Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
A

Arrendo

18. 7. 2009 12:02
Ne zcela souhlas

Co takhle burku přejmenovat na "bubku" - feminimum od slova "bubák".

Mám ale obavy a možná mi je autor článku může rozptýlit... Obávám se, zda snad není zahalení žen nějakou povinností vyplývající s náboženství muslimů. Chtít po muslimkách svlíknout "bubáky" pak může být stejně necitlivé jako nutit židy v sobotu pracovat nebo požadovat, aby se katoličtí kněží ženili.

Nosit křížek je jen kultura - není to povinnost nebo vyjádření náboženské opravdovosti. Na druhou stranu nejíst vepřové pro izraelitu není jen kultura, platit desátky pro bioblického křesťana není jen kultura, smeknout v kostele není jen kultura a naopak nasadit si klobouk v synagoze není jen kultura.

Tak je nakonec možné, že se teď muslimové cítí morálně silnější, že jsou nyní také pronásledováni pro jméno Alláhovo.

0 0
možnosti
IPIP

Ignác Pospíšil

16. 8. 2009 17:40
Re: Ne zcela souhlas

R^

0 0
možnosti
J

jaromrax

6. 7. 2009 11:37
Dve strany jedne mince.

 Na jednu stranu jsou (pravdepodobne velmi casto) burky a satky projevem separace mensiny, jakymsi projevem nenalezitosti ke statu, ve kterem se nositele nachazeji a snad i vyrazem odporu proti tomuto statu.

 Na druhou stranu - Francie ma velmi silne a intolerantni statni nabozenstvi. Jeho modlou je francouzsky stat a jeho neprateli jsou jakekoliv nabozenske skupiny. Zrejme jde po tradici z dob revoluce, kde tehdy prchajici klerus ma dodnes zastrcene pamatniky kdesi v pobreznich vesnickach.

 Nejsem ateista, ani vasnivy tradicionalista,ale dost se me dotyka, ze zaroven se zakazem satku ve skolach zakazali i krizky ci jarmulky. Denunciacni televizni porady statnich televizi na Velikonocni svatky mne zcela vydesily, neveril jsem, ze nejsem v CSSR v roce 1975.

 Ano, burkizace islamskych mensin je pro Francii hrozbou (myslim), ale permanentni francouzska revoluce je katalyzatorem a soucasny prezident nema povahove tak daleko od tehdejsich revolucionaru.

  Diky za clanek pane Mullere.

0 0
možnosti
J

jaromrax

6. 7. 2009 11:18
Svoleni autora

 Mohl by mne autor (Zdenek Muller) kontaktovat? Rad bych s jeho svolenim vlozil nekolik vet z jeho starsiho clanku do wikipedie ...

dekuji

muj email je na gmail com

0 0
možnosti
ZM

zdmueller

6. 7. 2009 11:30
Re: Svoleni autora

Citovat z blogu je povoleno. Pokud uvedete odkaz na zdroj či na autora, nemám námitek.

0 0
možnosti
J

JaVi

6. 7. 2009 9:45
Ber nebo nechej...

Američané jsou jiní než Češi. Příjdete-li v USA na návštěvu k přátelům, nemusíte si zouvat boty. Naši američtí přátelé si na návštěvě u nás v Čechách boty vždy zují. Ne že by v tom zouvání bylo něco světaborného či dokonce nábožného. Spíše symbol.

Jsem-li kdekoli na návštěvě, ctím tradice a zvyklosti hostitele. Chci-li v kterékoli zemi zůstat natrvalo, musím ctít její zákony, je mou povinností umět se integrovat. To nebrání tomu, abych v soukromí, individuálně, samosebou vyznával svého boha.

Přivítejme v Evropě každého takto smýšlejícího člověka, ať je to Američan, Rus, Číňan, Venezuelan, Iránec, křesťan, žid, hinduista, muslim či bezvěrec. Ber nebo nechej, burka do Spojených států evropských jednoduše nepatří!

0 0
možnosti
A

Arrendo

18. 7. 2009 12:11
Re: Ber nebo nechej...

"Jsem-li kdekoli na návštěvě, ctím tradice a zvyklosti hostitele.

Chci-li v kterékoli zemi zůstat natrvalo, musím ctít její zákony, je

mou povinností umět se integrovat. To nebrání tomu, abych v soukromí,

individuálně, samosebou vyznával svého boha."

