Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

Juraj 1

23. 3. 2011 12:35
Nechal jsem se inpirovat

vaším článkem a názvem, doufám , že Vám to nevadí, cituji Vás

http://selucky.blog.idnes.cz/

0 0
možnosti

dva mraky

19. 3. 2011 9:49
takové šolichy je cesta do nikam

Přesně taková snaha o maximální přizpůsobení je to co může semlít evropskou cicilizaci. Vycházíme tady z křesťanké humanistické tradice a ta by se měla snést skoro se vším i když teďka se spíš prosadil ateismus a individualistický přístup k životu. Zdravotníci se nemají nechat zatahovat do takových věcí neb mají svých starostí dost.

"Moje náboženství mi přikazuje mít děti"

"Můžete potrat odmítnout nikdo vás nenutí, ale váš život je v nebezpečí a kdo se bude starat o ty děti co už máte. Rozmyslete si to promluvte si s rodinou, knězem vašeho náboženství a dejte vědět."

0 0
možnosti
JS

Kolumbo

21. 3. 2011 17:09
Re: takové šolichy je cesta do nikam

Hlavně by se měly změnit zákony - zdravotníci by neměli být zodpovědní za poškození zdraví ke kterému došlo z vůle pacienta, přičemž tato vůle nechť je svatá. pokud někdo trvá na léčbě odvarem z provazu oběšencova, nechť je mu to přáno - na vlastní riziko. Tahle civilizace na svůj "humanismus" dojede. Všechno  je tu přizpůsobováno "ochraně" těch největších imbecilů - důchodový systém těm, co by všechno prohráli a propili. Zdravotní systém těm, co by z vlastní vůle shnili ve špíně... a ostatní aby se podřizovali nepříjemným "společným" pravidlům jenom kvůli "humanistické" péči o kdejakého idiota...

0 0
možnosti
JS

Juraj 1

19. 3. 2011 9:48
hodně dbrý článek

inspiroval jste mne , asi napíšu o situaci v ČR ze svého pohledu, ta problematika je teoretickyi prakticky  velmi zajímavé, protože se tam melou problémy vědecké, náboženské různých zabarvení a nápadů, právní a fylosofické.

0 0
možnosti
JS

Juraj 1

19. 3. 2011 10:00
Re: hodně dbrý článek

omlouvám se za překlepy

0 0
možnosti
KS

Tuubeen

18. 3. 2011 13:24
Proč je náboženství zvláštní?

Nemocnice přece do určité míry respektují individuality pacientů vždy? Pacient, který nemá rád průvan, může žádat, aby sestra zavírala dveře (a doufat, že mu vyhoví), vyznavačka přírody si u porodu zakáže oxytocin (a lékaři jí vyhoví)... Pacient má právo se k léčbě vyjadřovat a odmítat to, co se mu nezdá, přičemž na důvodech jeho odmítnutí pranic nesejde.

0 0
možnosti
VN

Amoniak II

18. 3. 2011 14:30
Re: Proč je náboženství zvláštní?

Nic proti postupu požádám - a doufám, že mi vyhoví, pokud to bude možné.

Pokud ale začnu vyžadovat nějaký atypický postup, musím být smířen i s tím že mne odmítnou vyžadovaným způsobem ošetřit a pošlou mne do ... domů.

0 0
možnosti
I

IoannesBaptist

18. 3. 2011 12:48
Ve světě

existuje spousta katolických nemocnic, není důvod, aby jich pár nebylo v budoucnu i u nás. Bude tam v pohotovosti kněz se svátostmi, nebudou se tam provádět potraty. Není to nic proti ničemu. Ať stát vrátí církvi ukradený majetek, ona už si poradí.

0 0
možnosti
F

Faustino

18. 3. 2011 13:05
Re: Ve světě

Proč by měly být katolické nebo křesťanské nemocnice? Vkládat ruce nejde u nemocného doma?

Marek 16,17 "Ty, kdo uvěří, budou provázet tato znamení: v mém jménu budou vymítat démony, budou mluvit v nových jazycích, budou brát hady, a kdyby vypili něco jedovatého, nijak jim to neublíží; budou vkládat ruce na nemocné a ti se uzdraví."

0 0
možnosti
IH

misaviki

18. 3. 2011 12:40
Nevím, proč se tím zabývat

Nevím, proč se tím zabývat. Pokud se jedná o svéprávného dospělého člověka, informovat ho o rizicích a následcích a je to na něm, zda se chce vyléčit nebo zemřít či zůstat chromý. Lékař má léčit a ne někoho přemlouvat. Upřímně řečeno, je mi jedno, že by jakási muslimka zemřela, pokud by nepodstoupila potrat. Bylo to její rozhodnutí a její hloupost, že znovu otěhotněla, i když byla varována. Takže, lékaři ať léčí a pokud se někomu něco nelíbí kvůli náboženství, tak prostě léčen nebude (pokud to nepůjde udělat jinak). Problém je pochopitelně u dětí, za které rozhodují rodiče. Ale tam se to dá řešit přes autority (soud, policie apod).

