- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vídeň mne přitahuje už delší dobu, tedy spíše volá, jak zpívá Falco ve své písničce. V roce 2013 jsem Vídní projížděl častěji než Prahou. Inu, letní výlety na jízdenku Sommerticket mne často vedly přes Vídeň. Na závěr těchto výletů jsem se zúčastnil vůbec poprvé v životě Tramwaytag. Ten spočíval v tom, že v rámci jedné vídeňské tramvajové vozovny byl den otevřených dveří s doprovodným programem pro veřejnost. Já jsem tehdy nabídku svezení se starými autobusy nakonec nevyužil, spíše jsem s kamarády projezdil některé úseky metra, podíval se na Vídeň z kopce Kahlenberg a nakonec večer odjel do Brna společně s dalšími účastníky zájezdu.
V roce 2016 jsem se na Tramwaytag vrátil znovu, ve Vídni jsem kromě toho stihl si vyzkoušet i místní bikesharingový systém (když už jsem o něm psal částečně svou diplomovou práci), pozdravil se s esperantskou kamarádkou, podíval se s jedním brněnským fanouškem MHD (který pracuje ve Vídni) k Dunaji, no opět bylo co dělat ...
V loňském roce jsem sice Tramwaytag nevyužil, ale i tak letní výlet s kamarádkou s cílem podívat se po centru, ochutnat zmrzlinu u Tichych, navštívit vídeňskou zoo a na vlastní oči vidět pandu, stál prostě za to ...
Jak to bude letos, to nevím, každopádně U-Bahn-Tag se koná již za necelé dva týdny, konkrétně v sobotu 26. května v prostorách metrostanice Erdberg a také v nedalekém dopravním muzeu.
A i v tomto roce může být jedním z lákadel volná jízdenka pro cesty MHD. Zatímco samotná akce pro veřejnost se bude konat do 10:00 do 18:00 ve stanici Erdberg a nedalekém muzeu, volná jízdenka bude platná už od 9:00 do 20:00. V praxi si tak můžete už nyní jízdenku stáhnout a vytisknout. Ve Vídni ji samozřejmě seženete také na pobočkách vídeňského dopravního podniku. Zajímavostí je i to, že až na vlaky dopravce westbahn (respektive RegioJetu) jsou integrované i dálkové vlaky ÖBB, v praxi se tak můžete klidně svézt bezplatně railjetem z vídeňského hlavního nádraží na Meidling a naopak, případně samozřejmě i vlakem ICE (který však nejezdí tak často jako railjet).
Bohatý program ale nabídne i samotná akce. Ve stanici Erdberg bude jistě velkým lákadlem si vyzkoušet řízení metra na zkušební koleji a dokonce i parní lokomotivu. Na tyto dvě atrakce je ale třeba sehnat bezplatnou vstupenku na informacích. Ta ale pravděpodobně bude rychle fuč, takže je třeba přijít co nejdříve.
V dopravním muzeu pak bude mimojiné možnost si prohlédnout novou tramvaj Flexity od výrobce Bombardier. Ta by měla jezdit od prosince 2018 s cestujícími.
Program tedy bude bohatý a obyvatelé i návštěvníci Vídně se mají na co těšit. Já osobně si tuto akci samozřejmě nenechám ujít :-) Mimochodem, třebaže je metro ve Vídni mladší než to pražské, má celkově více kilometrů než Praha (78,5 kilometrů a 5 linek, kdežto Praha má 3 linky a jen 65,4 kilometrů metra a v tomto desetiletí hlavní rakouské město získalo více nových kilometrů metra než Praha, například došlo k prodloužení linky U1 do Oberlaa a linky U2 na Seestadt, navíc Vídeň má i kolejové napojení letiště - v Praze kdo ví kdy to bude a jak).
Kompletní program najdete na stránkách vídeňského dopravního podniku. Ať se Vám ve Vídni líbí! Vienna Calling! Happy Birthday to U! -mir-
Další články autora |
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...