V Brně se chystá se noční odstavení tramvají mimo prostory vozoven

Nejprve krátký výlet do minulosti. Rok 2012: Možná si ještě vzpomínáte na můj článek o utajovaném úsporném opatření v brněnské MHD od ledna 2013. Pravda, nešlo o úplně utajované opatření, dokument byl veřejně dohledatelný a obsahoval návrh v podobě nočního odstavení 4 vozidel KT8 z linky 8 v podpovrchové stanici Jírova. Jak to dopadlo? Návrh nakonec nebyl realizován. A teď zpět do současnosti.

Rok 2014: je začátek listopadu a ve stanici Jírova byla vybudována vrata pro bezpečné odstavení tramvají. Plán je nadále stejný - 4 tramvaje typu KT8 budou na noc mimo vozovnu Medlánky. Ale tentokrát již snad bezpečně za vraty. A jak to celé vypadá? To už posuďte z následujících fotek.

Na první pohled následující fotka vypadá docela obyčejně. Tramvaj typu KT8 příjíždí do zastávky Jírova od konečné Mifkova a pokračuje směr centrum a dále na Starý Lískovec.

První pohled na stanici Jírova

Na druhý pohled je patrné, že se objevilo něco nového. Ano, vrata.

Detailnější pohled

Na druhý pohled už jsou vrata vidět velmi snadno. A i na druhé straně jsou již vrata připravená...

Pohled z druhé strany od centra

Vrata jsou umístěna samozřejmě nejen u kolejí, ale i u obou schodišť pro veřejnost.

Dva přístupy pro veřejnost

Jak je patrné zejména z druhé fotografie obou přístupů pro veřejnost, vrata jsou již prakticky nachystána a mají dokonce upozornění, že do tohoto prostoru je vstup zakázán. Pochopitelně, na noc se uzavře i bezbariérový přístup. Z následující fotky je nicméně patrné, že by vrata mohla být klidně i větší, no uvidíme, jak to bude odolné.

Vrata by mohla být větší...

Jaký to bude mít dopad na provozuschopnost čtyř odstavených tramvají mimo vozovnu Medlánky, to si netroufám na tomto místě odhadovat, neboť pro Dopravní podnik města Brna, a.s. nepracuji. Nicméně, pokud vše půjde dobře, toto opatření v podobě odstavení 4 tramvají KT8, které se nebudou muset od 14. prosince 2014 vracet na noc do vozovny přes celé město, by mohlo uspořit docela dost peněz. Koneckonců, v nedaleké Olomouci se využívá smyčka Nová Ulice pro noční odstavení tramvají také. Ta navíc není zakrytá střechou, kdežto v Brně nebude na čtyři odstavené tramvaje na Jírově pršet. Možná to i přispěje k tomu, že celá stanice bude vypadat lépe než dnes (v současnosti je plná ne moc pěkných graffiti). -mir-

Autor: Miroslav Hruška | čtvrtek 13.11.2014 20:00 | karma článku: 15,70 | přečteno: 2311x