0 0
možnosti
JS

Kolumbo

21. 3. 2011 17:24
Re: Nevím, proč se tím zabývat

U dětí je jiný problém , a to čí jsou děti? Státu nebo rodičů? Pokud někdo opravdu věří,  může být že spásu duše hodnotí výš než záchranu těla. Pokud  je policejním zásahem donucen dát přednost tělu, proč potom je náboženství považováno za jedno z předních lidských práv a zesměšňování cizí víry je dokonce trestně stíháno? Logičtější by pak bylo považovat náboženství za druh šílenství - pokud jsou "poznatky vědy" státem chápány jako jediná a rozhodující realita.

0 0
možnosti
TL

lady ucho

18. 3. 2011 12:07
moc nesouhlasím

Podívejte se na to jinak:

I náš zákon o zdrav. péči č. 20/66 říká: Lékařské výkony jsou prováděny se souhlasem pacienta, případně tehdy, kdy lze souhlas předpokládat. A jinde - pacient má právo odmítnout léčbu. Takže odmítnutí léčby je věcí pacienta a nezáleží vůbec na tom, jakou má k odmítnutí motivaci. Náboženská motivace je stejně legitimní, jako jiná. Pokud by jste tvrdil, že jsou motivace lepší a horší, pak jste v říši pocitů, případně v pozici metafysického guru, který lidem ordinuje své zásady. Pokud se lidé sami nedokážou rozhodnout, je velice dobře, že se mohou opřít o názör morální autority. Dnešní svět je hodně složitý na to, aby člověk rozuměl všemu a je známkou lidské vyspělosti, když si člověk nechá poradit.

0 0
možnosti
JS

Juraj 1

19. 3. 2011 10:11
Vůbec nesouhlasím, je to o hodně komplikovanější

Jednak nevnímáte problém času. Prostě  někdy fakt není čas na fory. Pak sice je jistě  v pořádku, že pacient může odmítnout léčbu, ale v případě ohrožení života je povinen doktor bez ohledu na okolnosti  Vás zachránit, což je klasicky trochu proti sobě. U dospělých plně při vědomí bez  známky i minimálního úrazu hlavy nebo nemoci mozku- a to někdy určit je dost problém. Už při lehkém otřesu mozku, když Vás doktor pustí na Vaši žádost z nemocnice i při podepsaném reverzu a negativním výsledku dokonalého vyšetření- pokud se to pak komplikuje (může včetně smrti, je to sice vzácné ale možné), když to dáte k soudu nebo Vaši příbuzní (třeba ze zištných důvodů- umřel, tak na tom alespoň něco vyděláme), každý průměrný právník přesvědčí soud, že jste přece nebyl plně soudný a že Vám doktor jistě  dokonale nevysvětlil, že můžete umřít, protože by jste přece pak nešel domů.... Asi na to téma něco napíšu.

0 0
možnosti
A

aisha

18. 3. 2011 11:53
:-)

hezký článek.

Mohla bych se zeptat autora, z čeho vychází, že je problém s epidurální anestezí u muslimů? Zatím jsem se s takovým názorem nesetkala a není mi jasné, čím to může být v islámu odmítáno a odůvodňováno.

Jinak já mám na multikulturní ošetřovatelství názor ten, že je to opravdu vždy o lidech a to o obou stranách. Pokud je např. možnost, že můj porod povede lékařka, budu ráda a dám jí přednost, pokud to ale z personálního hlediska není možné, hádat se tam s nikým nebudu. Personál v nemocnici by nějaký základ o "náboženství" měl mít, pak by se dalo vyhnout mnoha sporům. Na druhou stranu ale jako muslim nemůžu počítat s tím, že v nemuslimské nemocnici vyhoví všem mým požadavkům. V otázkách záchrany života by měl mít hlavní slovo lékař.

0 0
možnosti
X

xena123

18. 3. 2011 11:45
souhlas

jen si myslím, že pacient by měl mít právo odmítnout jakýkoliv zákrok (na sobě), ať jsou důvody jakékoliv.

 A pak.......

"odmítnutých epidurálních anestezí ve jménu Alláha"

.......tak to zas není taková tragédie.

0 0
možnosti
F

Faustino

18. 3. 2011 11:42
Proč vlastně

křesťané a nábožensky věřící vyhledávají lékaře, když mají dostupnější řešení:

Jan 14:13 O cokoli poprosíte v mém jménu, to udělám, aby byl Otec oslaven v Synu. Budete-li o něco prosit v mém jménu, já to udělám.

0 0
možnosti
  • Počet článků 263
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2517x
Filosof, historik, arabista, publicista a pozorovatel současného světa, na který zírá většinou z Paříže, kde žije.

Seznam rubrik