- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nehledejte problém tam, kde není. Kolika lidem se asi naskytne situace, že u jedné cesty bude dvakrát měnit spoj, potažmo místenku? Já mohu nabídnout daleko větší poťouchlost ČD:
Objednáváte si přes e-shop jízdenku například z Opavy do Prahy s přestupem na Pendolino v Ostravě. Každý rozumně uvažující člověk by si zakoupil jednu jízdenku z Opavy až do Prahy. Jenže to má háček. Když to tak uděláte, stojí vás to mnohem víc, než když si zakoupíte dvě jízdenky. Jednu z Opavy do Ostravy a druhou z Ostravy do Prahy. Je to proti veškeré logice. Člověk by čekal, že tomu bude přesně naopak. Můžete vyzkoušet.
Tak tohle je bohužel klasika. Podobně si můžete chtít koupit jízdenku z Prahy do Hrušovan u Brna a vyjde vás to levněji, když jízdenky rozdělíte a koupíte si včasnou jízdenku.
Mně vadí spíše nepřenosnost jízdenek mezi jednotlivými přepravci. Například na trati Plzeň-Žatec provozuje rychlíky společnost GW Train. Na trati Plzeň-Praha zas provozují rychlíky České dráhy. Dříve, když jsem jel do Prahy přes Plzeň, mohl jsem si třeba v Žihli zakoupit jízdenku až do Prahy. Teď si musím zakoupit v Žihli jízdenku do Plzně (GW Train) a potom ještě v Plzni jízdenku do Prahy (České dráhy).
Na tomhle je ještě navíc prekérní jiná věc, kterou jsem nedávno řešil pro známého. Vracel se ze setkání ve Vodňanech do Budějovic. Jenže ouha, trať Číčenice - Černý Kříž jezdí GW Train. A v Číčenicích je pokladna. Ale na přestup jsou sotva 4 minuty. No raději jsem známému jízdenku z Číčenic do Budějovic koupil online sám, aby nemusel platit za jízdenku přirážku, kdyby náhodou nestihl během přestupu koupit jízdenku.
Nebo mohl kupovat až ve vlaku s tím, že by prokázal, že přijel jiným dopravcem? To teď nevím ...
A jinak bude hůře, Ústecký kraj už si vybral RegioJet ...