- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nikdy to nebude spravedlivé. Při plošném zvýšení platu - dostanou i ti nejhorší, kterých není málo. Nechá-li se to na řediteli, budou to mnohdy ti samí, protože svou neschopnost "vyvavažují" řiťolezectvím u vedení školy.
Takže ta druhá možnost je ještě daleko horší.
A kdo se to dožaduje paušálního, komunistického, rovnostářského odměňování ve školství?
Učitelé? Nechtějí přidat paušál + odměny, ale pouze paušál.
Prioritou, a to chápu, je všeobecně navýšit platovou úroveň - tak aby to byla atraktivnější profese pro budoucnost. Vše není jen ve výši platů ale podstatné to je.
Problém je - jestliže ve státě se zvedne mzda o dejme tomu 7% a učitelům o 8-10, tak tomu moc nepomohu.
"Summa summarum, myslím, že přidat ano, ale jen dobrému učiteli, který žákům školu neznechutí, ale přitom naučí. Rozhodně ne paušálně, komunisticky rovnostářsky."
Řešení zajímavé, jen je problém kdo a jak stanové kriteria definice "dobrý učitel" a kdo je bude hodnotit. Prostě:"Není na světě člověk ten, aby se zavděčil lidem všem."
Plošné a procentuální přidání také není to samé.
Za sebe musím konstatovat, že jsem měl štěstí i smůlu na učitele. Vzpomínám na oba druhy, ale víc na ty co mě kladně ovlivnili.
Problém dnes vidím i v tom, že je státní a i soukromé školství. V soukromém sektoru je bohužel většina středních škol postavena na tom aby "studenta" dostali až k maturitě bez ohledu na vědomosti. Prostě je nutno vybrat peníze.
O prodeji diplomů soudruhům politikům ani nemluvě.
Jste si tím tak úplně jist? Já právě ty popsané zoufalosti vidím u vnoučat studujících státní školy.
To je ale ideální způsob jak nezvýšit platy nikomu z učitelů.
Jakmile řeknete že jen těm dobrým, začne několikaletá diskuze jak a podle kterých kritérií stanovit, že je učitel dobrý a který ne.
No a ministr školství má klid, nikde nemusí peníze na zvýšení platů shánět...
On přece pracuje na způsobu vyhodnocení kvality učitelů.
Takže za mne - přidat všem a komu konkrétně ať si rozhodne ředitel školy, který je zná nejlíp.
Ale odboráři přece právě řvali nad tím, že by podstatnou část zvýšení měli v ruce ředitelé...
V takové extrému by to bylo evidentně obtížné. Ale je také role zřizovatele. ten by měl pro dobrou školu vyreklamovat větší balík, ředitel špatné školy vyměnit. Nejsem ekonom, nemám radu na všechno. Ale má úvaha vychází jednak z viditelné neradostné úrovně vzdělání a jednak jako reakce na rovnostářský řev odborářů.
Souhlas a karma, ale ruku na srdce ... čtu ve vašem profilu, že jste lékař a v souvislosti s tím titulkem ... vzpomínáte když naposled stávkovali lékaři? Bojovali jako lvi ... aby všem přidali stejně.
Díky za karmu. Mohu Vás ujistit, že jsem nikdy po listopadu nestávkoval a stávky vůbec nemám rád. Za lékařské odboráře, Rathem počínaje, se hluboce stydím.