Milujeme naše poslance!

Ne, vážení čtenáři, nepřináším Vám nové výsledky veřejného mínění ani jsem se nezbláznil. Přesně takto se totiž jmenuje nové občanské sdružení. Proč bylo založeno a co může změnit?

Občanské sdružení Milujeme naše poslance založil nedávno Martin Maděra, kterému se, tak jako většině lidem, nelíbí, že poslanci České republiky s několikanásobně vyšším platem než je ten průměrný, mají nejen náhrady na cestování služebním vozem, ale také zcela zdarma služby pražské MHD.

Stejnou věc si myslí zřejmě většina voličů, ale pan Maděra s tím začal něco dělat. Sdružení chtěl založit již dříve, ale státní administrativa mu to nedovolila, tak se soudil a po několika měsících přišlo rozhodnutí, že je v právu, takže mu druhý pokus již vyšel.

Cílem sdružení je sponzoring konkrétního poslance, přesněji dotace jeho měsíční jízdenky na pražskou MHD. Podle slov pana Maděry se jedná o podporu sociálně slabších poslanců. Po tomto kroku se možná poslanci zastydí a poprvé v dějinách si konečně zruší tuto nepřiměřenou výhodu (tedy buď náhrady za dopravu služebním vozem nebo MHD). Ve Sněmovně se o to několikrát několik poslanců pokoušelo již dříve, ale samozřejmě neúspěšně. Kdo by si také rušil výhody sám sobě?

Takže nyní bude probíhat akce na způsob sponzoringu zvířátek v ZOO. Bez toho, že by se uvádělo, kdo je podobný hrabošovi polnímu, hrochovi či paviánovi. Ale už teď víme jistě, že se sami poslanci nepohrnou s cedulkou Chcete mě? do médií, to za ně obstarají jiní. Představuji si, že vzniknou hezké a přehledné webové stránky, na kterých bude vyobrazen zasedací pořádek všech 200 poslanců v Parlamentu a budou představené jednotlivé pavilony politických stran. U každého poslance bude pěkná fotografie, jeho životopis a samozřejmě zdůvodnění, proč zrovna tento poslanec by měl od Vás dostat příspěvek na MHD. Pěkný PR odstavec jistě zapůsobí na city voličů. Samozřejmostí je uvedení čísla účtu, na který se dá částka 460 Kč poslat, nejlépe online pomocí přednastaveného formuláře. Pro jistotu by webová stránka také vygenerovala SMS zprávu a odeslala příslušnému poslanci na mobil, aby se mohl radovat z nového příjmu a věděl, že na něj voliči myslí. Po zaplacení by měl sponzor získat vkusný certifikát o sponzoringu, se kterým by mohl ihned dojít do nějaké redakce, nejlépe bulvárního deníku. Nyvíc u každého poslance na stránce by měl být uveden tento jeho sponzor a také uvedena jeho profese, abychom si mohli třeba přečíst, že šéfa sněmovny sponzoruje například důchodkyně Nováková.

Bude velmi zajímavé sledovat, jak si voliči jednotlivé poslance mezi sebou „rozeberou“. Představuji si to jako takový český draft, který bude ještě více sledovaný než ten v NHL. Bude to taková naše nová reality show s několika milionovou sledovaností. Mohly by se posílat SMS hlasy popularity poslanců, tedy jejich index chudoby, a každý den by se v televizních zprávách uváděl s prognózou do budoucna.Možná až v této chvíli by poslanci mohli odhlasovat zrušení svých výhod v pražské MHD. Anebo se tomu jen usmějí a budou dále z našich peněz dostávat těch 460 Kč?

A když se nic nezmění? Tak jsme vymysleli tu nejsledovanější reality show, jejiž licenci prodáme do řady států a tím konečně získáme peníze na dopravu MHD pro všechny naše poslance na sto let dopředu.

Autor: Miroslav Oupic | pondělí 10.9.2007 7:25 | karma článku: 21,30 | přečteno: 2213x