Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
HH

Železnice se možná vyplatí při převážení uhlí z dolů do elektrárny, pro všechno ostatní je levnější, jednodušší, rychlejší a operativnější poslat to autem.

0 1
možnosti
SP

S95e41i25d33l 37P30e87t80r

18. 2. 2013 15:13

A zkoušel jste autore, než jsme sepsal tenhle elaborát, něco poslat po železnicici?

Já bohužel ano. A již nikdy více! 

- 250 kg zásilka Praha-Zlín, doba dodání místo 48 hod , 4 dny a 6 hodin,  cena 2420,-

Toptrans - naložili v 16.30 na firmě a ráno v 9.45 složili ve Zlíně. Cena skoro poloviční.

Jen člověk mdlého ducha nebo totální ekopošuk by ještě někdy něco nechal přepravovat po dráze...

Ta je dnes dobrá tak na uhlí, cement nebo kaolín a to ještě za předpokladu, že majiteli nevadí , že den či dva nejsou pro Cargo ČD zádná časová míra ...

2 0
možnosti
VH

Kde je chyba? V tvrzení, že železniční doprava je laciná. Není!  Když se začíná platit vše, co doprava stojí, je náhle nerentabilní. Navíc samozřejmě funguje fakt, že kamión "dojede odkukoliv kamkoliv".  U vlaků musíte dvakrát překládat.

1 0
možnosti
JP

Za mého mládí měly nákladní vlaky až 60 vagónků a jezdily s dvouminutovými rozestupy, tedy minimálně 60 kamiónů  až každé dvě minuty. Tenkrát však nebyly dálnice. Dnes je máme a vše se vrhlo na silnice. To však není jen "TIRácká" lobby, ale i výrobci náklaďáků z toho mají profit. Silniční doprava je efektivnější, protože flexibilní, ale neplatí všechny náklady (např. rozbité silnice) a někdy i daně nejvyšší, životy jiných účastníků silničního provozu. O zácpách způspobených kamióny raději nemluvím, ty platí taky někdo jiný.  Osobně si myslím, že díky IT techologiím a kontejnerům, by se železniční nákladová přeprava mohla dostat tak na půlku dnešních cen při zachování přepravních časů (možná by došlo i ke zrychlení). Ale aby se uvolnily silnice asi moc velký zájem není.

1 0
možnosti
VH

Hmm - nákladní doprava platí přinejmenším spotřební daň z pohonných hmot. Platí železniční doprava něco podobného ?

   Železniční doprava by díky IT technologiím a kontejnerům klesnout na polovinu?  Můžete uvést, které náklady klesnou?  Já bych si myslel, že základním nákladem je elektřina (nafta) a náklady na odpis a údržbu dopravní cesty.  Ony činí tyto náklady méně než polovinu?

0 0
možnosti
  • Počet článků 108
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1348x
Jsem úplně normální člověk a snažím se být v pohodě.Někdy to ale nejde díky tomu co se děje okolo nás.Nechci být lhostejný tak jen reaguji.A že těch důvodů je čím dál tím víc.

 

Seznam rubrik

Oblíbené stránky