- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je nutné dát víceletým gymnáziím mnohem větší autonomii, tedy více rozhodovacích práv pro ředitele a to znamená i více financí.........ale jen za předpokladu vyšších kvalitativních výstupů, měřeno na výkonech studentů.........
Co se týká nasměrování studentů na přírodovědecké nebo humanitní obory...........jsou zapotřebí zatím obojí, ale v delším časovém horizontu budou roboti umět přírodní vědy lépe než jakýkoliv člověk..........s humanitními obory to tak rychle nepůjde.....
Je ovšem nutné umět humanitní obory učit...........a to je u nás veliký problém.......jsou totiž mnohem náročnější než se naučit pár vzorečků........
Lidé, kteří jsou na gymnáziu o ty 4 roky déle, tak mají zpravidla po celé ty čtyři společné roky o řád lepší výsledky.
Zůstat na základní škole až do devítky je intelektuální sebevražda.
a proto povinnou devítiletku velmi propagovali právě komunisté a všichni další vládci, kteří si uvědomovali, že veliké množství vysoce vzdělaných lidí je pro ně obrovskou hrozbou.
Proto se také v USA..........((.odkud mi tento jejich systém oraganizace školství importujeme..asi povinně.....protože jsme jen americká provincie..)).......školství dělí na to dobré placené pro elity a to průměrné až podprůměrné pro ty obyčejné lidi............
A proto také naše bývalá ministryně školství Buzková, své děti NEDALA DO ČESKÝCH ŠKOL..........asi věděla proč........
Víceletá gymnázia měla smysl v době minulé (dávno.... ano za Jezuitů). Dnes nepřináší dětem nic. Jen prodlužují "klid" před rozhodnutím, v jaké oboru pokračovat. Chápu, že v 15 letech se těžko dá rozhodnout o budoucnosti, ale dělali to i naši předkové. Není důvod odejít na učební obor, jsem-li zručný, nebo na studium, jsem-li inteligentní. Víceletá gymnázia podporují, bohužel, současný trend produkce mnoha humanitních vzdělanců, analytiků, poradců. Výsledkem je to, že dnešní magisterské vzdělání je na úrovni bakaláře, Bc je v podstatě maturant a maturitu má skoro každý. Její úroveň je však tristní. No, ale přece si školy neodstřihnou penězovod tím, že budou od zkoušek studenty vyhazovat.... Zkuste si vygůglit nějaké bakalářské práce... úroveň maturitní slohové práce obohacené několika stranami s děkovačkami, obsahem, úvodem, odkazy, apod.
S klesající úrovní základního školství, které navíc jako ránu z milosti obdrželo inkluzi, je naopak smysl víceletých gymnázií více než zřejmý. Děti, které se chtějí a umí učit, na nich nejsou zdržovány ohledy na "diagnózy", "speciální vzdělávací potřeby" a "sociální znevýhodnění". Je to smutné, ale je to tak.
Moje vlastní dcera dobrovolně ztrávila rok přípravou na přijímačky na víceleté gymnázium, jen aby nemusela zůstat na základce, kde spolužáci od třetí třídy kouřili, odkud 3x za školní rok přinesla vši a kde docházelo k šikaně. A to, prosím, před zavedením inkluze a na běžné sídlištní základce v Praze - nešlo o žádnou vyloučenou lokalitu. Na gymnáziu je spokojená a to i přesto, že se učení na gymnáziu ukázalo být proti základce značná dřina.
Sociálním inženýrům vždy vadili chytří a vzdělaní lidé. Důkazem budiž i rušení víceletých gymnázií za komunismu na počátku padesátých let.
Díky za článek. Skutečné elity nám prostě chybí.
Kdo a proč se jich bojí?
Dobre shrnuto. Konkretne k tem gymnasiim. Bavorsko pred lety odstoupilo od devitiletych gymnasii a zavedlo osmileta. Dnes se pokorne k tem devitiletym vraci. Proc asi?
Jsem kmet, a pamatuji si jak dsoudruzi dokonce zkratili tu tenkrat zakladni skolu z devitilete na osmiletou, aby meli drive horniky, soustruzniky frezare, svarece ci hutniky.
K cemu to bylo dobre?
Takže ten dobrý muž z EDUinu ani nemá přesné informace
Autore, dnes bez maturity můžete dělat většinou jen nekvalifikouvanou práci. Problém je v tom, že maturitu požadují i tam, kde by být vůbec nemusela.
Jistě, to je skutečný problém a ne sociální bubliny.