- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pane Mirovský,
předpokládám, že i zelení zastupitelé hlavního města Prahy, dovedou samostatně logicky myslet a respektovat fyzikální zákony. A to i když to dotáhli na spolupředsedu Strany zelených v Praze a zástupce starosty MČ Prahy.
Pane Mirovský,
abyste se nevymlouval na neinformovanost: Vzorky odebrané z pilíře Libeňského mostu prokazují tak rozsáhlé poškození betonu, že se rozpadá pod dotykem prstu. Dá se konstatovat, že nebýt kamenného obkladu pilířů, který zabraňuje odnosu sutě v níž se proměnil původní ošizený beton, tak už by asi dávno most nestál, protože by se pilíře prostě rozsypaly a byly odneseny vodou.
Každý s minimálním technickým myšlením, nezatížený politickými preferencemi to pochopí, když se podívá na fotky v odkazu.
A co ho zbourat a postavit znovu, když by tolika lidem chyběl.
Postavte si třeba deset mostů, ale za své. Avšak z našich daní by vám jeden most mohl stačit.
Provizorní most pro tramvaje(s tím jsou již zkušenosti), generálka Libeńského, potažmo i jeho rozšíření, jako kdys trojského(Barikádníků). Vše realizovatelné v dost krátké době. Most do Karlína je otázkou nových investic, potažmo za přispění developerů, neb je to i jejich zájem, což nejspíše i autor ví. Jinak v Praze nejde o jediný most, který již dávno potřebuje ,,své". Bohužel usnul projekt mostu ze Suchdola, který by se sever. okruhem též, a nejen Praze odlehčil!
Takže Kloknerův ústav jasně řekl, že jsou jen dvě možnost: Oprava, anebo nový most. Pane Mirovský, to jste se mohl optat kohokoli a řekl by vám to samé. Od Kloknerova ústavu bych čekal, že se JASNĚ vyjádří, která z variant je lepší. Místo toho dodal jakýsi mnohastránkový elaborát, ze kterého si mohou příznivci či odpůrci vybrat zrovna to, co podporuje jejich teorii. Řeči se vedou a komunální volby se blíží, takže necháme most spadnout. Praha 7 už s tím má své zkušenosti, že, pane Mirovský...
Ale ten nový most nemusí stát na místě dosavadního, může stát třeba těsně vedle něj výslovně jako most pro auta. Pokud dosavadní most jako historická může být opraven třeba jako pro pěší, tak se skutečně ušetří náklady na jeho zbourání.
Tedy celková kalkulace nákladů nemusí být o moc vyšší než v případě postavení nového mostu na místě mostu dosavadního.