Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JC

A.C.Dupin

20. 11. 2011 16:39
ad Nadaný chlapec

Vzhledem k tomu, že se ve vědě tak trochu pohybuji, tak musím uvést váš příklad na pravou míru. Dotyčného chlapce z příkladu jistě čeká zářná nicméně naprosto zbytečná vědecká kariéra. Lidé jako on, tedy lidé s velmi úzkým rozhledem, často končí jako zasloužilí profesoři na teplých místech. Chybí jim totiž to, co dělá vědu vědou, tedy dostatečný rozhled. Bude pracovat, bude mít výsledky, ale nebudou převratné ve smyslu toho, že by projevil vlastní invenci přesahující jeho úzký pohled.

Dovolil bych si malé přirovnání ke hře na housle - když někoho hra skutečně baví a hraje dlouhé hodiny a hodiny, dosáhne jistě značné zručnosti a přehraje i velmi náročné kousky. Když ale nemá talent (ekvivalent širšího rozhledu ve vědě), nikdy nebude víc než jen dobrým hráčem, nikdy nebude mistrem, který hraje nejen rukama, ale i srdcem a duší.

0 0
možnosti

Jakub Černý

20. 11. 2011 20:18
Re: ad Nadaný chlapec

Takže na učnáku ho to podle Vás naučí?

0 0
možnosti
IJ

bojovnik2

16. 11. 2011 8:32
Za tímto sprostým nápadem

není nic jiného, než postupně a nenápadně restaurovat společnost nevolníků a pánů, gratuluji pravicovým voličům k návratu do středověku.

1 0
možnosti
PO

Modrý a zelený blesk

16. 11. 2011 8:44
---

Možná jste levicový volič - to by odpovídalo tomu, že se vám nepodařilo pochopit, že tyto zkoušky mohou nahradit, či budou sekundovat zkouškám přijímacím...

0 0
možnosti
AR

Finrod Felagund

15. 11. 2011 14:26
Chtělo by to hlavně podstatně zkrátit a předělat vzdělávání

Mám kromě bakaláře z Karlovy univerzity dva mastery z kvalitních zahraničních univerzit (LLM a MA) a dost nehorázně mě štve, když vidím, že abych tohle udělal, tak jsem musel svoje vzdělávání skončit tak pozdě v podstatě bez možnosti výběru. Nevím, jak se to zdá jiným, ale z toho, co jsem se učil na gymnáziu mi k něčemu byla tak třetina, navíc to, co se tam učilo, se učilo hrozně neefektivně - místo čtyř let vyššího gymnázia (chodil jsem na osmileté) by bohatě stačily roky dva, zato by ale měli studenti makat od nevidím do nevidím na něčem, co má doopravdy smysl. To, co je v současné době střední škola je jedna velká flákárna, která stejně nic moc nedá. Devět let na základní škole je taky špatný vtip. Devět let na to, aby stejně jediný dlouhodobý výsledek byl, že člověk umí základně číst, psát a počítat? To je nehorázné plýtvání časem. Systém by měl být nastaven tak, aby v patnácti byl člověk cca na úrovni maturity, aby univerzitu končil ve dvaceti, ne o pět let později.

0 0
možnosti
PO

Modrý a zelený blesk

16. 11. 2011 8:46
Re: Chtělo by to hlavně podstatně zkrátit a předělat vzdělávání

A proč jste se flákal vy a ty vysoké školy nestudoval naráz?

Ze základní školy číst, psát počítat? Chemii jste neměl? Fyziku jste neměl? Biologii jste neměl? Dějepis jste neměl? Jazyky jste neměl?

Jak to vidím, flákal jste se hlavně vy a teď vás to štve.

0 0
možnosti
PH

petrph

15. 11. 2011 13:08
něco se s tím dělat musí

Tyhle navrhované Dobešovi testy jen suplují kvalitní přijímací testy na střední školy. V deváté třídě je to jasné, v páté třídě pro přestup na reálná gymnázia. Pokud bude žák dostatečně dobře připraven, udělá testy i přijímačky. Pokud to umět nebude,tak to znamená že prostě skutečně na studium na SŠ není dostatečně připraven. Zase žádná tragédie, není to žádná blokace na všechny časy, udělá si učňák, pokud se chytí včas, může si pak dodělat nástavbu a maturitu, čili se na vejšku dostane jen o rok později. Pokud se chytí později,tak třeba i tu maturu a pak i vejšku dálkově.