Když jsem třeba žid, je mou povinností vzdávat božskou úctu panovníkovi, pokud se dostanu do babylonské říše. Jenže povinnost zachovat zákon je pro židy větší než povinnost "povinnost ctít zákony země a umět se integrovat". Stejně i někteří křesťané zvolili raději perzekuce než aby zapřeli svou víru. My jsme dnes jako laodikijští. Všemu nejlíp rozumíme, jsme nad věcí a vlažnost je naším základním přístupem. Lhostejnosti říkáme tolerance.

0 0
možnosti
G

Gmur

6. 7. 2009 9:08
jsem nadsena ,

opet vyborne. Dekuji vam. Jsem totiz striktne proti zahalovani zen.

0 0
možnosti
MV

Martin V

3. 8. 2009 23:07
Re: jsem nadsena ,

Dokonce za sebe mohu říci, že jsem pro odhalování ženR^

0 0
možnosti
M

maribel

5. 7. 2009 21:53
podekovani :-)

po precteni poslednich dvou clanku vasi kolegyne blogerky na tema islamu a zahalovani zen se mi udelalo skutecne nevolno. Je schopna obhajovat nejen zahalovani, ale take zenskou obrizku. Oproti tomu vas clanek je naprosto realisticky, vystihujici a cisi z nej profesionalita. Je naprosto evidentni, ze se teto problematice venujete na vysoke odborne urovni a netrpite zadnou zkreslenou predstavou o islamu a vecech, ktere s sebou nese. S obsahem clanku naprosto souhlasim a davam karmu. :-)R^

0 0
možnosti
DH

čarovná rybí kostička

5. 7. 2009 20:19
Karma

R^

0 0
možnosti
J

jirkaknop

5. 7. 2009 18:37
Je tady ještě jeden důležitý faktor

který často uniká pozornosti. Západní civilizace je založena na vzájemných vztazích. Člověk s člověkem jedná na základě výrazových prvků , jako je mimika , pohled očí , způsob mluvy atd. Jedná se o sociální kontakt , který je velice rozvinutý a vyvíjí se řadu století. Je na něm založena určitá forma demokracie , protože vím s kým jednám , jak jednám , jakou má dotyčný náladu , jak se chová. To vše v jednotném oděvu a zahalenou tváří nemohu. Je to naprosto cizorodý prvek v západní civilizaci. Nemá žádné opodstatnění a tvrzení o pouhém sexuálním charakteru je nesmysl , protože např. nevím proč bych nemohl pohlédnout do tváře matce nebo sestře. Kromě toho je výrazem neúcty a pohrdání naším způsobem života. Muslimové tím chtějí naznačit,že společnost,která ženy nezahaluje , je sexistická , hrubá , vulgární a tím se jakoby nad nás nadřazují. Osobně považuji odhalenou tvář za základ společenského chování.   

0 0
možnosti
G

Gmur

6. 7. 2009 9:12
Re: Je tady ještě jeden důležitý faktor

ano a ja vidim jeste jeden. Nase tvar a mimika je pro kazdeho cloveka jedinecna. Tim, ze se zena zahali se zbavuje automaticky identity, neni identifikovana, neni subjekt , stane se z ni objekt. Je popsan komunikace mezi nejmensimi kojenci a jejich rodici. Deti se uci poznat tvar nejblizsich. Vzdycka jsem mela neprijemny pocit z toho, kdyz jsem si uvedomila, jak se vlastne diva batole nebo kojenec na dite na svou matku, ze ktere nic nevidi. Jak ji pozna na ulici? Ve spolecnosti.

Zahalovani je mi proste odporne, ma za cil jen zenu devalvovat.

0 0
možnosti
MS

kenzo

5. 7. 2009 18:11
Není co dodat, snad jen že

Karma!R^

0 0
možnosti
K

kion1111

5. 7. 2009 18:09
Karma

Přečtěte si článek o pí Diartové.

Z toho se Vám zaručeně udělá nevolno!

KarmaR^!

0 0
možnosti
K

kion1111

5. 7. 2009 18:10
Re: Karma

respektive od pí Diartové

0 0
možnosti
  • Počet článků 263
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2517x
Filosof, historik, arabista, publicista a pozorovatel současného světa, na který zírá většinou z Paříže, kde žije.

Seznam rubrik