému dluhu teď nemá - a kdy mít bude? V roce 2800? A kdy měl stát na zvýšení naposled?

Rovněž tvrzení, že učitelé nestávkovali za blaho žáků a za jejich budoucnost, je neargument - kdo asi bude za těch 5 švestek učit? Jak kvalitní budou učitelé? Ne, tohle je prostě dlouhodobě neudržitelné.

0 0
možnosti

Josef Myslín

6. 12. 2007 20:48
Re: Pepo Pepo, tys tomu dal...

Kde chceš tedy ty peníze vzít? Opravdu chceš jen a pouze zvýšit mzdy, ale systém, který je špatný, přitom zachovat? Opravdu chceš s dobrými učiteli odměnit i ty průměrné a špatné, a to stejně? Opravdu chceš zvýšit mladému učiteli o pár korun a starému o dost více jen kvůli věku?

Je to neudržitelné. Ale vynutit si pouhé zvýšení mezd je pro mě v této chvíli nepřijatelné. Zvýšení mezd = zvýšení dluhu. Jsem proti. Ano, nechť se dnes sedne a vyjedná se systémová změna, tedy změna celého systému odměňování a¨změna priorit.

0 0
možnosti

Jiří Honců

6. 12. 2007 14:19
Dnes s Vámi,pane Myslíne,

souhlasit nemohu. Stávka je totiž legální a často jediný způsob, jak se domoci svých práv. Jedno z takových práv je i právo na přiměřenou odměnu za vykonanou práci (netýká se jen učitelů, ale třeba i pokladních v hypermarketech). Kantorům je, zcela logicky, úplně jedno, že vlády už dlouho mizerně hospodaří, že nechávají své kamarády vydělávat (za tučné všimné) na předražených státních zakázkách. Je jim jedno, že někdo kupuje hlasy voličů různými dávkami a zvyšuje tím mandatorní výdaje. Vite, pane Myslíne, HDP České republiky je někde na úrovni 80% průměru EU a mnoho lidí se ptá: "Kde, sakra, ty prachy jsou???" Je na vládě, aby našla peníze na spravedlivou odměnu pro učitele a možná, kdyby kilometr dálnice nestál miliardu, ale třeba jen tolik, co stojí v SRN, by stát ty peníze měl...

Přeji Vám pěkný den.

0 0
možnosti

Josef Myslín

6. 12. 2007 17:27
Re: Dnes s Vámi,pane Myslíne,

Ano, vydírat je bohužel legální. Přiměřená odměna je subjektivní. Kupující a prodávající se normálně musí dohodnout, v opačném případě se prodej neuskuteční.

Ano, plýtvá se, ale v současné chvíli peníze nejsou. A já doufám, že vláda neustoupí a že nezadluží nás mladé ještě více než je tomu tak doposud.

0 0
možnosti
PS

PetrS

6. 12. 2007 13:04
Setrim setris setrime ....

Obce dostanou v příštím roce z daňových výnosů navíc až 4,6 miliardy korun.

0 0
možnosti

pavel 99

6. 12. 2007 13:09
Re: Setrim setris setrime ....

a on někdo brání obcím, aby přispěly školám?

0 0
možnosti

Renata

6. 12. 2007 11:41
Zase to ví někdo líp

Pane Myslíne, svým radikálním "NE zvýšení platu, ANO změně systému" jste mě velice pobavil. Osobně by mě zajímalo, zda máte v rodině alespoň jednu učitelku/učitele. Už se totiž stalo, že v médiích bylo prezentováno zvýšení platu učitelů, které ve skutečnosti neproběhlo, jelikož to co bylo tabulkově zvýšeno bylo zároveň strženo z osobního. Při z měně systému jak ji navrhujete by pravděpodobně došlo k tomu, že by se úprava s velkou slávou přijala a tím by to skončilo. Na větších školách, které jsou na tom finančně lépe, by možná čas od času někdo dostal jakousi odměnu, na těch menších by měli zase smůlu. Změna systému v této době možná prostě není. Mají tedy učitelé mlčet a jíst suchý chleba?

0 0
možnosti

Josef Myslín

6. 12. 2007 11:42
Re: Zase to ví někdo líp

Říkám ANO změně systému, o které by se mělo začít diskutovat. Říkám však NE tomu, aby učitelé vyšli do ulic a na základě toho jim byl zvýšen plat s tím, že zvýšení by zvýšilo schodek rozpočtu a mandatorní výdaje, jinak by se ovšem nezměnilo vůbec nic.