Samozřejmě, mnohem podstatnější je konstruktivní diskuze která by něco řešila, tedy co vlastně v těch testech bude, co by vlastně měl ten člověk umět v určitém věku umět, co by měl umět pro život, jak by ho to škola měla naučit,jak zajistit skutečně celoživotní vzdělání, jak odlišit ty špatné školy od dobrých, atd.....

2 0
možnosti
PO

Modrý a zelený blesk

15. 11. 2011 13:10
Re: něco se s tím dělat musí

Pokud někoho tak děsně baví biochemie a nenávidí matematiku (která do chemie patří už na ZŠ) a nebo dějepis (který člověku umožňuje chápat souvislosti), tak ho přece nikdo nenutí, aby vůbec nějakou školu studoval, že.

2 0
možnosti
IP

Mustrum Ridcully

15. 11. 2011 12:40
Rozhovor s ministrem školství také k tématu

http://www.metro.cz/rozhovory/5262-josef-dobes-jeden-test-nic-nerekne

0 0
možnosti
MM

strycek-Joe spol. s r.o.

15. 11. 2011 12:34
To chce klid Moučko

nejedná se o nějakou segregaci žáků, jedná se o to, kdo ty závazné testy bude pro Ministerstvo vypracovávat a hlavně fakturovat R^

3 0
možnosti
SN

kuča

15. 11. 2011 13:05
Re: To chce klid Moučko

:-) .............strýčku JOe, rozumíme si!.......a vo tom to je............!R^R^R^

0 0
možnosti
AA

Saša

15. 11. 2011 12:28
Když nedojde k selekci podle schopností,

dojde k selekci podle majetku.

Bohatí lidé si brzy rádi zaplatí za soukromou školu pro své děti, aby je dostaly z prostředí podrůměrnosti, které na základních školách panuje. Po zrušení speciálních škol to bude na základních školách ještě horší a kdo na to bude peníze mít, aby své dítě v základní škole nenechával, ten je tam nenechá.

Dnes je soukromých základních škol velmi málo, protože taková investice mimo Prahu ještě nevynáší. Ale vynášet brzy bude.

1 0
možnosti
JC

A.C.Dupin

20. 11. 2011 16:44
Re: Když nedojde k selekci podle schopností,

Nezbývá než souhlasit.

0 0
možnosti
PO

Modrý a zelený blesk

15. 11. 2011 12:21
No, pan Moučka to má pomotané,

v páte třídě by se tomu příkladnému hochovi nic nestalo, neboť by zůstal na standardní ZŠ, tak jak bylo uvedeno v případě, na konci ZŠ by pak test udělal podobně, jako udělal přijímací zkoušky na gymnázium.

Ty jsou totiž také naprosto izolované testy. Podobné testy mají v USA, mají je i v Jižní Koreji.

A propos, člověk, který je ochoten zabývat se pouze tím, co jej momentálně baví, je pro život stejně poněkud handicapovaný.

2 0
možnosti
P

praveverka

15. 11. 2011 12:17
oni vědí že nic nevědí

R^

0 0
možnosti
JM

janacz

15. 11. 2011 11:59
asi za první republiky

se chodilo na gymnazia nebo Obchodní akademii od 11 let, bylo to běžné a myslím že to mělo moc dobré výsledky, absolventi těchto škol byli více vzdělaní...  prostě se mi jevili lepší .. než pozdější absolventi jedenáctiletek. Ake už je ti dávno a podrobnosti neznám. ?

1 0
možnosti
  • Počet článků 187
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2788x
Chtěl bych žít v demokratickém kapitalismu, kde se k sobě lidé chovají slušně, kde parazit je parazitem ať pobírá bezdůvodně sociální dávky anebo tyje ze spekulací na druhých, a kde se pracovitý člověk má dobře, kde politik chápe svůj mandát jako službu své vlasti a ne příležitost, jak si nahrabat, kde je soudce občany volený zástupce spravedlnosti, která se neřídí stohy dvojakých paragrafů, ale přirozeným právem a zdravým rozumem. Chtěl bych žít v zemi, kde se stát necpe lidem do životů, ale slouží a chrání tvůrce hodnot. A taky bych chtěl žít v zemi, kde slovo vlastenectví není pošlapáváno a zesměšňováno agenty cizích zájmů.

Místo toho žiji v oligarchokratickém systému, kde platí jediné zlaté pravidlo: Kdo má zlato, určuje pravidla. Žiji ve světě, kde svoboda je otroctví, válka je mír a pravda je lež a hromadě bezobratlovců nevadí za mrzký peníz tu lež psát nebo vysílat.

Seznam rubrik