Zajímavé reklamy Rakouských spolkových drah

Dnešním článkem bych Vám rád představil několik reklam Rakouských spolkových drah, které byly vytvořeny s cílem propagovat zejména výhodné cenové nabídky tohoto dopravce. V hlavních rolích těchto reklam jsou vždy rakouský herec Christoph Fälbl a ač z Itálie původem, dnes trvale žijící v Rakousku Ciro de Luca. Než ale přejdeme k vlastnímu představení vybraných reklam, rád bych dodal, že podkladem pro tento článek jsou mi pouze reklamy, které Rakouské spolkové dráhy mají oficiálně zveřejněné na svém profilu na YouTube. Pokud tedy existují nějaké reklamy nezveřejněné na tomto videoportálu, pak o nich nevím, jelikož nesleduji rakouskou televizi každý den. Dále ještě je nutno podotknout, že na YouTube stránce Rakouských spolkových drah je i několik dalších reklam, v nichž však není v hlavních rolích Ciro a Christoph, těmto reklamám se věnovat nebudu.

Nejstarší reklamou, která je v seznamu videí Rakouských drah je reklama propagující ani ne tak výhodné cenové nabídky (ač je na závěr jedna nabídka krátce představena), ale spíše to, že na nádraží nedochází při nástupu do vlaku k procedurám typickým pro nástup do letadla. Christoph se však domnívá, že k těmto procedurám dojde (navíc má podezření, že jízdenky, které si s Cirem pořídili, jsou podezřele levné a že to bude mít háček), Ciro mu tedy oponuje, že jsou přeci na nádraží, ne na letišti.

Reklama propagující snadné odbavení na nádraží

Další reklama Rakouských spolkových drah má opět velmi podobný námět: Christoph s Cirem jdou po nádraží. Ciro se ptá, co vlastně Christoph dostal od svých kamarádů k narozeninám. Ten na to reaguje, že jeho kamarádi jsou pěkně divní. Ciro se překvapeně ptá, co se stalo. Odpovědí je mu to, že Christoph dostal od svých kamarádů jízdenku vlakem do Budapeště. Ciro ovšem namítá, že Christoph přeci Budapešť miluje. To je sice pravda, ale Christophovi se nějak nezdá cena jízdenky - pouhých 19 € a považuje své kamarády za žebráky (Schnorrer).

Popravdě řečeno, těžko říct, proč má Christoph o svých přátelích, kteří mu koupili velmi levnou jízdenku, takové negativní mínění, každopádně konec reklamy vysvětluje, že do nejkrásnějších evropských měst se dá s Rakouskými spolkovými dráhami cestovat už za 19 €.

Reklama propagující levné jízdenky do zahraničí

Další reklama se věnuje tématu dobře známému v ČR. A to zpoždění. Totiž, pokud se domníváte s ČD čekáte dlouho a času dost, tak totéž si myslí Christoph ve vlaku o ÖBB. Vlak totiž brzdí a protože se Christoph dívá jen doprava od sebe, okamžitě naříká: Typické ÖBB. Už zase zpoždění. Ciro pohlédne od knížky na Christopha a ptá se, jak na to přišel. Odpovědí je mu to, že je 14:23 přesně, vlak stojí, ale nástupiště není ani na dohled.

Ciro však v tom okamžiku už vstává ze sedadla a reaguje: No ano, protože je na druhé straně.

Následuje již komentář, že v květnu bylo 93 % vlaků bez zpoždění a vývoj situace lze snadno sledovat na stránkách ÖBB.

Jenže, stačí se podívat do komentářů pod tímto videem a snadno zjistíte, že to taková idylka není a že i Rakouské spolkové dráhy mají co dělat s dochvilností.

Reklama propagující dochvilnost vlaků ÖBB

Zatímco první dvě představené reklamy propagovaly levné jízdenky Rakouských spolkových drah do zahraničí, následující reklama již představuje i výhodné jízdenky po Rakousku. Osazenstvo zůstává, ovšem prostředí se změnilo. Z nějakého důvodu Ciro tlačí auto, ve kterém sedí Christoph. Ciro se znechuceně se ptá: "Jaktože já musím vlastně tlačit auto a ty sedíš v autě?"

Christoph na tuto otázku reaguje: "Já vůbec nevím, proč právě ty se rozčiluješ?".

Ciro na to: "Co?"

Christoph odpovídá: "No ty jsi přeci říkal, že z Vídně dojedeme do Linze za 9 €."

Ciro: "Ano, ale vlakem, ne autem."

Christoph: "Ach tak..."

Vzápětí po trati nedaleko silnice projede railjet a následuje reklamní komentář: "Cestujte s novou levnou jízdenkou Rakousko už za pouhých 9 €. Informace a rezervace na stránkách ÖBB."

Reklama propagující levné jízdenky po Rakousku

Další reklama už není ani tak o tom, že se Christoph a Ciro pohádají, ale ukazuje typickou situaci při cestování vlakem a autem současně. Pochopitelně, stejně jako u předešlých reklam, i u této reklamy je Ciro ten chytrý, ten, co ví, že vlak je lepší a Christoph stojí v kolonách na dálnici. A není divu, z Vídně do Salzburgu jezdí od prosince 2012 railjet rychleji - cestovní doba z vídeňského západního nádraží do Salzburgu je pouze 2 hodiny a 22 minut (vzdálenost je 317 km).

Reklama upozorňující na rychlé vlakové spojení Vídně a Salzburgu

Poslední reklamou, kterou si v tomto článku představíme je reklama propagující výhodné cestování první třídou. Ta začíná poněkud netradičně v posteli, ve které si hoví Christoph s nějakou velmi pěknou slečnou a chce ji políbit.

Háček je v tom, že jde jen o sen a místo slečny a místo pěkné ložnice sedí Christoph ve vlaku vedle Cira a málem ho skutečně políbí.

Ciro na pokus Christopha o polibek zareaguje iritovaně: "Jídlo je zde."

Christoph se snaží situaci zachránit a odvrátit pozornost a prohlásí tedy: "Ach jo..."

Scéna ovšem neujde pozornosti naprosti sedící ženě a Christoph se ještě jednou pokusí situaci nějak vyřešit, ale už se mu to moc nedaří, proto se raději pustí do jídla.

Inu, kdo by si v první třídě nezdřímnul, když je tak levná, že...Závěr reklamy tedy vysvětluje, že s novou levnou jízdenkou lze cestovat v první třídě Rakouských spolkových drah už za pouhých 19 €.

Reklama propagující levné cestování v první třídě

A touto, dle mého názoru nejvtipnější reklamou, končím přehled reklam, ve kterých jsou v hlavních rolích herci Ciro de Luca a Christoph Fälbl. -mir-

Autor: Miroslav Hruška | neděle 17.3.2013 11:03 | karma článku: 8,67 | přečteno: 534x