0 0
možnosti
ZZ

zdeněk

6. 12. 2007 8:58
3 miliardy

Když chtěl stát ušetřit, proč tedy jako první nesnížil výdaje na poslaneckou sněmovnu  a senát. Ať zveřejní, kolik se dává z rozpočtu na tyto dvě instituce a budeme vidět, kde jsou v tomto státě rezervy. Samozřejmě, že učitelům by se mělo přidat, aby měli minimálně 1,5 průměrného platu. Ale nikoliv plošně, ale na osobním ohodnocení dle kvality. Ale to by mělo platit i pro naše poslance, soudce, státní zástupce a jiné zaměstnance státu. Asi jsem měl v životě veliké štěstí, že jsem měl na všech 3 stupních škol vynikající učitele, na které do smrti nezapomenu. A doporučuji zavést do tříd na základních školách rákosky k tělesným trestům na zadní partie těla. Na hlavu ne. Jinak bude za chvíli učitelské povolání za trest.

0 0
možnosti

buxus

6. 12. 2007 9:05
Re: 3 miliardy

Výdaje na Sněmovnu, Senát a Prezidentskou kancelař k dispozici jsou a nedá práci si je na netu vyhledat. Nejde o zas tak o horetní sumy - domnívám se, že poslanci a senátoři nadělají více škod svou vlastní činností - ty vysoce převyšují provozní náklady na vydržování těchto institucí. Se zbytkem souhlas.

0 0
možnosti

divilek

6. 12. 2007 7:17
Problém je, že ...

... v tomto státě se něčeho může domoci jen ten, kdo si dupne (viz železničáři či lékaři). Když na to ten stát nemá, tak proč nemají podprůměrné platy i politici a manažeři státních a polostátních molochů? Ale je to snadné - stačí když ze školství zdrhne dostatečné množství lidí za vyššími platy jinam a peníze budou. Nebyli bachaři, našly se peníze, nejsou programátoři a dramaticky jim za pár let vzrostly platy. Nedělejme si iluze, že mnoho lidí, schopných vydělat více peněz jinde, ještě ve školství straší z nadšení a zápalu pro věc. Spíše to budou většinou starší generace učitelů, které by jinde třeba taky málokdo zaměstnal pro "věk nad 50 let" (což je mnohdy problém starší generace nejenom u učitelů - přitom mnozí starší pracují daleko lépe než ti krásní a mladí...)

0 0
možnosti

buxus

6. 12. 2007 6:50
Nalévání mzdových prostředků do systému

... nemůže, samo o sobě, systém nikterak zkvalitnit. Přidáme-li plošně na platech železničářům a nic jiného neuděláme, tak vlaky nebudou čistší, přesnější a personál ČD vlídnější - vše zůstane při starém. Přidáme-li učitelům a nezměníme systém, nebudeme mít vzdělanější národ (jak učitelské odbory slibují). A pokud budeme všem a za všech okolností zvyšovat platy s inflací bez ohledu na odvedenou práci, pak budeme roztáčení inflační spirály silně urychlovat.

0 0
možnosti

Pavel72

5. 12. 2007 23:41
Tarify netarify, bez navyseni prostredku na mzdy to nepude

Poslyste, ptate sem jestli se boji ucitele bojovat za "nadprumernost". Kdyz zacnou hromadne prosazovat odmenovani s tim, ze se neboji a ukaze se, ze jsou dobri, zjistite, ze na ten system stejne nemate penize, protze zaklady jsou tak nizke, ze odliseni muzete udelat jen zvysenim mezd "tech kvalitnich", tezko asi snizite plat na uroven prodavacky v hypermarketu, to si totiz ani ten nejprumernejsi ucitel nezaslouzi.

Kolik takovych kvalitnich ucitelu myslite reditel zaplati, kdyz na ne nebude mit? Zkusil jste nekdy nad timto "slogamen" popremyslet, jak by to vypadalo v praxi, kdyz skolam zustanou stejne finance?

0 0
možnosti

mp

5. 12. 2007 23:32
vcelku dobrý

Souhlas s tím, že by se mělo zapracovat především na odměnách, nikoliv na tarifech. Ze zkušenosti vím, že tabulkové řazení je absolutně demotivující a snižuje efektivitu. Proč se snažit, když za svoje výkony dosáhnu maximálně nějakou stovku navíc, že...myslím, že školství a potažmo celé státní správě by pomohlo převzít některé systémy motivace ze soukromého sektoru. Třeba by to poté i fungovalo efektivněji....S čím ale nesouhlasím, je vazba platů na státní rozpočet. Jistě, není na peněz nazbyt, na druhou stranu i učitel (nebo státní zaměstnanec) potřebuje uživit rodinu. A není chybou, že rozpočet je zrovna v mínusu, zatímco jiné sektory vykřikují do světa, jak budou zvyšovat platy. Jednodenní stávku nepovažuji za nic zásadního a spíše učtielům fandím.

0 0
možnosti
  • Počet článků 88
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3276x
Informatik, pravicově orientovaný člověk...